  • 1. Data: 2002-02-05 15:55:25
    Temat: Dochody bankow...
    Od: "Grzesieq" <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it>

    Chodzi mi po glowie jedno pytanie. Ile wlasciwie banki zarabiaja na naszych
    lokatach - oczywiscie po odliczeniu kosztow wynajecia i utrzymania marmurow,
    armii pracownikow (wiekszej lub mniejszej bo w przypadku e-bankow 1 komputer
    moze zastapic 100 lub wiecej kasjerek)? Wiadomo ze zarabiaja na udzielaniu
    kredytow, lokowaniu pieniedzy w obligacje i inne rzeczy. Ale co oni robia z
    naszymi pieniedzmi - mowa o naliczanych coraz mniejszych odsetkach?

    Grzesieq
    _______________________________________

    "Stworzenie swiata trwalo szesc dni. Dlaczego
    wiec udzielenie kredytu trwa cztery tygodnie?"
    Pracownik banku Leumi Trust Company of NY

  • 2. Data: 2002-02-05 19:04:03
    Temat: Re: Dochody bankow...
    Od: "Bob" <b...@p...pl>

> [...]
    > kredytow, lokowaniu pieniedzy w obligacje i inne rzeczy. Ale co oni robia
    > naszymi pieniedzmi - mowa o naliczanych coraz mniejszych odsetkach?

    na ten temat najlepiej sobie poczytac w literaturze np. Banki
    tam masz wyjasnione w jaki sposob one funkcjonuja

    za duzo zachodu, aby o tym pisac

  • 3. Data: 2002-02-06 05:33:27
    Od: r...@w...pl (Roman k.)

    From: "Grzesieq" <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it>

> [...]
    > kredytow, lokowaniu pieniedzy w obligacje i inne rzeczy. Ale co oni robia
    > naszymi pieniedzmi - mowa o naliczanych coraz mniejszych odsetkach?

    Eee tam, zarabiają. One - tak jak i firmy ubezpieczeniowe - na nas tracą!
    Niedawno przetoczyła się - również przez tę listę - dyskusja na temat
    rozbieżności pomiędzy zmianami oprocentowani lokat i brakiem zmian
    oprocentowania kredytów.
    W odpowiedzi przedstawiciele banków odpowiedzieli, iż jest to spowodowane
    wzrostem niespłacanych kredytów, co zmusza banki do ratowania się poprzez
    zwiększanie widełek między kredytami a lokatami.
    Wygląda wiec na to, że każdorazowa obniżka stóp procentowych, powoduje
    natychmiastowe i równoważne! obniżenie solidności pożyczkobiorców!
    Zupełni ja za Peerelu. To nie Centra produkowała chałowe akumulatory, tylko
    kierowcy nie umieli ich używać.

    Pozdrowienia
    Roman K.