  • 11. Data: 2013-07-06 18:25:24
    Temat: Re: Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Sat, 6 Jul 2013 17:42:56 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pomijajac inne argumenty ... chcialoby ci sie zliczac co roku do
    > deklaracji ile tych odsetek dostales ?
    > Albo co gorsza - co miesiac deklaracje wypisywac ?
    >
    > Owszem, moglby to bank robic sam, ale w sumie ... po co urzedom te
    > informacje ? Zeby oblozyc 40% bogatych ?
    > A jak beda konta wspolne ?

    Np. w Niemczech ich US dostaje od banku informacje kto i ile zaplacil
    "podatku (niemieckiego) Belki".

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 12. Data: 2013-07-06 18:31:53
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Sat, 6 Jul 2013 15:18:33 +0200
    Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    > Dla takich, którym zależy na tym by wszyscy znajomi poznali poziom
    > jego zamożności, stworzono fejsbuka ;)

    W Norwegii jest publiczny dostep do tego, kto ile zarobil i ile zaplacil
    podatku w danym roku:

    http://www.sjekkskatten.no/?op=Toppen2011&f=03&liste
    =inntekt

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 13. Data: 2013-07-06 19:42:54
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    wiadomości news:06072013.30EB1363@budzik61.poznan.pl...

    > Wpłacam 1000zł na belke.
    > Ile mam na koncie?

    Ale przecież nie chodzi o dokładną liczbę. Wystarczy przyjąć
    stopę odsetek poniżej średniej w danym roku i zobaczyć, ile
    rybek wpadnie w sieci. Jeśli za dużo, to podnieść stopę.

    Zatem, przyjmując stopę 3% za zeszły rok, masz ok. 175 tys. zł.
    Tak wiem, możesz mieć zarówno mniej, jak i znacznie, znacznie
    więcej - ale tu nie chodzi o indywidualne przypadki, tylko
    o statystykę.

  • 14. Data: 2013-07-07 10:12:14
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Tomasz Chmielewski napisał(a) :
    > Np. w Niemczech ich US dostaje od banku informacje kto i ile zaplacil
    > "podatku (niemieckiego) Belki".

    Strahlsteuern ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

  • 15. Data: 2013-07-07 13:57:09
    Od: MK <M...@i...pl>

    On Sat, 06 Jul 2013 18:31:53 +0200, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > W Norwegii jest publiczny dostep do tego, kto ile zarobil i ile zaplacil
    > podatku w danym roku:
    >
    > http://www.sjekkskatten.no/?op=Toppen2011&f=03&liste
    =inntekt

    Chyba byl...
    http://www.dagbladet.no/2011/10/21/nyheter/skatt/ska
    ttelista_2010/18710861/

    MK

  • 16. Data: 2013-07-07 17:05:54
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 7 Jul 2013 00:31:53 +0800, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > W Norwegii jest publiczny dostep do tego, kto ile zarobil i ile zaplacil
    > podatku w danym roku:
    >
    > http://www.sjekkskatten.no/?op=Toppen2011&f=03&liste
    =inntekt

    Czy jest to możliwe, że w całym Oslo tylko 100 osób płaci podatki?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 17. Data: 2013-07-07 23:29:57
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Marek napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >wypracowane.Wydawać by się mogło, że byłoby lewej dla fiskusa mieć
    >kontrolę nad tym, kto ile wypracował podatku,

    Ale PO CO?

    >dlaczego więc
    >zdecydowano się na "anonimową" zbiórkę wskazując jedynie bank jako
    >płatnika podatku (zbiorczego)?

    Bo prościej, stawka jest teoretycznie (z dokładnością do metody wyliczania)
    taka sama dla wszystkich.
    Gdyby PIT miał postać podatku płaconego od funduszu płac o jednakowej
    stawce, bez "kosztów", możliwości ulg i odliczeń to też mógłby być płacony
    przez płatnika (pracodawcę) zbiorczo i anonimowo.

    >Czy wszędzie na świecie, gdzie taki podatek funkcjonuje jest on
    >płacony zbiorczo?

    Gdzieś podatek od dochodów z depozytów był uwzględniany w PIT, co przy
    podatku progresywnym jest bolesne.
    Tak więc chyba nie wszędzie...

    Arek

  • 18. Data: 2013-07-08 00:09:20
    Od: p...@g...com

    Den söndagen den 7:e juli 2013 kl. 23:29:57 UTC+2 skrev Arek:

    > Gdzieś podatek od dochodów z depozytów był uwzględniany w PIT, co przy
    >
    > podatku progresywnym jest bolesne.
    >
    > Tak więc chyba nie wszędzie...
    >

    > Arek

    W Szwecji uwzgledniany jest w deklaracji rocznej. O tyle korzystne, ze przy jego
    stawce /30%/ w polaczeniu z innymi dochodami czesto dostaje sie jakis z niego zwrot i
    summa summarum stawka jest mniejsza. Zaplacony podatek podlega tez rozliczeniu ze
    stratami.

  • 19. Data: 2013-07-08 12:06:44
    Od: pws <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 lipca 2013 17:05:54 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
    > Czy jest to mo�liwe, �e w ca�ym Oslo tylko 100 os�b p�aci podatki?

    Zauważ, że w każdym mieście wymienionych jest tylko 100 osób, a to jest chyba tylko
    "TOP 100" podatników, a nie wszyscy.

  • 20. Data: 2013-07-08 18:14:43
    Od: m <m...@g...com>

    On 06.07.2013 16:00, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail f...@f...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Aha, czyli jak ktos nie płacił wcześniej belki i nagle zapłacił to do
    > kontroli? A jaki powód kontroli? Rozpoczęcie płacenia podatku jest
    > podejrzane?

    Płacenie podatku oznacza odsetki. Odsetki oznaczają jakąś kwotę na
    koncie/lokacie. Jeżeli wyliczenie tej kwoty (w jakichś granicach, bo
    odsetki moga być różne) grubo przekracza to co obywatel zadeklarował w
    przychodach, to można sie zastanowić nad przyjrzeniu się mu bliżej (a
    więc wejściu indywidualnym na konto itd...)

    p. m.