  • 1. Data: 2002-02-26 21:52:39
    Temat: Elixir
    Od: "minik" <m...@n...org>

    Mam 2 pytania odnosnie ELIXIRu:
    1. dlaczego w weekendy nie sa obslugiwane przelewy
    2. moze zwiazane z pierwszym, ale mogliby do konca zrealizowac przelewy
    ktore zalapaly sie na ostatnie sesje w piatek

  • 2. Data: 2002-02-27 01:03:32
    Temat: Re: Elixir
    Od: -...@p...onet.pl (norbercisko)

    On Tue, 26 Feb 2002 22:52:39 +0100, "minik" <m...@n...org>
    wrote:

    >Mam 2 pytania odnosnie ELIXIRu:
    >1. dlaczego w weekendy nie sa obslugiwane przelewy
    >2. moze zwiazane z pierwszym, ale mogliby do konca zrealizowac przelewy
    >ktore zalapaly sie na ostatnie sesje w piatek

    -----------
    to znowu ja
    niestety nie przeleeaja w weekndy i juz
    nie ma na to sily
    musisz przywyknac i starac sie wszystko przelewac max w pt na
    pierwszej sesji wych swego banku, to zwykle zalapuje sie na ostatnia
    sesje przych w banku docelowym

    ot - takie bakowe widzimi sie i tyle

  • 3. Data: 2002-02-27 07:23:24
    Od: "Maciej Chmielewski" <m...@i...com>

    Użytkownik "minik" <m...@n...org> napisał w wiadomości
    > Mam 2 pytania odnosnie ELIXIRu:
    > 2. moze zwiazane z pierwszym, ale mogliby do konca zrealizowac przelewy
    > ktore zalapaly sie na ostatnie sesje w piatek
    Przelewy SĄ realizowane. To banki odbierają/księgują dopiero w poniedziałek.

    --
    Maciej Chmielewski

  • 4. Data: 2002-02-27 22:11:18
    Od: "[ maciej piotrzkowski ]" <m...@e...de>

> [...]
    > musisz przywyknac i starac sie wszystko przelewac max w pt na
    > pierwszej sesji wych swego banku, to zwykle zalapuje sie na ostatnia

    Ale kiedy bank był czynny w soboty (niegdyś WBK był czynny w każdą pierwszą
    sob. m-ca) to przelewy przyjmowali do realizacji. Pytanie: czy bank miał
    możliwość przekazania jego od razu do KIRu? Mac.

  • 5. Data: 2002-02-27 23:04:25
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "[ maciej piotrzkowski ]" <m...@e...de> writes:

    > Ale kiedy bank był czynny w soboty (niegdyś WBK był czynny w każdą pierwszą
    > sob. m-ca) to przelewy przyjmowali do realizacji. Pytanie: czy bank miał
    > możliwość przekazania jego od razu do KIRu? Mac.

    Nie, nie miał. Sesje Elixiru odbywają się tylko w dni robocze.

    I nie narzekajcie przesadnie. Polski Elixir jest naprawdę całkiem
    niezłym systemem. W niejednym kraju ludzie mogą pomarzyć o tym, by
    przelew zlecony w jednym banku przychodził do drugiego tego samego
    dnia.

    --
    ( Marcin Kasperski | People resist change, regardless of what it is. )
    ( http://www.mk.w.pl | (Michael Reed) )

  • 6. Data: 2002-02-27 23:11:16
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > sob. m-ca) to przelewy przyjmowali do realizacji. Pytanie: czy bank miał
    > możliwość przekazania jego od razu do KIRu? Mac.

    Nie :)
    Poza tym u mnie dalej w kazda sobote jest czynny.
    przez kanal elektroniczny tez sobie mozesz zrobic przelw nawet w niedziele
    :)

  • 7. Data: 2002-02-28 09:18:44
    Od: "arnaert" <a...@h...pl>

    1. KIR (przez ktory przechodza wszystkie przelewy) w weekendy nie pracuje i
    nic nie wskazuje na to aby mialo sie to zmienic.

  • 8. Data: 2002-02-28 09:31:45
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:87ofia34sm.fsf@pitagoras.odkryta.local...

    > Nie, nie miał. Sesje Elixiru odbywają się tylko w dni robocze.

    Ale przelewy miedzyoddzialowe sa wykonywane w niejednym banku

    Pete

  • 9. Data: 2002-02-28 10:51:19
    Od: <m...@o...mila.edu.pl>

    > Przelewy SĄ realizowane. To banki odbierają/księgują dopiero w poniedziałek.
    ejjj
    Banki księgują w poniedziałek bo dopiero wtedy nastepuje rozrachunek czyli
    środki z tych przelewów są księgowane na ich koncie w NBP.
    NBP nie pracuje w weekendy, więc KIR nie pracuje w weekendy więc nie może
    wystąpić transfer środków do innego banku -> za to może wystapic taki transfer
    w ramach tego samego banku.

    System płatniczy w PL rzeczywiście ma najszybszy cykl rozliczeniowych płatności
    detalicznych w stosunku do UE dlatego specjalnie nie można narzekać. Dla
    przypomnienia przed transformacją naszej gospodarki w to co mamy cykl ten trwał
    ok. 21 dni no i mieliśmy FOZZ.

  • 10. Data: 2002-02-28 11:55:13
    Od: "Maciej Chmielewski" <m...@i...com>

    Użytkownik <m...@o...mila.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > NBP nie pracuje w weekendy, więc KIR nie pracuje w weekendy więc nie może
    > wystąpić transfer środków do innego banku -> za to może wystapic taki

    Może mało precyzyjnie się wyraziłem. Przelewy zlecone na 3 sesję Elixir w
    piątek rozliczane są tego samego dnia. Te, które nie wejdą na 3 sesję
    rzeczywiście rozliczane są w poniedziałek. Przez ten czas są w dyspozycji
    banku nadającego.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Chmielewski