  • 1. Data: 2004-12-10 09:19:44
    Temat: E-konto PRO jako rachunek dla działalności gosp.?
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    mam w LukasBanku e-konto pro, czy mogę je podać w US i ZUS jako rachunek
    zwiazany z prowadzoną DG(osoba fizyczna)? Niby jest opcja przelewów do ZUSu i
    skarbówki ale nie jest to oficjalnie rachunek firmowy - czy ktoś się może do
    tego przyczepić? A jeśli nie dałoby się wykorzystać tego konta to gdzie
    najlepiej założyć rachunek, tak żeby darmozjadom w bankach za dużo nie zapłacić?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2004-12-10 09:30:52
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Piotr <p...@N...gazeta.pl> wrote:
    > się wykorzystać tego konta to gdzie najlepiej założyć rachunek, tak
    > żeby darmozjadom w bankach za dużo nie zapłacić?

    mBank lub VW Bank direct

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2004-12-10 09:39:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Piotr wrote:

> [...]
    > przelewów do ZUSu i skarbówki ale nie jest to oficjalnie rachunek
    > firmowy - czy ktoś się może do tego przyczepić? A jeśli nie dałoby się

    Nie można
    Poza tym musiałbyś podwójnie płacić podatek od odsetek z tego konta

  • 4. Data: 2004-12-10 09:43:07
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał(a):

    > Nie można
    > Poza tym musiałbyś podwójnie płacić podatek od odsetek z tego konta

    Dzięki za info.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2004-12-10 09:49:12
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > mBank lub VW Bank direct

    Przejrzałem ofertę mBanku, niby prawie wszystko za darmo ale widzę jeden
    "haczyk" - niby przelewy do ZUS i US są bezpłatne ale potwierdzenie kosztuje
    aż 5PLN. Czy w praktyce wymienione wcześniej instytucje często domagają się
    aby im takie potwierdzenia dostarczać?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2004-12-10 10:49:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Piotr wrote:

> [...]
    > potwierdzenie kosztuje aż 5PLN. Czy w praktyce wymienione wcześniej
    > instytucje często domagają się aby im takie potwierdzenia dostarczać?

    W praktyce jest to konieczne wtedy gdy chce się uzyskać zaświadczenie o
    "niezaleganiu" np w celu udziału w przetargach. Teoretycznie powinien
    wystarczyć duplikat polecenia przelewu drukawany z sieci, ale nie każdy
    oddział ZUS chce to uznać.

  • 7. Data: 2004-12-10 11:49:52
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > aż 5PLN. Czy w praktyce wymienione wcześniej instytucje często domagają się

    Mam mBiznes od początku jego istnienia,
    jak dotąd potwierdzenia z pieczątką nie potrzebowałem,
    a zaświadczenia o niezaleganiu z ZUS i US już kilka razy potrzebowałem.
    Zawsze wystarczał 'własnoręczny' wydruk.

    > pozdrawiam
    > Piotr
    & St.

  • 8. Data: 2004-12-11 14:22:31
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik jureq napisał:

> [...]
    > "niezaleganiu" np w celu udziału w przetargach. Teoretycznie powinien
    > wystarczyć duplikat polecenia przelewu drukawany z sieci, ale nie każdy

    Nie jest konieczne. Do uzyskania zaswiadczenia o niezaleganiu nie sa
    potrzebne zadne potwierdzenia, a faktyczne wplywy do ZUSu. A ZUS wie co
    do niego wplynelo, choc potrafi sie niezle powalic w ksiegowaniu. Ale
    nawet wtedy wlasne wydruki wystarcza (ZUS w Gdansku Wrzeszcze, nie wiem
    jak inne).

    Bartol