    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Euro. po co nam byłoby Euro?
    Date: Fri, 2 Dec 2022 17:00:49 +0100

    On Fri, 2 Dec 2022 15:20:31 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Jak importowane to pewnie jakieś przemysłowe.

    Pomarancze, banany tez.

    > Wszystkie przemysłowe produkty z biegiem lat tanieją.
    > Przypomnij sobie jak wartościowym dobrem był kiedyś telewizor, komputer,
    > drukarka laserowa, aparat fotograficzny, czy inne sprzęty AGD.

    Elektronika tanieje mocno.
    Czy zmywarki i pralki tak bardzo tanieją?

    A przeciez przemyslowe są tez mlotki, talerze, meble, koszule i
    skarpetki. I samochody, i rowery ...

    > To długofalowe tanienie może objawiać się stałą ceną w trakcie inflacji.
    > Szczególnie jeśli może to np. wpłynąć na decyzje zakupowe klientów.

    No ale dewalucja byla skokowa, a cena detaliczna nie skoczyla.

> [...]
    > Nic podobnego w sklepach nie widziałem. Sieciowe, byle jakie, były nawet
    > tańsze, ale nie miały tej podwójnej funkcjonalności.
    >
    > W poprzednią sobotę (po chyba pół roku przerwy) zajrzałem na alledrogo i
    > natknąłem się na tę wiertarko wkrętarkę i w cenie 99PLN.
    > Jakby kosztowała 130PLN to bym kupił jedną dla siebie. Ale skoro jest w
    > takiej samej cenie jak z 5 lat temu (czyli dla mnie w porównaniu z
    > obecnymi wydatkami np. na żywność) jest relatywnie ze 2 razy tańsza to
    > kupiłem 3. Skoro rzecz uważam za dobrą - niech każdy ma swoją i nie

    Tylko nie wiadomo, czy ona nadal tak samo dobra :-(

    > Czy, patrząc na mój przypadek, importerowi opłaciło się utrzymać cenę? P.G.

    Lidl moze miec inne polityki.

    > Ustanowiłem swój rekord - Inpost jednego dnia w jednej multiskrytce
    > zebrał mi 7 paczek. Rano były 2, potem stopniowo co jakiś czas
    > dokładali, aż po 20-ej włożyli siódmą :)

    Do Guinnesa :-)

    J.