  • 11. Data: 2019-08-05 08:14:50
    Temat: Re: Dobra wiadomość dla Frankowiczy. Nie trzeba spłacać kredytów :-)
    Od: z <...@...pl>

    > Bank sprzedaje na licytacji. Gdyby przyszedł ktoś, kto dałby 4/3
    > wartości, to by wzięli i resztę klientowi oddali.

    Gdyby Tusk wrócił na białym koniu... ;-)

  • 12. Data: 2019-08-05 10:47:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Dlaczego uważasz że Sąd miałby się opiekować płynnością jednej ze
    >stron umowy? Sąd stwierdzi to co stwierdzi. Umowa nieważna bo zapisy
    >niedozwolone, bo konstrukcja umowy nie spełnia znamion kredytu
    >hipotecznego, że kapitał nie może być indeksowany...
    >Powodów jest kilka.

    Gorzej jak nosi, i w umowie wpisane 200k CHF.
    Ale wyplacono w zlotowkach ... i co wtedy ... osobna sprawa sadowa o
    zwrot ?

    P.S. co jest w hipotece - zlotowki czy franki ?

    >A że prawo bankowe jest i działa i w ramach tego prawa umowę można
    >rozwiązać... Sorry taki mamy klimat ;-)

    >A że banksterka w swoim porywie pazerności nie przewidziała jednego
    >małego kruczka (okresy przedawnienia)
    >O jak mi przykro ;-)

    Czekaj czekaj ... a jak kiedys tobie nie zaplaca, bo przedawnienie ?
    Albo oszczednosci ci znikna, bo nie tylko frankowicze skorzystaja,
    ale takze inni - przedluzyc sprawe i stwierdzic, ze roszczenie banku
    sie przedawnilo ?

    Zreszta czytasz tez inne opinie - sad stwierdzi, ze umowa niewazna, to
    trzeba zwrocic wzajemne swiadczenia, ale przedawnienie biegnie od
    wyroku.

    J.

  • 13. Data: 2019-08-05 11:30:04
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-05 o 10:47, J.F. pisze:

    > Czekaj czekaj ... a jak kiedys tobie nie zaplaca, bo przedawnienie ?

    Wielokrotnie tu i gdzie indziej czytałem że czytały gały co podpisywały.
    Chciałeś franki to dostałeś, musisz ponosić konsekwencje swoich działań,
    jesteś dorosły powinieneś znać ryzyko kursowe...

    To jak? W drugą stronę to nie działa? ;-)

  • 14. Data: 2019-08-05 11:30:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Gdyby Tusk wrócił na białym koniu... ;-)

    Nieruchomosci wlasnie drozeja :-)

    Tyle, ze to mieszkanie, co je komornik sprzedaje dla banku ... to
    chyba z lokatorami ?

    J.

  • 15. Data: 2019-08-05 11:44:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-05 o 11:30, J.F. pisze:
    > Nieruchomosci wlasnie drozeja :-)

    Teoria teorią a życie życiem.
    Znajomy królika zawsze się znajdzie coby kupić poniżej ceny rynkowej.

  • 16. Data: 2019-08-05 14:56:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2019 o 10:47, J.F. pisze:

    > Zreszta czytasz tez inne opinie - sad stwierdzi, ze umowa niewazna, to
    > trzeba zwrocic wzajemne swiadczenia, ale przedawnienie biegnie od wyroku.

    Mnie się wydaje, że jeśli sąd stwierdzi nieważność umowy, to w tym samym
    wyroku musi napisać, co w zamian za to. Termin przedawnienia tych
    roszczeń będzie biegł od uprawomocnienia wyroku. Czemu miałby biec od
    jakiś zamierzchłych zdarzeń?

  • 17. Data: 2019-08-05 15:16:20
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > wyroku musi napisać, co w zamian za to. Termin przedawnienia tych
    > roszczeń będzie biegł od uprawomocnienia wyroku. Czemu miałby biec od

    Tobie się wydaje i może nawet logicznie ale polskie prawo bankowe może
    mieć inne zdanie bo gdzieś kiedyś przy jakiejś okazji trzeba było
    zabezpieczyć banksterskie interesy wprowadzając nieżyciowy,
    niesprawiedliwy, niespójny przepis.
    A że teraz może się odbije czkawką. Sorry taki mamy klimat ;-)

    "- Zgodnie z polskim prawem tzw. roszczenia kondykcyjne, czyli o zwrot
    nienależnych świadczeń, przedawniają się według reguł ogólnych, zatem w
    przypadku roszczeń banku rzeczywiście zastosowanie ma trzyletni termin -
    przyznaje Szewczyk. Zaznacza, że dotychczasowe orzecznictwo polskich
    sądów było spójne i wskazuje na trzy lata od wypłacenia kredytu.

    Bieg przedawnienia liczy się od momentu wymagalności roszczenia. Tu
    problem jest taki, że nie ma żadnych zapisów dotyczących terminów, bo
    nie ma umowy (została uznana za nieważną). Kodeks cywilny wskazuje, że
    roszczenie o zwrot stałoby się wymagalne niezwłocznie, bez zbędnej
    zwłoki, gdy bank najwcześniej mógł wezwać kredytobiorcę do zapłaty
    roszczenia.

    W tej korzystnej dla frankowiczów interpretacji bieg przedawnienia
    liczyłby się już kilkanaście dni od udzielenia kredytu. Oznaczałoby to,
    że potencjalne roszczenia banków dotyczące prawie wszystkich z
    istniejących 466 tys. umów hipotek frankowych byłyby już przedawnione.
    Kredytów tych ostatnio na dużą skalę udzielano w 2011 r.

  • 18. Data: 2019-08-05 15:26:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2019 o 15:16, z pisze:

> [...]
    > niesprawiedliwy, niespójny przepis.
    > A że teraz może się odbije czkawką. Sorry taki mamy klimat ;-)

    Wskażesz ten przepis?

> [...]
    > przyznaje Szewczyk. Zaznacza, że dotychczasowe orzecznictwo polskich
    > sądów było spójne i wskazuje na trzy lata od wypłacenia kredytu.

    Ciekawe skąd wzięli, że "od wypłacenia kredytu"? Art. 120 kc mówi: "Bieg
    przedawnienia rozpoczyna się od dnia, wktórym roszczenie stało się
    wymagalne. Jeżeli wymagalność roszczenia zależy od podjęcia określonej
    czynności przez uprawnionego, bieg terminu rozpoczyna się od
    dnia, w którym roszczenie stałoby się wymagalne, gdyby uprawniony podjął
    czynność w najwcześniej możliwym terminie." Dla mnie najwcześniejszy
    możliwy termin żądania zwrotu pieniędzy jest po uprawomocnieniu się wyroku.

> [...]
    > roszczenie o zwrot stałoby się wymagalne niezwłocznie, bez zbędnej
    > zwłoki, gdy bank najwcześniej mógł wezwać kredytobiorcę do zapłaty

    Aaaa! Ależ to się od uprawomocnienia liczy. No przecież nie mogli
    wcześniej domagać się zwrotu.

> [...]
    > istniejących 466 tys. umów hipotek frankowych byłyby już przedawnione.
    > Kredytów tych ostatnio na dużą skalę udzielano w 2011 r.

    Bardzo kuriozalny pogląd.

  • 19. Data: 2019-08-05 17:10:26
    Od: z <...@...pl>

    > Bardzo kuriozalny pogląd.

    Prawnicy mają kuriozalne poglądy?
    Ciekawe ;-)

  • 20. Data: 2019-08-06 10:17:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-08-05 o 17:10, z pisze:

    > Prawnicy mają kuriozalne poglądy?
    No.
    > Ciekawe ;-)

    ostatnio niektórzy uważają, że prezes UODO może podważyć prawomocny
    wyrok sądu.

    --
    Pete