  • 11. Data: 2007-01-16 23:27:07
    Temat: Re: Dowod, paszport - normalne praktyki?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Obawiam sie ze chodzi raczej o (nie)slawny adres zameldowania,
    > a nie zadna tozsamosc (paszport z pewnoscia ja potwierdza).

    ... z tym ze oczywiscie musi miec co potwierdzic, tzn. (tak samo
    jak "dowod osobisty") ma znaczenie jedynie w komplecie z jego
    posiadaczem, a nie w postaci jakiejs kopii wyslanej na Berdyczow
    przez nie wiadomo kogo.

    Ale nie wiem, moze tu nie chodzi o ryzyko banku a o bycie w zgodzie
    z jakimis komunistycznymi przepisami? Z tym, ze w normalnym
    banku paszport wystarcza wiec to tez zadne wytlumaczenie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2007-01-17 08:39:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Ale nie wiem, moze tu nie chodzi o ryzyko banku a o bycie w zgodzie
    > z jakimis komunistycznymi przepisami? Z tym, ze w normalnym
    > banku paszport wystarcza wiec to tez zadne wytlumaczenie.

    Ale to wlasnie za komuny paszport wystarczal wszedzie, bo nie mozna
    bylo miec naraz paszportu i dowodu.

    MJ

  • 13. Data: 2007-01-17 15:15:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Ale to wlasnie za komuny paszport wystarczal wszedzie, bo nie mozna
    > bylo miec naraz paszportu i dowodu.

    W sumie w ZSRR mieli ciekawiej - mogli miec paszport miedzynarodowy
    (moze rozne rodzaje jak u nas, nie wiem), mogli miec paszport krajowy,
    i chyba mogli nie miec zadnego...
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2007-01-17 16:46:13
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Jan 2007 23:13:53 +0100, Mateusz Papiernik <m...@m...net>
    wklepał(-a):

    >... i wydaja na 5 lat. W kazdym razie, poszedlem zaraz po urodzinach,
    >czyli w przerwie swiatecznej. Odstalem sie jak glupi, i dostalem termin
    >odbioru na 9 lutego :) tak czy siak, mialem cicha nadzieje na zapoznanie
    >sie z eMaklerem w czasie ferii na poczatku lutego - ale chyba sie w
    >takim razie nie uda.

    Ha, a mi to kiedyśtam wysłali pocztą wniosek do dowodu - z wyprzedzeniem; i na
    urodziny już mogłem odebrać. :)

  • 15. Data: 2007-01-17 16:50:36
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Mateusz Papiernik napisał(a):

    > ... i wydaja na 5 lat.

    co? konto?
    bo mogles wziac paszport i isc (byc moze z rodzicami, nie wiem)

    Sierp

  • 16. Data: 2007-01-17 18:04:33
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Poniewaz czekam na wydanie dowodu, a potrwa to jeszcze prawie miesiac
    > przez ogromne przestoje wywolane wymianami dokumentow, chcialem zalozyc
    > w mBanku eKonto i eMaxPlusa (jestem obecnie posiadaczem izzyKonta) na
    > paszport. I co? I sie nie da. Inteligo nie robi problemow, BZ WBK z
    > Allekarta i Konto24 nie robi problemow. A w mBanku sie nie da. To
    > normalna praktyka? Sa jakies szanse, ze jednak sie da? :)
    >
    > --
    > Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    > m...@m...net, http://www.maticomp.net
    > "One man can make a difference" - Wilton Knight

    Tylko w RP4 taki numery zdarzaja sie. Na calym swiecie uznaja paszport, a nie
    jakies tam dowody osobiste. W UK, USA, HK zawsze zadawalali sie paszportem jak
    chcialem otworzyc konto. Na dowod osobisty nawet nie chcieli patrzec, niby jest
    ze zdjeciem i po angielsku, ale woleli juz karte kredytowa jako drugi dokument.

    Paszport jest wystarczajacym dokumentem do otwarcia konta. Co z tego, ze nie ma
    adresu wpisanego? W dowodzie tez mozna nie miec wpisanego lub miec jakis stary
    juz nieaktualny.

    W Polsce sa banki i banki. Jeszcze dobrego banku w PL nie ma...

  • 17. Data: 2007-01-17 18:23:18
    Od: "Jarek" <j...@W...gazeta.pl>

    > Paszport jest wystarczajacym dokumentem do otwarcia konta.
    > Co z tego, ze nie ma adresu wpisanego?

    Zgadzam się. Powiem więcej, posługując się paszportem otworzyłem rachunek w
    mBanku, Multibanku, Lukasie i VW Banku. Więc da się.
    Ponadto aby otworzyć rachunek bankowy nie trzeba być nigdzie zameldowanym (co
    potwierdzam własnym przykładem).

  • 18. Data: 2007-01-17 18:52:56
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Mateusz Papiernik napisał(a) w wiadomości: ...

    >Biorac pod uwage, ze to jest jedyny bank z jakim mialem do czynienia w
    >ktorym sie nie da, oraz to ze w formularzu otwarcia eKonta na www mBanku
    >jest mozliwosc wyboru paszportu jako dokumentu

    To powinni otworzyć na paszport...

    > - tak, pytam sie czy moze
    >mLinia nie jest niedoinformowana ;P

    Czyli okazuje się, że to twórca formularza nie był. *)
    Może mają sztywny system informatyczny w który muszą wklepać PESEL.
    A tego w paszporcie nie ma.

    Arek

    *) U komórkowców to nierzadkie. Ze 2 lata temu zrobiłem sobie zabawę,
    odżałowałem parę złotych i dzwoniłem do BOKu Idei. Przyciskałem
    ich o szczegóły jakiejś nowej promocji, i pewnej starej taryfy.
    Potem jeszcze 2 razy pytając o to samo (rzadko się zdarza, że odbierze
    ten sam BOK-ista). Z doświadczeń swoich i innych - otrzymanie różnych
    informacji było kiedyś niemal gwarantowane.

  • 19. Data: 2007-01-18 01:06:51
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    "Jarek" <j...@W...gazeta.pl> writes:

    > Ponadto aby otworzyć rachunek bankowy nie trzeba być nigdzie
    > zameldowanym (co potwierdzam własnym przykładem).

    Możesz zdradzić szczegóły jak tego dokonałeś?

    --
    jimmij

  • 20. Data: 2007-01-18 05:21:45
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > To powinni otworzyć na paszport...

    > Czyli okazuje się, że to twórca formularza nie był. *)
    > Może mają sztywny system informatyczny w który muszą wklepać PESEL.
    > A tego w paszporcie nie ma.

    To masz stare informacje :) Juz w poprzednich typach paszportow, ktorych juz nie
    wydaja byl PESEL nadrukowany (ten partyjny czerwony), bo w niebieskich pisali na
    okladce dlugopisem :D Teraz w biometrycznych tez jest pesel