  • 31. Data: 2007-01-21 22:24:08
    Temat: Re: Dowod, paszport - normalne praktyki?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Krzysztof Halasa napisał(a) w wiadomości: ...

    >Mialem taki paszport z wpisanym PESELem, watpie by specjalnie dla
    >mnie zrobili wyjatek.

    No dobrze - miałem stare informacje (i stary paszport bez peselu -
    kilka dni temu ważność mu się skończyła). Tylko po co komu PESEL
    w paszporcie np. w Niemczech lub USA?
    Ale skoro w paszporcie jest/ma być pesel to po kiego grzyba dowód
    w RP? Nie lepiej zrobić jeden dokument? Adres zamieszkania/zameldowania?
    Tylko dodatkowe opłaty przy zmianie...

    Arek

  • 32. Data: 2007-01-22 01:31:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> writes:

    > No dobrze - miałem stare informacje (i stary paszport bez peselu -
    > kilka dni temu ważność mu się skończyła). Tylko po co komu PESEL
    > w paszporcie np. w Niemczech lub USA?

    Jest unikalny, moze sie przydac. Takze do kontaktow pomiedzy "wladzami".

    > Ale skoro w paszporcie jest/ma być pesel to po kiego grzyba dowód
    > w RP? Nie lepiej zrobić jeden dokument? Adres zamieszkania/zameldowania?
    > Tylko dodatkowe opłaty przy zmianie...

    A powiedz, po co komu:
    a) w ogole samo "zameldowanie",
    b) jakikolwiek adres w dowodzie/paszporcie?

    Bo rozumiem, WKU, zimna wojna, nakazy pracy, rejonizacja, ale teraz?
    Przymusowa sluzba w wojsku ma sie skonczyc lada moment, zreszta juz
    od jakiegos czasu jest troche fikcja, innych wymienionych rzeczy
    tez juz nie ma. Po co jedna osoba ma meldowac drugiej gdzie akurat
    przebywa?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2007-01-22 02:17:23
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > od jakiegos czasu jest troche fikcja, innych wymienionych rzeczy
    > tez juz nie ma. Po co jedna osoba ma meldowac drugiej gdzie akurat

    Bo dalej jest PRL w Polsce. Dobrze, ze jest dowod osobisty, ale meldunek powinno
    zniesc sie natychmiast! Tylko wtedy bedzie trzeba do kazdego kredytu, etc
    dostarczyc dowod zamieszkania (rachunek teleofniczny, prad, gaz, wode, etc).
    Powoli juz to sie robi w kraju, bo duzo osob nie melduje sie!

  • 34. Data: 2007-01-22 08:24:40
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    I biedne urzędy w Warszawie - Śródmieściu mają coraz więcej roboty ;-))
    Tym niemniej obowiązuje też pojęcie "ostatniego miejsca stałego zameldowania/pobytu w
    kraju".
    JaC

    > Powoli juz to sie robi w kraju, bo duzo osob nie melduje sie!

    It has removed 2946 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 35. Data: 2007-01-22 22:09:39
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Jest unikalny, moze sie przydac. Takze do kontaktow pomiedzy "wladzami".

    E tam.
    Ja przy wypełnianiu ton różnej maści papierków w Szwajcarii - nigdy nie
    musiałem podawać PESEL-u.
    Ba - o ile dobrze kojarzę, to raz mi się chyba tylko zdarzyło podawać PESEL
    w ogóle dla kogoś w rodzinie - przy wyrabianiu paszportu dla córki, w
    polskiej ambasadzie.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 36. Data: 2007-01-22 23:04:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kjvirtual" <k...@g...com> writes:

> [...]
    > dostarczyc dowod zamieszkania (rachunek teleofniczny, prad, gaz, wode, etc).

    No to co? Przynajmniej nie byloby trzeba tworzyc fikcji, tak jak
    teraz.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2007-01-22 23:06:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> writes:

> [...]
    > Ba - o ile dobrze kojarzę, to raz mi się chyba tylko zdarzyło podawać PESEL
    > w ogóle dla kogoś w rodzinie - przy wyrabianiu paszportu dla córki, w

    Ale jak Ci juz zrobia te kopie paszportu na granicy, to przy wyjezdzie,
    albo przy ponownym wjezdzie bedzie im latwiej sprawdzic o co chodzi.
    Nie mowie ze akurat w Szwajcarii, ale sa na swiecie rozne kraje.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2007-01-22 23:36:56
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > No to co? Przynajmniej nie byloby trzeba tworzyc fikcji, tak jak
    > teraz.
    > --
    > Krzysztof Halasa

    Wunajmujacy mieszkanie nic nie maja na siebie, albo czesto tylko rachunek
    telefoniczny chca, a ja wole komorki i nie przyjmuja innych rachunkow!

    Tylko po co? Adres mozna zmieniac codziennie...

  • 39. Data: 2007-01-23 01:25:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kjvirtual" <k...@g...com> writes:

    > Wunajmujacy mieszkanie nic nie maja na siebie, albo czesto tylko rachunek
    > telefoniczny chca,

    Co za problem telefon zalozyc? Mozna zlikwidowac po chwili, w koncu
    kredyty nie sa obowiazkowe.
    --
    Krzysztof Halasa