  • 41. Data: 2017-12-14 13:02:14
    Temat: Re: Dobra porównywarka potrzebna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MM" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    Użytkownik "herjohn" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    2m

    >Wygląda bardzo czytelnie. Dzięki.

    Ale Idea ma duzo lokat-metorytow.
    Na stronie powyzej o nich ani slowa.

    Ale o tyle bez znaczenia, ze jak ktos nie ma konta w Idei, to moze
    korzystac z promocji dla nowych klientow, a jak ma, to pewnie zna
    oferte :-)

    J.

  • 42. Data: 2017-12-14 13:25:57
    Od: "MM" <...@...com>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:5a326846$0$5148$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    promocji dla nowych
    > klientow, a jak ma, to pewnie zna oferte :-)

    Mam, sprzed lat, login i hasło w Idei. Cy to jest to samo co konto?
    Chyba nie, bo żadnych ofert od nich nie otrzymuję od lat. Może
    dlatego, że od lat nie mam u nich żadnych lokat.
    Zatem gdzie szukać informacji o tych lokatach-meteorytach? Chcę
    porównać wszystkie możliwości zanim podejmę decyzje.

    Pozdrawiam
    MM

  • 43. Data: 2017-12-14 14:56:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    >Mam, sprzed lat, login i hasło w Idei. Cy to jest to samo co konto?

    Zaloguj sie, zobacz czy nie masz konta. A potem przejdz do lokat.

    >Zatem gdzie szukać informacji o tych lokatach-meteorytach? Chcę

    https://www.ideabank.pl/ranking-lokat-bankowych

    Jesli potraktuja cie jak nowego klienta, i pasuje Ci 2 miesiace, to
    bedzie trudno znalezc gdzie indziej te 4%.
    To akurat oferta dosc stala. Ale tylko do 10k.

    Ciekawe czy mozna zalozy lokate Happy i Happy Pro naraz - czy ta druga
    to juz nie bedzie dla nowego klienta :-)

    >porównać wszystkie możliwości zanim podejmę decyzje.

    A wtedy meteor juz przeleci :-)
    Np lokata "noworoczna" jeszcze niedawno byla na 3.15%.
    A dzis 2.0

    J.

  • 44. Data: 2017-12-14 16:59:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Właśnie miałem pytać, ile tego masz.
    >Bo jak 10-20k to można sobie skakać z banku do banku na promocje dla
    >"nowych" klientów.
    >Jak milion lub więcej - to juz można mieć private banking.
    >100k to największy problem ;>

    Miliona nie trzyma sie w jednym banku - gora 400 tys :-)

    J.

  • 45. Data: 2017-12-14 20:16:00
    Temat: Re: Dobra porĂłwnywarka potrzebna
    Od: "MM" <...@...com>

    Bardzi dziękuję za wszystki rady i ostrzeżenia.

    Mam jeszcze pytanie, które jakoś zginęło wśród innych postów.
    Jeśli jest na grupie ktoś, kto z tego korzystał to bardzo proszę o odpowiedż.

    Wg informacji na stronie http://www.obligacjeskarbowe.pl/wiedza-o-obligacjach
    /
    o 70 gr pomniejszane są odsetki przy wcześniejszym wykupie obligacji
    skarbowych 2, 3, 4 i 10-letnich.
    Czy dobrze rozumiem, że po wcześniejszym wykupie obligacji 10-letnich,
    które w 1-szym roku mają oprocentowanie 2,70%, po roku dostanę 2 zł
    odsetek, czyli 2% od każdej obligacji? Czy jest tu jakiś haczyk?
    Bo jeśli nie, to chyba optymalne rozwiązanie w przypadku zdecydowania
    się na obligacje (przynajmniej częściowo) i założeniu krótkiego okresu
    oszczędzania.

    Pozdrawiam
    MM

  • 46. Data: 2017-12-15 10:56:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Dec 2017 20:16:00 +0100, MM napisał(a):

> [...]
    /
    > o 70 gr pomniejszane są odsetki przy wcześniejszym wykupie obligacji

    Opłata za wcześniejszy wykup jest różna dla różnych typów obligacji; trzeba
    zagłębić się w listy emisyjne.

    Dla 10-latek stoi:
    "należność wypłacona z tytułu przedterminowego wykupu jednej obligacji jest
    pomniejszana o kwotę narosłych odsetek, ale nie wyższą niż 2,00 zł (dwa
    złote). Potrącenia nie dokonuje się wobec posiadaczy obligacji dokonujących
    wypłaty lub wypłaty transferowej z IKE"

    A dla 4-letnich:
    "w pierwszym okresie odsetkowym należność wypłacona z tytułu
    przedterminowego wykupu jednej obligacji jest pomniejszana o kwotę
    narosłych odsetek, ale nie wyższą niż 0,70 zł (siedemdziesiąt groszy).
    Potrącenia nie dokonuje się wobec posiadaczy obligacji dokonujących wypłaty
    lub wypłaty transferowej z IKE;
    począwszy od drugiego okresu odsetkowego przy wypłacie świadczeń z tytułu
    przedterminowego wykupu, wysokość należności od każdej obligacji jest
    pomniejszana o kwotę 0,70 zł (siedemdziesiąt groszy). Potrącenia nie

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

  • 47. Data: 2017-12-15 12:32:44
    Temat: Re: Dobra porĂłĹ?wnywarka potrzebna
    Od: "MM" <...@...com>

    Uzytkownik "Olin" <k...@a...w.stopce> napisal w wiadomosci
    > Oplata za wczesniejszy wykup jest rozna dla roznych typow obligacji;
    > trzeba zaglebic sie w listy emisyjne.
    Masz racje.
    Dziekuje za wyjasnienia.

    Obligacje skarbowe coraz mniej biore pod uwage, chociaz nie maja
    w sumie ograniczenia w postaci np. 10k PLN i to jest ich plus.

    Daly mi duzo do myslenia przedwczorajsze wypowiedzi JF(z 18:54)
    i cef(z 19:58) na temat co panstwo moze zrobic z naszymi pieniedzmi.
    Jestem w takiej sytuacji, ze pieniadze, ktore mam, beda mi pewnie
    potrzebne na leczenie, a wiecej juz nie zarobie. Dlatego tym bardziej
    nie moge ich stracic, ani znaczaco pomniejszyc.
    Kantor Alior i w ogole Alior ma te "wade", ze to tez bank "panstwowy",
    bo powiazany z PZU.

    Czy istnieja w Polsce banki, a jesli tak, to ktore to sa, przy ktorych
    nasze panstwo nie moze "majstrowac"? Chodzi mi nie tylko o lokaty,
    ale w ogole oszczednosci.

    Pozdrawiam
    MM

  • 48. Data: 2017-12-15 16:35:22
    Od: "MM" <...@...com>

    Użytkownik "MM" <...@...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Czy istnieja w Polsce banki, a jesli tak, to ktore to sa, przy ktorych
    > nasze panstwo nie moze "majstrowac"? Chodzi mi nie tylko o lokaty,

    Może chociaż wskazówka lub link jak/gdzie takich informacji szukać ?

    Pozdrawiam
    MM

  • 49. Data: 2017-12-15 22:25:45
    Od: "MM" <...@...com>

    Okazało się podczas dzisiejszej wizyty, że na leczenie
    polecę za granicę już w styczniu. Muszę szybko
    załatwić resztę spraw.

    Jeszcze raz dziękuję za wszystkie rady i informacje.

    Pozdrawiam, trzymajcie kciuki
    MM

  • 50. Data: 2017-12-15 22:55:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MM" 5a2fd7d6$0$15193$6...@n...neostrada.pl

    > i bardzo proszę o namiar na wiarygodną porównywarkę
    > głównie lokat bankowych.

    Co złego w tej:

    http://danutac.oferty-kredytowe.pl

    poza moim zyskiem?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......