  • 1. Data: 2002-02-11 17:18:34
    Temat: czy majac DG jednoosobowa musze
    Od: "tobis" <d...@u...gda.pl>

    miec firmowe konto? Oczywiscie tak tylko np. chcac skorzystac z oferty
    mbanku na razie nie mam takiej mozliwosci prawda?
    T.

  • 2. Data: 2002-02-11 17:51:04
    Temat: Re: czy majac DG jednoosobowa musze
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Feb 2002 18:18:34 +0100, "tobis" <d...@u...gda.pl> wrote:

    >miec firmowe konto?

    Musisz. Podatki i ZUS należy płacić niestety tylko z firmowego.

    >Oczywiscie tak tylko np. chcac skorzystac z oferty
    >mbanku na razie nie mam takiej mozliwosci prawda?

    Polecam VW Bank Direct.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-02-11 17:55:23
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    > Musisz. Podatki i ZUS należy płacić niestety tylko z firmowego.

    Podatek VAT na pewno, podatek dochodowy raczej, a ZUS nie.

    mz

  • 4. Data: 2002-02-11 17:57:12
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "tobis" <d...@u...gda.pl> wrote in message
    03.jasien.net...
    > miec firmowe konto? Oczywiscie tak tylko np. chcac skorzystac z oferty
    > mbanku na razie nie mam takiej mozliwosci prawda?

    Dla płatności do ZUS - NIE. Ale do US - już tak. A wszelkie płatności do US
    musisz wykonywać przelewem. O ile co do PITów zdania są podzielone, to VAT
    dla pozostania czystym, moim zdaniem, należy wykonywać z konta firmowego.

    K. Kowalski

  • 5. Data: 2002-02-11 18:19:39
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 11 Feb 2002 18:51:04 +0100, w
    <1...@4...com>, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Musisz. Podatki i ZUS należy płacić niestety tylko z firmowego.

    Nie jest prawdą jakoby.

  • 6. Data: 2002-02-11 18:20:21
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 11 Feb 2002 18:55:23 +0100, w <a490hj$73c$1@info.cyf-kr.edu.pl>,
    "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> napisał(-a):

    > Podatek VAT na pewno, podatek dochodowy raczej, a ZUS nie.

    Ani VAT, ani PIT, ani ZUS. Z tym, że dotyczy jednoosobowej DG.

  • 7. Data: 2002-02-11 18:44:31
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> wrote in message

    > Ani VAT, ani PIT, ani ZUS. Z tym, że dotyczy jednoosobowej DG.

    Nie mąć chłopcu w głowie :-). O ile mogę zrozumieć argumentację (starając
    się myśleć jak US), że PIT jest podatkiem osobistym i w związku z tym może
    być płacony z konta osobistego, o tyle VAT jest podatkiem stricte związanym
    z obrotem gospodarczym - a tutaj Prawo Bankowe jest konkretne. Z mojej
    strony tyle - nie dam się sprowokować po raz n-ty w ten wątek ;-)

    K. Kowalski

  • 8. Data: 2002-02-12 12:36:09
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> napisał w wiadomości
    > "tobis" <d...@u...gda.pl> wrote in message
    03.jasien.net...

    > Dla płatności do ZUS - NIE.

    a jak zapłacić ZUS nie mając konta firmowego????

    AS

  • 9. Data: 2002-02-12 12:47:19
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a jak zapłacić ZUS nie mając konta firmowego????

    Jezeli placisz tylko za siebie mozesz w rachunku osobistego. Zezwala na to
    §50 ust 4 Ustawy Prawo Bankowe.

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 10. Data: 2002-02-12 15:42:52
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 11 Feb 2002 19:44:31 +0100, w <a493fn$epc$1@flis.man.torun.pl>,
    "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> napisał(-a):

    > "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> wrote in message

    > Nie mąć chłopcu w głowie :-).

    On twardo stąpa po ziemi, nic mu nie namącę :).

> [...]
    > być płacony z konta osobistego, o tyle VAT jest podatkiem stricte związanym
    > z obrotem gospodarczym - a tutaj Prawo Bankowe jest konkretne.

    PIT też może być związany z obrotem gospodarczym, a co do VAT-u to
    przeczytaj sobie co zakreśla osoba prowadząca DG w formularzu VAT-7 :)

    > Z mojej
    > strony tyle - nie dam się sprowokować po raz n-ty w ten wątek ;-)

    Szkoda ;).