  • 1. Data: 2017-12-05 14:03:35
    Temat: Raty Allegro
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://dlakupujacych.allegro.pl/zaufane-platnosci/r
    aty

    RRSO 0% ... wiec sie zastanawiam kto za to placi.
    Sprzedajacy ? Allegro ze swojej prowizji ?

    Przy obecnych stopach odsetki na 3 miesiace to sa jakies groszowe, ale
    przyklad jest na 20 miesiecy ... to juz nie jest tak groszowo ...

    J.

  • 2. Data: 2017-12-05 19:53:07
    Temat: Re: Raty Allegro
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jeden za sklepów rtv spamuje promocją sprzedaży na raty taką, że 2000 zł
    rozkładasz na 20 rat po 100 zł, z czego spłacasz 19 rat. I też im się
    opłaca.

    MJ

  • 3. Data: 2017-12-05 22:11:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Jeden za sklepów rtv spamuje promocją sprzedaży na raty taką, że 2000
    >zł rozkładasz na 20 rat po 100 zł, z czego spłacasz 19 rat. I też im
    >się opłaca.

    Sklep OK - kupuje, sprzedaje, zarabia - moze z marzy raty ufundowac.

    Ale czy prowizja Allegro jest tak wysoka, ze tez moze ?

    J.

  • 4. Data: 2017-12-06 00:11:18
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-12-05 o 19:53, Michal Jankowski pisze:
    > Jeden za sklepów rtv spamuje promocją sprzedaży na raty taką, że 2000 zł
    > rozkładasz na 20 rat po 100 zł, z czego spłacasz 19 rat. I też im się
    > opłaca.

    Bo I ratę wpłacasz przy zakupie.

    --
    animka

  • 5. Data: 2017-12-06 12:30:25
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-12-05 14:03, J.F. wrote:

    > https://dlakupujacych.allegro.pl/zaufane-platnosci/r
    aty

    > RRSO 0% ... wiec sie zastanawiam kto za to placi.
    > Sprzedajacy ? Allegro ze swojej prowizji ?

    Przeciez to nie allegro kredytuje, tylko 3 z podanych tam instytucji
    finansowych. Allegro zalezy po prostu na napedzeniu sprzedazy, a banki
    sobie to jakos odkuja, liczy sie tez ze pozyskaly kolejnego klienta.

    Poza tym mozliwe ze istnieja jakies wewnetrzne rozliczenia gdzie
    allegro poprzez payu dzieli sie z kredytodawca czescia z prowizji
    z tak napedzonych zakupow. Takze mozna zalozyc ze potencjalnie placi
    za to sprzedawca odprowadzajacy prowizje ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2017-12-06 12:36:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 12:30, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > z tak napedzonych zakupow. Takze mozna zalozyc ze potencjalnie placi
    > za to sprzedawca odprowadzajacy prowizje ;)

    Ostatecznie klient za wszystko płaci. Wyższą ceną (prowizja), swoimi
    danymi osobowymi itp.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2017-12-06 12:50:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 6 grudnia 2017 12:36:30 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Ostatecznie klient za wszystko płaci. Wyższą ceną (prowizja), swoimi
    > danymi osobowymi itp.

    Niekoniecznie. Przetestowałem toto z ciekawości, jako kredytodawcę
    wybrałem mbank (mam tam starodawne konto, które ledwo żyje).
    Prowizji żadnej nie zapłaciłem, bank raczej danych nie pozyskał bo już je miał,
    nie pamiętam też czy próbowali mi coś wcisnąć przy tej okazji telefonicznie.

    Oczywiście jest opcja dogadania się ze sprzedawcą na boku żeby zszedł z ceną
    o koszt prowizji allegro, ale to tak jakby już inny temat.

    L.

  • 8. Data: 2017-12-06 12:56:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 12:50, Lisciasty pisze:

> [...]
    > nie pamiętam też czy próbowali mi coś wcisnąć przy tej okazji telefonicznie.

    Przecież nie piszę o zapłacie w formie prowizji, tylko w formie wyższej
    ceny.

    > Oczywiście jest opcja dogadania się ze sprzedawcą na boku żeby zszedł z ceną
    > o koszt prowizji allegro, ale to tak jakby już inny temat.

    Nawet nie chodzi o dogadanie się poza (bo o 2% od 200zł nikt się nie
    będzie umawiał poza siecią, bo czas tego umawiania jest już za dużym
    kosztem), tylko chodzi o fakt, że generalnie ceny na rynku allegro
    byłyby niższe w przypadku jeśli prowizja wynosiłaby 1%, niż 3%.

    Poza tym dawno już na allegro nie handlowałem, pamiętam właśnie tego
    typu prowizje (kilkuprocentowe), ze zgrozą odkryłem, że maksymalna
    prowizja za sprzedaż w niektórych kategoriach wynosi aż 15%, a prowizje
    5-14% są też popularne. Do tego dochodzą różnorakie opłaty za
    wystawienie, pogrubienie, kolejność na liście itp.

    Nic dziwnego zatem, że allegro stać by było na to, aby nawet płacić
    koszt kredytu niektórych swoich klientów, jako że wynosi on zapewne,
    uwzględniając skalę, najwięcej marne kilka procent.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-12-06 13:31:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 6 grudnia 2017 12:56:53 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Przecież nie piszę o zapłacie w formie prowizji, tylko w formie wyższej
    > ceny.

    Nie ma żadnej wyższej ceny. Cena "kup teraz" za gotówkę i na raty jest taka sama.

    L.

  • 10. Data: 2017-12-06 13:50:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-12-05 14:03, J.F. wrote:
> [...]

    >banki
    >sobie to jakos odkuja, liczy sie tez ze pozyskaly kolejnego klienta.

    Watpie w te wersje.
    Banki tak przyzwyczojone ze musza zarabiac, ze na pewno ktos im placi.

> [...]
    >z tak napedzonych zakupow. Takze mozna zalozyc ze potencjalnie placi
    >za to sprzedawca odprowadzajacy prowizje ;)

    Bardzo mozliwe, ale ta prowizje teraz sobie sprawdzilem ... 3% w
    niereprezentatywnym przykladzie

    https://allegro.pl/pomoc/faq/jak-jest-obliczana-prow
    izja-od-sprzedazy-85XDYWYm5Fk

    No niby mozna bankowi odpalic 1%, szczegolnie jesli nie trzeba odpalac
    0.4% za platnosc karta ..

    Ha, przyklad chyba faktycznie nie byl reprezentatywny - aparat cyfrowy
    mi przyszedl do glowy,
    a tu sa i drozsze

    https://allegro.pl/pomoc/faq/cennik-oferty-sklepowej
    -lDg7zz1xRiq?bi_s=internal&bi_c=85XDYWYm5Fk&bi_m=spr
    zedaz-art-txtLink

    J.