  • 11. Data: 2004-09-27 15:07:49
    Temat: Re: Eurobank---czy to prawidlowe?
    Od: "lilianna" <l...@p...neostrada.pl>

    Sama jestem zdumiona... tym bardziej ze na wielu zaswiadczeniach jakie
    widzialam jest dopisek ze wystawca tego zaswiadzcenia ( ksiegowy ,
    wlascieciel itp) zgadza sie na pisemna lub telefoniczna weryfikacje
    rzetelnosci starajacego sie o kredyt , natomiast w tym zaswiadczeniu
    http://www.eurobank.pl/download/eurobank-zaswiadczen
    ie.pdf ktore sciagnelam
    z sieci i im dostarczylam nie ma o tym slowa. Musze przyznac ze i szef byl
    zdumiony , ale ten gosc z Eurobanku go podszedl ( :D) i szef po prostu
    podpisal ze wszystko sie zgadza.
    Opamietanie przyszlo potem i na mnie sie skrupilo.
    No a poza tym dziwne ze fakt zlozenia wniosku ( z moja zgoda na
    przetwarzanie i przechowywanie danych osobowych mojej osoby) nie jest w
    zaden sposob rejestrowany w formie pisemnej , gdyz jak rozumie bez tego
    samo posiadanie skanow mojego dowodu i paszportu plus zaswiadczenia jest w
    tym momencie wg mnie NIELEGALNE.

    no, ale moze sie myle...
    dzieki za dotychczasowe opinie
    lilianna

  • 12. Data: 2004-09-28 07:06:05
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Eee? To ciekawe na jakiej podstawie Twój dyrektor udzielał informacji o
    > Tobie. Jakbym była na jego miejscu, tobym przedstawiciela banku wysłała na
    > drzewo

    No wlasnie, ale sytuacja byla i tak komfortowa, bo dyrektor rozmawial z
    przedstawicielem osobiscie. Jak powinien sie zachowac w przypadku
    zapytania telefonicznego ?
    Pytam, bo sam bylem swiadkiem jak do ksiegowosci zadzwonil tel. :

    - dzien dobry,nazywam sie ..., bank ...., czy pan xxx pracuje ......itd

    jakich informacji wolno (powinno sie ) udzielac ?

    ps
    Glenn, przepraszam, list poszedl tez do Ciebie zamiast na grupe,
    nacisnalem nie ten przycisk

  • 13. Data: 2004-09-28 08:14:14
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > jakich informacji wolno (powinno sie ) udzielac ?

    Moim zdaniem żadnych-każdy może sobie tak zadzwonić. Z drugiej jednak strony
    jak pracownik banku nie zweryfikuje informacji, to nie dadzą kredytu, na
    którym Ci zależy na przykład. Ja bym w takiej sytuacji przeszła się do
    "kadr" i poprosiła o udzielenie informacji temu konkretnemu bankowi.

    > ps
    > Glenn, przepraszam, list poszedl tez do Ciebie zamiast na grupe,
    > nacisnalem nie ten przycisk

    No problem.

  • 14. Data: 2004-09-28 14:50:03
    Od: "Artur A. Surowiec" <a...@s...waw.pl>

    "MarcinP" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > - dzien dobry,nazywam sie ..., bank ...., czy pan xxx pracuje ......itd
    >
    > jakich informacji wolno (powinno sie ) udzielac ?
    To taka standrdowa procedura - każda glupia pożyczka, KK, debet wymagają
    telefonicznego potwierdzenia miejsca pracy (pracownik zapisuje kiedy i z kim
    rozmawiał, jakie było źródło uzyskania nru telefonu). Duże firmy udzieląją
    takich infrmacji bez mrugnięcia okiem lub ewentualnie proszą pracownika
    banku o przeczytanie tego co zadeklarował wnioskodawca i potwierdzają że
    dane są zgodne z prawdą. Czasami pracownicy malutkich firm nie mają
    doświadczenia i twierdzą, że nie mogą podwać takich danych, ale to tylko
    jeśli ktoś nie ma doświadczenia. Wtedy trzeba takiej osobie powiedzieć, że
    to standardowa procedura i bez tego osoba nie będzie mogła dostać kredytu i
    gotowe.
    A powinno być inaczej IMO, jedna firma tak robi - pewnie ktoś zrobił im
    awanturę. Firma wymaga faksu z dwoma podpisami za bank i odpowiednimi
    pieczątkami, ze wszystkimi danymi, a następnie odsyła pismo z odręcznie
    wypisanym słowem "potwierdzam" + pieczątka z imieniem, nazwiskiem,
    stanowiskiem + podpis.

    Pozdrawiam!
    Artur A. Surowiec

  • 15. Data: 2004-09-30 09:43:13
    Od: "Banan" <p...@g...pl>

    > A wlasnie... otoz EUROBANK nie przedstawil mi zadnego wniosku w postaci
    > pisemnej , nie ma takiego: w ich oddziale wypelniony zostal wniosek
    > ELEKTRONICZNY.
    > Nie mam zadnego dokumentu bedacego kopia tego wniosku, malo tego NIC NIE
    > PODPISYWALAM...ABSOLUTNIE NIC...
    Witam,
    Masz prawo mocno namieszac w Eurobanku. Pracownik jest zobowiazany przed
    skanowaniem twoich dokumentow przedstawic do podpisania zgode na
    przetwarzanie danych w celu udzielenia pozyczki (nie na marketing). Na tej
    podstawie moga dzwonic, odwiedzac firme itp. Jesli nie dali do podpisania
    takiej zgody do podpisania to zlamali prawo. Moga za to poniesc b. surowe
    konsekwencje.
    Jesli checsz mozesz walczyc, jest perspektywa dostania wiekszych pieniedzy
    niz z pozyczki.
    Pozdr.
    Banan