    From: "Marcin Sternad" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Date: Thu, 10 Jan 2002 14:03:51 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@zepak-gw.man.poznan.pl

    Użytkownik "Marcin Sternad" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a1k17v$gh2$1@news.onet.pl...
    > na temat karty BZWBK kupiono na skradzioną kartę i bank chce obciązyć
    > kasjera sugerując że żle sprawdził podpis.
    > Posłucham - opowiem co wyniknęło
    >
    > Pozdrawiam
    > MS

    Eh, bzdety straszliwe.
    Waiss jak zwykle niezwykle niekompetentny. Z audycji niewiele wynika. No ale
    może od początku, dla tych którzy nie słuchają Zetki:
    Kasjer na Esso sprzedał na kartę fajki i karty do jakiegoś prepaida za ok
    345 PLN. Ponieważ kwota była spora to zarządał dowodu osobistego. Ponieważ
    dowód, karta i podpis mu się zgadzały to nie robił problemów.
    Ale po jakimś czasie (chyba kilka miesięcy już minęło) bank zarządał od Esso
    zwrotu kasy, Esso od właściciela stacji, a on oczywiście od kasjera. Biedny
    kasjer. Bank żądanie uzasadnił tym że w podpisie wyraźnie inna jest jedna
    litera. Z całego długiego nazwiska (Kazimierczak bodajże) jedna litera im
    sie nie zgadza.
    W ramach audycji Waiss zadzwonił do BZ WBK i dowiedział się że bank nie żada
    kasy od kasjera tylko od Esso (z wypowiedzi początkowej kasjera wynikało że
    bank od niego rząda zwrotu). Zadzwonił do kasjera i "wyjaśnił" mu że jak ma
    napisane w umowie o pracę że odpowiada za stan kasy w kasie to odpowiada.
    Również za taką sprzedaz.
    Pytania które mi się nasunęły po wysłuchaniu (a na które Waiss oczywiście
    nie wpadł):
    1. Czy kasjer faktycznie może żędać dowodu osobistego?
    2. Czy mają na stacji nagranego faceta na wideo?
    3. Skąd bank wziął wzór podpisu - odzyskali kartę czy z Karty Wzorów
    Podpisów?
    4. Czego to niedopełnił kasjer/właściciel stacji/Esso że właściciel
    stacji/Esso/bank domaga się zwrotu kasy?
    5. Na jakiej podstawie (no bo chyba na piśmie są te roszczenia) się domaga?

    Ogólnie to po audycji nic nie wiadomo i nic z niej nie wynika, ale problem
    myślę że jest wart rozważenia na grupie.

    Pozdrawiam
    MS