  • 11. Data: 2002-02-12 09:27:31
    Temat: Re: Dokumenty bez stempla i podpisu? Co to jest "bankowy dowod wplaty"?
    Od: AK <n...@p...onet.pl>

    <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    >W większości przypadków i tak liczy się uznanie środków na kocie wierzyciela.
    >Więć takie świstki są pomocne tylko w odszukaniu zagubinych przelewów.
    >Tylko w staro-komunistycznych instytucjach jeszcze uznaje się, że kwit z
    >pieczątką jest wystarczający jako dowód, że kasa gdzieś w system państwowy
    >wpłynęła.

    Ostatnio składałem podanie o paszport w urzędzie paszportowym.
    Opłatę za paszport (nie licząc 5zł opłaty skarbowej) wnosiło się
    wpłacając pieniądze na odpowiedni numer konta (dostałem w tym celu
    odpowiedni druczek - chyba z dziesiątą kserokopię z kserokopii,
    niemal nieczytelny). Potem pani w okienku wręczało się tylko
    potwierdzenie wpłaty, które traktowała z wielkim namaszczeniem.
    Ten świstek pełnił rolę banknotu 100 złotowego.
    Czy myślicie, że gdybym wręczył pani ładnie wydrukowane potwierdzenie
    bez pieczątki i podpisu zamiast tego niedokserowanego świstka z pieczątką
    i podpisem to by to uznała? Szczerze wątpię. Jeszcze raz napiszę.
    Ten świstek był dla pani równoważny banknotowi stózłotowemu.
    I to właśnie dzięki tej pieczątce i podpisowi.
    I ja się pani nie dziwię. Ona nie ma możliwości zweryfikować prawdziwości
    tego potwierdzenia. To robią w innym dziale, a ona nie może wydać
    dokumentu, jeśli nie wniosę opłaty. Ten podpis to dla niej jedyny dowód.

  • 12. Data: 2002-02-12 15:25:45
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Przyznam, że trochę to niepoważne pytać się o link, kiedy już wszystko
    > prawie podałem :-(((
    > http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=1&
    id=213 - lepiej?

    Wiesz dlaczego pytałem ?
    Otóż nie mogłem otworzyć hogi wogóle wczoraj,nie mówiąc już o wyszukiwaniu,
    jednak tez wczoraj znalazłem na innym serwisie (abc) myslałem że jesteś
    online stąd chciałem przyśpieszyć całą sprawę.
    Ale jak juz musisz komuś wepchnąć szpilę, to przykro mi- faktycznie na drugi
    raz Cię o nic nie poproszę.

    Grzegorz

  • 13. Data: 2002-02-12 17:06:06
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AK" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > I ja się pani nie dziwię. Ona nie ma możliwości
    zweryfikować prawdziwości
    > tego potwierdzenia.

    Jak i prawdziwości pieczątki :-))))

    > To robią w innym dziale, a ona nie może wydać
    > dokumentu, jeśli nie wniosę opłaty.
    > Ten podpis to dla niej jedyny dowód.

    Znajdzie sie sprytny który to kiedyś wykorzysta
    (przy dużej kwocie lub wartym tego dokumencie) a
    my uslyszymy o niszczelności systemu.

    A mi w podobnej sprawie wydano dokument w urzedzie
    miejskim po tym jak przed wydaniem owego udałem
    się do drugiej części urzedu gdzie panie
    wystawiały faktury: pytanie płatne w kasie czy
    przelewem ? (termin 7 dni) --> przelewem,
    potwierdzam odbiór faktury i do urzędnika,
    pokazuję, spisuje numer faktury i wydaje mi
    dokument ... mam 7 dni na wykonanie przelewu

    Sark

  • 14. Data: 2002-02-12 17:20:06
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > online stąd chciałem przyśpieszyć całą sprawę.
    > Ale jak juz musisz komuś wepchnąć szpilę, to przykro mi- faktycznie na

    No to skoro Ci hoga nie działała to co z tego, że podałbym Ci link? :-)))
    Poza tym poprosiłeś mnie - podałem link. Wypadałoby raczej podziękować a nie
    pisać, że już mnie nie poprosisz, nie? ;-)

    K. Kowalski

  • 15. Data: 2002-02-12 17:49:17
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    nie
    > pisać, że już mnie nie poprosisz, nie? ;-)

    Nic nie mogę poradzić na to, ze raz mi działa, a raz nie (trzebaby
    przeinstalować system, ale czekam na nowy komputer, wię c nie chce mi się
    tacić czasu), więc jakbym miał link, to może za którymś razem by zaskoczył.
    Dziękuję za link, ale nie za szpilę :-((
    Grzegorz

    PS
    Btw. przychodzą Ci listy z "kart" ?

  • 16. Data: 2002-02-12 17:52:05
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > W większości przypadków i tak liczy się uznanie środków na kocie
    wierzyciela.

    No no, Ty kota właściciela zostaw w spokoju. ;))))

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 17. Data: 2002-02-12 19:18:25
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

> [...]
    > tacić czasu), więc jakbym miał link, to może za którymś razem by
    zaskoczył.
    > Dziękuję za link, ale nie za szpilę :-((

    Ojej, no to przykro mi :-)

    > PS
    > Btw. przychodzą Ci listy z "kart" ?

    Ostatni bodajże z 17.40 kolegi camokillera.

    K. Kowalski