  • 1. Data: 2002-02-05 15:31:42
    Temat: Re: info z Inteligo
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > Otrzymalem maila z Inteligo a w nim
    > Wyjaśniamy jednocześnie, iż na koniec okresu rozliczeniowego po 15 lutym
    > system będzie wykonywał następujące czynności:
    >
    > 1. Liczy średnie miesięczne saldo
    > 2. Ustala plan prowizji na nastepny okres rozliczeniowy
    > 3. Pobiera opłaty
    > 4. Kapitalizuje odsetki
    >
    > Aby skapitalizowane odsetki zostały wliczone do średniego miesięcznego salda
    > w następnym okresie rozliczeniowym muszą znajdować się na rachunkach w
    > momencie obliczania salda na koniec
    > pierwszego dnia tego okresu rozliczeniowego

> [...]

    Czyli ...
    100 zł przelane,
    karta zabita,
    jeszcze trochę poczekam
    i w łeb to konto
    Niezłe było i nawet je chwaliłem, szkoda.

    Pozdrawiam
    -as-

  • 2. Data: 2002-02-05 19:25:57
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Wiesław Sawicki" <k...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > system będzie wykonywał następujące czynności:
    >
    > 1. Liczy średnie miesięczne saldo
    > 2. Ustala plan prowizji na nastepny okres rozliczeniowy

    A dlaczego kapitalizowanie odsetek na sam koniec???

    Przecież wpływ odsetek jest księgowany na ostatni dzień danego okresu
    rozliczeniowego, dlatego odsetki te powinny być brane pod uwagę przy
    wyliczaniu średniego salda w tym okresie miesięcznym.

    Mam rację?

    I jeszcze pytanie - mam powiedzmy 10 każdego miesiąca naliczanie opłat i
    księgowanie odsetek. Z datą 10 lutego zostają zaksięgowane odsetki z
    rachunku.
    Czy w nocy 10/11 lutego te odsetki będą już pracowały na kolejne odsetki?
    Chyba tak, inaczej byłby dzień bez "odsetek z odsetek"... A niby czemu
    miałby taki być...
    Proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie...

> [...]
    > momencie obliczania salda na koniec
    > pierwszego dnia tego okresu rozliczeniowego

    No tu Ameryki nie odkryli... Jeśli wypłacisz je w tym samym dniu, to nie
    będą one wliczane i to logiczne... Liczy się saldo na koniec dnia...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 3. Data: 2002-02-05 19:29:09
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a3pblv$949$1@news.onet.pl...

> [...]
    > rozliczeniowego, dlatego odsetki te powinny być brane pod uwagę przy
    > wyliczaniu średniego salda w tym okresie miesięcznym.

    Inaczej - odsetki są juz na rachunku na koniec ostatniego dnia danego okresu
    rozliczeniowego, więc dlaczego nie można brać ich pod uwagę przy wyliczaniu
    średniego salda???

    Biorę pod uwagę daty księgowania wpływu odsetek... W rzeczywistości wpływają
    one chyba podczas przetwarzania po północy...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 4. Data: 2002-02-05 20:02:29
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a3pbqn$98u$1@news.onet.pl...

> [...]
    okresu
    > rozliczeniowego, więc dlaczego nie można brać ich pod uwagę przy

    Wydaje mi sie to merytorycznie sluszne, bo odsetki sa naliczane teoretycznie
    "chwile po polnocy", bo dopiero o polnocy wiadomo w jakiej wysokosci powinny
    byc naliczone. To ze sa ksiegowane z data ostatniego dnia okresu
    rozliczeniowego, to kwestia techniczna, jednak nie podlegaja one tego dnia
    oprocentowaniu przeciez, a dopiero od pierwszego dnia nowego okresu
    rozliczeniowego.

    marekzet

  • 5. Data: 2002-02-05 20:56:50
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > momencie obliczania salda na koniec
    > pierwszego dnia tego okresu rozliczeniowego

    Może ktoś wie, czy do średniego salda liczą się także środki zgromadzone na
    lokatach antybelkowych ?

    Z góry dzięki za odzew.
    Pozdrowionka GN.

  • 6. Data: 2002-02-05 21:51:05
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozliczeniowego, to kwestia techniczna, jednak nie podlegaja one tego dnia
    > oprocentowaniu przeciez, a dopiero od pierwszego dnia nowego okresu

    Co zaprzecza twierdzeniu, że oprocentowanie liczone jest od salda
    księgowego...

    Teoretycznie - według dokumentu, jakim jest wyciąg z rachunku, mam mieć te
    pieniądze już ostatniego dnia okresu miesięcznego. I są one wtedy saldem
    księgowym. Więc dlaczego nie procentują, skoro na papierze są?

    Rozumiem, jak to wygląda w praktyce... No ale nie do końca mi się to
    podoba...

    Co innego, gdyby były naliczane PIERWSZEGO dnia następnego okresu
    rozliczeniowego i tak mówiłby regulamin.

    Ale teraz nawet regulamin mówi wyraźnie, że są naliczane właśnie tego dnia.
    A skoro są - to ja chcę te cholerne odsetki od odsetek i żądam liczenia tych
    odsetek do średnej salda miesięcznego.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 7. Data: 2002-02-05 21:53:33
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

> [...]

    powinny
    > byc naliczone. To ze sa ksiegowane z data ostatniego dnia okresu
    > rozliczeniowego, to kwestia techniczna...

    ... i regulaminowa...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 8. Data: 2002-02-05 22:00:37
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a3pk6a$le6$1@news.onet.pl...

    > Co zaprzecza twierdzeniu, że oprocentowanie liczone jest od salda
    > księgowego...

    Fakt, w tym przypadku zaprzecza.

> [...]
    dnia.
    > A skoro są - to ja chcę te cholerne odsetki od odsetek i żądam liczenia

    Wlasciwie to nie wiem czemu nie sa naliczane pierwszego dnia kolejnego
    okresu. Przeciez wtedy podlegalyby oprocentowaniu wlasnie od tegoz dnia,
    czyli wszystko by sie zgadzalo. Zgodnie z zasada, ze jak nie wiadomo o co
    chodzi to prawdopodobnie chodzi o jakis przepis Ustawy o rachunkowosci
    przypuszczam, ze to jest w jakis sposob z tym wlasnie zwiazane, ze ma to
    wchodzic w koszty banku jeszcze poprzedniego miesiaca. A moze po prostu jest
    to tylko dla banku podatkowo korzystniejsze ? Ze im to zmniejsza zysk
    biezacego miesiaca, a nie przyszlego ?

    marekzet

  • 10. Data: 2002-02-07 00:18:58
    Od: esprit <e...@i...pl>

    > Może ktoś wie, czy do średniego salda liczą się także środki
    > zgromadzone na lokatach antybelkowych ?

    Tak. Pytalem sie w infolinii.