    From: RynekGlobalny <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Dlaczego Sarko tak bardzo chce dodrukować ....
    Date: Sun, 20 Nov 2011 13:13:18 -0800 (PST)

    > Ja tam nie widz tej "zdrowej korelacji"....

    Błąd (polityki) może wystąpić, cudów nie oczekuję. Poszukaj sobie tych
    samych danych dla USA to zobaczysz co to znaczy zwiększać podaż na
    ratunek ;) - szczególnie jeśli chodzi o 2008 rok.
    Dodatkowo każda szanująca sie gospodarka i jej rządzący jawnie
    ogłaszają że będzie stymulacja monetarna. Moim zdaniem za taką sie
    chcemy uważać i Belka po prostu napisze w oświadczeniu że dodruk
    miałbyć stymulacyjny. Nie wiem też czy samo M3 wystarczy do dokładnego
    odzwierciedlenia podaży względem wzrostu PKB. Nie wiem też jaki jest
    dopuszczalny błąd i jakich sięprognoz używa do zwiększenia agregatu
    M3. To są bardzo istotne szczegóły i trzebaby to dokładnie sprawdzić
    plus prześledzić wypowiedzi prezesa NBP.
    Mogła to być delikatna stymulacja jednak to nie jest jeszcze to co w
    USA czy obecnie choć w mniejszym stopniu w Angli.

    http://twitter.com/RynekGlobalny

    Kuba