  • 1. Data: 2002-09-25 13:21:16
    Temat: Dziwna reakcja banku na sygnał o zaginionej karcie
    Od: r...@p...onet.pl

    Witam,
    mam prośbę do uczestników grupy o wyrażenie swojej opinii w następującej
    sprawie.
    Moja matka miała dostać pocztą nową kartę (upływał termin ważności
    poprzedniej). Kartę przyniósł niestety nie listonosz ale sąsiadka, z
    informacją, że kartę znaleziono na klatce schodowej. Prawdopodobnie ktoś wyjął
    list ze skrzynki i odpakował kartę. Bank odmówił (sic!) matce zastrzeżenia
    karty. Stwierdzili, że skoro w dniu zdarzenia (25.09) stan konta jest zgodny i
    skoro rodzaj karty nie pozwala na dokonanie transakcji w internecie, to nie ma
    potrzeby zastrzegania karty bo osoba postronna nie znając PIN nie może z niej i
    tak skorzystać. Karta została wysłana 10.09 listem zwykłym i znalazła się
    wczoraj 24.09 wieczorem. Chodzi o kartę Maestro.
    Czy bank ma rację? Czy nie należałoby w takiej sytuacji dokonać zastrzeżenia
    karty?
    Dziękuję za zainteresowanie moim problemem.
    Rafał

  • 2. Data: 2002-09-25 13:39:39
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    r...@p...onet.pl wrote:

    > Czy bank ma rację? Czy nie należałoby w takiej sytuacji dokonać zastrzeżenia
    > karty?
    > Dziękuję za zainteresowanie moim problemem.

    za bardzo mieszasz, poza tabela oplat i prowizji nie masz zadnego
    interesu tlumaczyc sie bankowi, po prostu "zgub" lub zamknij te karte,
    w zaleznosci od tego co wychodzi Cie taniej

  • 3. Data: 2002-09-25 15:05:44
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 25 Sep 2002 15:39:39 +0200, Marcin F <m...@i...pl> wrote:

    >za bardzo mieszasz, poza tabela oplat i prowizji nie masz zadnego
    >interesu tlumaczyc sie bankowi, po prostu "zgub" lub zamknij te karte,
    >w zaleznosci od tego co wychodzi Cie taniej

    Mozna tez zaprzeczyc, z sie karte dostalo :-) (ale to moze trwac, no i
    tu moze byc juz za pozno).
    Jednak bank nie ma racji. Teoretycznie mogl ktos skopiowac pasek karty
    i teraz czeka z transakcjami az posiadacz ja aktywuje (bo zakladam, ze
    aktywna karta listem zwyklym wysylana nie byla)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 4. Data: 2002-09-26 00:07:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    r...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > potrzeby zastrzegania karty bo osoba postronna nie znając PIN nie może z niej i

    A ten bank to tak pisemnie odmowil (albo moglby to zrobic)? Moze byloby
    to niezle wyjscie, nie byloby pozniej problemu przy reklamacjach
    wszystkich transakcji robionych bez PINu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator