  • 1. Data: 2017-12-12 14:22:49
    Temat: Dobra porównywarka potrzebna
    Od: "MM" <...@...com>

    Chcę bezpiecznie zainwestować pewną gotówkę
    i bardzo proszę o namiar na wiarygodną porównywarkę
    głównie lokat bankowych.
    Czy istnieją jakieś powody, by z taką inwestycją wstrzymać
    się do stycznia?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    MM

  • 2. Data: 2017-12-12 14:27:47
    Temat: Re: Dobra porównywarka potrzebna
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 12 Dec 2017 14:22:49 +0100, MM napisał(a):

    > Chcę bezpiecznie zainwestować pewną gotówkę
    > i bardzo proszę o namiar na wiarygodną porównywarkę
    > głównie lokat bankowych.

    Proszę uprzejmie:
    https://www.bankier.pl/lokaty
    https://www.oprocentowanielokat.pl/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

  • 3. Data: 2017-12-12 14:33:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Lokata to nie inwestycja, tylko przeniesienie środków w czasie z pewną ochroną
    kapitału przed inflacją.
    Ja polecam lokatę "plan premia" w db - obecnie 2,25% od 10k w górę, bez konieczności
    dopłat (zrezygnowali z tego), po 6 miesiącach przysługują pełne odsetki, a po każdym
    roku jest jeszcze premia.
    Lepsze są chyba tylko w klonach - ale nie polecam - i bgż optima.

    Zaś styczeń jest najlepszym miesiącem do inwestowania - ponieważ jest najlepszym
    miesiącem do inwestowania - tyle się nauczyłem na wykładach w lion's bank - to jest
    tzw. "rajd świętego mikołaja".

  • 4. Data: 2017-12-12 14:44:17
    Od: "MM" <...@...com>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Lokata to nie inwestycja, tylko przeniesienie środków w czasie
    > z pewną ochroną kapitału przed inflacją.
    Zgoda.

    > Ja polecam lokatę "plan premia" w db - obecnie 2,25% od 10k
    > w górę, bez konieczności dopłat (zrezygnowali z tego),
    > po 6 miesiącach przysługują pełne odsetki, a po każdym roku jest
    > jeszcze premia.
    To wygląda dobrze. Ale co to jest db?

    > Lepsze są chyba tylko w klonach - ale nie polecam - i bgż optima.
    Czy bgż optima jest lepsze, czy nie polecasz?

    > Zaś styczeń jest najlepszym miesiącem do inwestowania -
    > ponieważ jest najlepszym miesiącem do inwestowania -
    > tyle się nauczyłem na wykładach w lion's bank - to jest tzw.
    > "rajd świętego mikołaja".
    Czy "rajd swiętego mikołaja" w przypadku lokat to może być
    wyższe oprocentowanie od stycznia?

    Dzięki i pozdrawiam
    MM

  • 5. Data: 2017-12-12 15:02:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 14:42:57 UTC+1 użytkownik MM napisał:

    > To wygląda dobrze. Ale co to jest db?
    Deutsche Bank Polska SA.
    Pierwsze miejsce u wujka google'a po wpisanie "plan premia".

    > Czy bgż optima jest lepsze, czy nie polecasz?
    Nie polecam klonów - idea/lion's oraz getout (ten ostatni to w ogóle
    a kysz biała mysz) - ew. na własne ryzyko, żeby nie było na mnie.
    A bgż optima ma chyba lepszą ofertę, ale szczegółów nie znam, bo jakoś do tej pory
    mnie nie skusili, a połączenie bgż z bnp odbieram raczej jako sygnał na minus.

    > Czy "rajd swiętego mikołaja" w przypadku lokat to może być
    > wyższe oprocentowanie od stycznia?
    Na ten rajd lokaty są zbyt nieruchawe, na nie wpływają właściwie tylko stopy
    procentowe, bo już zachowania klientów są zbyt słabo skoordynowane.
    A sam rajd wynika z dwóch rzeczy - ludzie sprzedają na święta, by móc kupić prezenty
    (Eddie Murphy w "nieoczekiwana zmiana miejsc"), więc ceny spadają - a do tego jeszcze
    jest ta legenda, że w styczniu sie najlepiej inwestuje, więc ludzie kupują - i
    podbijają ceny ;>

  • 6. Data: 2017-12-12 15:09:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Chcę bezpiecznie zainwestować pewną gotówkę
    >i bardzo proszę o namiar na wiarygodną porównywarkę
    >głównie lokat bankowych.

    W bitcoina ? :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-12-12 15:14:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >więc ceny spadają - a do tego jeszcze jest ta legenda, że w styczniu
    >sie najlepiej inwestuje, więc ludzie kupują - i podbijają ceny ;>

    Ale to masz na mysli akcje czy inne papiery.

    No i nie bardzo rozumiem - skoro potrzebuja pieniedzy na swieta, to
    powinni sprzedawac w grudniu, w styczniu pojda w gore.
    Czyli jak kupowac to w grudniu ... tylko patrzec czy juz dobilo dna
    czy jeszcze spada.

    A na rynku akcji masz jeszcze to, ze inwestorzy moga sie tych
    spadkowych pozbywac - wykaze sie strate, nie zaplaci podatku.

    J.

  • 8. Data: 2017-12-12 15:18:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Dec 2017 14:22:49 +0100, MM napisał(a):

    > Czy istnieją jakieś powody, by z taką inwestycją wstrzymać
    > się do stycznia?

    Lepsze metody inwestowania kasy niż lokaty.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2017-12-12 15:23:27
    Od: "MM" <...@...com>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Lepsze metody inwestowania kasy niż lokaty.

    Znasz takie, z zerowym ryzykiem utraty kapitału? Jeśli tak,
    to podaj proszę.

    Pozdrawiam
    MM

  • 10. Data: 2017-12-12 15:28:31

    Tue, 12 Dec 2017 15:23:27 +0100, w
    <5a2fe60c$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>, "MM" <...@...com> napisał(-a):

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Znasz takie, z zerowym ryzykiem utraty kapitału? Jeśli tak,
    > to podaj proszę.

    Lokata też nie daje zerowego.
    Ba, daje gwarancję że stracisz -- inflacja jest/będzie większa :)