  • 1. Data: 2021-03-12 18:27:01
    Temat: Dokąd przenieść kartę kredytową?
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Z BNP Paribas, z limitem dość wysokim? nie musi być bezpłatna (w BNP kosztuje
    "ubezpieczenie" chyba 7.5/mies plu 15/mies jak się nie wyrobi limitu).

  • 2. Data: 2021-03-12 19:03:54
    Temat: Re: Dokąd przenieść kartę kredytową?
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 12.03.2021 o 18:27, witrak() pisze:
    > Z BNP Paribas, z limitem dość wysokim? nie musi być bezpłatna (w BNP kosztuje
    "ubezpieczenie" chyba 7.5/mies plu 15/mies jak się nie wyrobi limitu).

    do Citi?

    karta może być całkowicie darmowa, łatwo się negocjuje warunki

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 3. Data: 2021-03-13 09:49:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 12 marca 2021 o 18:27:02 UTC+1 witrak() napisał(a):
    > Z BNP Paribas, z limitem dość wysokim? nie musi być bezpłatna (w BNP kosztuje
    "ubezpieczenie" chyba 7.5/mies plu 15/mies jak się nie wyrobi limitu).

    Ale jak to "przeniesć"?
    To już dawno nie te czasy, że w drugim banku pokazywało wyciąg, obiecywalo się
    zamknięcie "starej" karty i dostawało się limit bez dokumentow dochodowych i/lub
    historii wpływu na ROR w banku, w którym chciałeś nową KK.

    Teraz trzeba albo mieć historię wpływów - i bank proponuje KK "na klik" - albo
    "normalnie" ubiegać się o kredyt i przynieść dokumenty dochodowe - dla etatowców to
    spoko, starczy zaświadczenie o dochodach, dla 1-os. DG jest dużo trudniej (choć np. w
    maju citkowi wystarcza PIT).
    Ew. czasem starcza historia wpływów z 3 miesięcy, nawet jak jeszcze nie ma "klika"
    (zwykle jest po 6 miesiącach).

    I dlaczego przenieść? Obraziłeś się na francuza? Bo jak widać opłaty Ci nie
    przeszkadzają. Czy moze wypowiedzieli?

    Wg mnie sensowną ofertę mają:
    a) citi - mc moto bp - bezwarunkowo darmowa, ale dodatkowe płatne, oprócz tego
    karta-golas (bo priceless specials i payback to anegdoty),
    b) santander - jest znów promo z rocznym 1% moneyback dla KK visa - silver oraz
    platinum. Do tego chyba rok darmowy, potem starcza 10 pyk/mc (również dodatkowymi),
    dodatkowe za darmo. Platinum ma minimalny limit 10k, formalnie wymagają też min. 10k
    dochodu/mc - ale warto, ma fajne darmowe ubezpieczenia.
    c) millenium - darmowe za 5 pyk/mc, dodatkowe też darmowe za 5 pyk/mc. Gold i platyna
    (min. limit 20k) z ubezpieczeniami, impresja i alfa z moneyback.

    A po co Ci w ogóle teraz KK?
    Chyba że za granicę - tu ranking:
    1) santander mc world - bez promo (darmowa za 10 pyk/mc) - ok. 3%
    2) santander visa platinum, mille - ok. 5%
    3) santander visa silver - ok. 6%
    4) citi - ok. 7%

  • 4. Data: 2021-03-13 10:52:53
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Saturday, March 13, 2021 at 9:49:12 AM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
    "ubezpieczenie" chyba 7.5/mies plu 15/mies jak się nie wyrobi limitu).
    > Ale jak to "przeniesć"?
    > To już dawno nie te czasy, że w drugim banku pokazywało wyciąg, obiecywalo się
    zamknięcie "starej" karty i dostawało się limit bez dokumentów dochodowych i/lub
    historii wpływu na ROR w banku, w którym chciałeś nową KK.

    W zasadzie powinienen napisać "przenieść limit", bo dość wysoki jak na polskie
    warunki (40kpln), a żona jeździ(ła) za gramanicę często i może potrzebować.

> [...]
    spoko, starczy zaświadczenie o dochodach, dla 1-os. DG jest dużo trudniej (choć np. w

    Na klik nie wchodzi w rachubę: ja starej daty jestem i nie trzymam pieniędzy tam,
    gdzie mam KK, ani KK tam, gdzie mam pieniądze ;-)

> [...]
    (zwykle jest po 6 miesiącach).

    > I dlaczego przenieść? Obraziłeś się na francuza? Bo jak widać opłaty Ci nie

    Opłaty _żonie_ nie przeszkadzają :-)
    A "Francuz" dość bezczelny jest, a ja takich nie lubię. Zwykłe konta wyniosłem
    stamtąd przeszło rok temu...

> [...]
    platyna (min. limit 20k) z ubezpieczeniami, impresja i alfa z moneyback.

    No niestety, w tych bankach, co wymieniłeś, to albo już mamy karty, albo pieniądze.
    Wygląda na to, że nie można się na "francuza" wypiąć... :-(

    > A po co Ci w ogóle teraz KK?

    No, zawsze wolę płacić pieniędzmi banku! Można to nazwać odruchem bezwarunkowym,
    genetycznie wszczepionym :-D

    > Chyba że za granicę - tu ranking:

    Na zagramanicę to KA albo N26... Zresztą to te same banki.

    Pozdr.

    witrak()

  • 5. Data: 2021-03-13 19:35:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 13 marca 2021 o 10:52:54 UTC+1 witrak() napisał(a):
> [...]
    warunki (40kpln), a żona jeździ(ła) za gramanicę często i może potrzebować.

    "Przenieść limitu" już od dawna się nie da, KNF zabronił.
    Ale obecnie % mały, więc i zdolność większa - taki limit można dostać przy średnich
    zarobkach (najwięcej w citi - slłafa minimalna tylko 2%, zwykle jest 5%).
    Więc akurat okazja - zmniejszyć we francuzie, skoro wyjazdów i tak nie ma, założyć
    nową - a potem ew. jeszcze zwiększyć.
    Bo w sumie to nie wiem, ile francuz rżnie na kursie, ale pewnie min. 5%.
    Więc jak backup na zagranicę, to mc world w santanderze.
    Ew. visa w getout - 0% rżnięcia, ale i zaufanie niewielkie.
    Aha, łatwe to jest tylko dla etatowców...

> [...]
    > Na klik nie wchodzi w rachubę: ja starej daty jestem i nie trzymam pieniędzy tam,
    gdzie mam KK, ani KK tam, gdzie mam pieniądze ;-)

    Hmm, a ta "stara data" to jakoś uzasadnia racjonalnie czy to raczej skutek demencji?
    ;>

    "klika" (zwykle jest po 6 miesiącach).

    przeszkadzają. Czy moze wypowiedzieli?
    > Opłaty _żonie_ nie przeszkadzają :-)

    A, no tak ;> "Kobieta nie jest człowiekiem" ;>

    > A "Francuz" dość bezczelny jest, a ja takich nie lubię. Zwykłe konta wyniosłem
    stamtąd przeszło rok temu...

    O, a czym podpadli?
    Ja trzymam tam puste darmowe konta z darmowymi KD, wisienki były, teraz rezerwa.
    Jedyne wpływy to czasem zwroty na debetówkę - a i tak oferty na KK są - ale nie
    próbowałem, czy poważne.
    Czasem dzwonią, ale nie są nachalni.

    > No, zawsze wolę płacić pieniędzmi banku! Można to nazwać odruchem bezwarunkowym,
    genetycznie wszczepionym :-D

    A tam, płacisz i tak zawsze swoimi. A teraz depozyty 0% więc płacenie KK ma sens
    tylko wtedy, gdy karta ma bonusy, ale i wymagania - albo jak daje mobeyback.

    > Na zagramanicę to KA albo N26... Zresztą to te same banki.

    Te same?

  • 6. Data: 2021-03-13 20:00:13
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

> [...]
    platyna (min. limit 20k) z ubezpieczeniami, impresja i alfa z moneyback.

    d) Revolut - darmowa przy 10 tr/mc, lub 10 zł gdy mmniej, limit 20k

    > A po co Ci w ogóle teraz KK?
    > Chyba że za granicę - tu ranking:

    0) Revolut - 0,02%
    > 1) santander mc world - bez promo (darmowa za 10 pyk/mc) - ok. 3%
    > 2) santander visa platinum, mille - ok. 5%
    > 3) santander visa silver - ok. 6%
    > 4) citi - ok. 7%

    Sławek

  • 7. Data: 2021-03-13 20:44:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A tam, płacisz i tak zawsze swoimi. A teraz depozyty 0% więc płacenie KK ma sens
    tylko wtedy, gdy karta ma bonusy, ale i wymagania - albo jak daje mobeyback.

    W Polsce -tak z 10 lat temu (pisałem to już kiedyś tutaj o tym) były
    tylko dwie
    karty kredytowe czy dwa banki dające rzeczywiście atrybut płacenia
    pieniędzmi banku.
    (Pekao SA i Citi) Czyli w przypadku reklamacji kwota sporna nie
    obciążała rachunku karty.
    A w większości kredytówek było, że najpierw spłacasz a potem ewentualnie
    Ci oddadzą
    czyli praktycznie tak jak w debetówce płacisz swoimi.
    Cóż czasem może się okazać, że nawyk jest coś wart - nawet jeśli karta
    jest zwykłą KK: ostatnio (w lutym) reklamowałem transakcję z 10.2019
    tzn chodziło o przyspieszenie zwrotu na kartę -na chargeback też było za
    późno.
    Ale sądzę, że działania banku spowodowały szybszy zwrot u mnie, bo miejscowi
    jeszcze czekają a niektórzy wiem, że płacili zwykłym przelewem i nie ma
    posiadacz kasy żadnego miecza nad głową.
    W sumie Millenium ma u mnie jednego sporego minusa - za brak funkcjonalności
    płacenia telefonem kartą dodatkową a teraz duży plus za tę interwencję.

  • 8. Data: 2021-03-13 22:22:35
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-03-13, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > "Przenieść limitu" już od dawna się nie da, KNF zabronił.

    W 2016 przenosiłem (nie wiem czy to dawno), a w mBanku widzę
    nadal opcję na przeniesienie, tylko karta musi być wydawna
    > 6 miesięcy wcześniej.

    > Te same?

    Ja to wolę tandem Curve + <dowolna karta>.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2021-03-13 22:31:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 13 marca 2021 o 22:22:38 UTC+1 Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2021-03-13, Dawid Rutkowski wrote:
    >
    > [...]
    > W 2016 przenosiłem (nie wiem czy to dawno),

    Hmm, to jest ZTCP "po" "dawno", więc nie powinno się dać. A jak to "przenoszenie"
    wygladało, jakieś papiery donosiłeś, skąd dokąd przenosiłeś? Może się udało, bo w
    doceliwym banku np. miałeś "klika", o którym nie wiedziałeś?

    > a w mBanku widzę
    > nadal opcję na przeniesienie, tylko karta musi być wydawna

    Takue deklaracje trzeba slrawdzać w praktyce.
    Jakiś czas temu dla jaj przeszedłem sobie proces "przyznawania" KK w mBąku - chcieli
    koniecznie PEŁNĄ historię konta z 6 miesięcy - no to wyfiltrowałem wpływy
    wynagrodzenia i powiedziałem, że nie ruszam tej kasy - przeszło ;>
    A, i jeszcze pani kazała mi się przy niej zalogować i pokazać, jak generuję tego
    PDFa, którego wydruk przyniosłem - to już był debilizm...

    > Ja to wolę tandem Curve + <dowolna karta>.

    Curve to jednak debit.
    Coraz mniej to ważne, ale czasem jeszcze credit pomaga.

  • 10. Data: 2021-03-14 10:47:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
> [...]
    > W zasadzie powinienen napisać "przenieść limit", bo dość wysoki jak
    > na polskie warunki (40kpln), a żona jeździ(ła) za gramanicę często i

    IMO - szukaj takich dobrych na zagranice - przeliczniki walut,
    wielowalutowa itp

    >"Przenieść limitu" już od dawna się nie da, KNF zabronił.
    >Ale obecnie % mały, więc i zdolność większa

    Ma to jakies istotne znaczenie? Oni chyba i tak licza, ze rata
    miesieczna=limit/12, nawet jesli dolicza %, to to sa juz nieznaczace
    kwoty.

    > - taki limit można dostać przy średnich zarobkach (najwięcej w
    > citi - slłafa minimalna tylko 2%, zwykle jest 5%).

    Taa - tylko czy nie bedzie przeszkadzac obecny limit w BNP :-)

    >Więc jak backup na zagranicę, to mc world w santanderze.
    >Ew. visa w getout - 0% rżnięcia, ale i zaufanie niewielkie.

    Kredytowa?
    Bo ladnie przelicza im debetowka Visa, a kredytowe tez tak ladnie, czy
    5% ?

    >Hmm, a ta "stara data" to jakoś uzasadnia racjonalnie czy to raczej
    >skutek demencji? ;>

    Doswiadczony nie tak jak mlodziez :-)
    Ale przeciez grozne sa chyba te w miare nowe doswiadczenia :-)

    J.