    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Dlaczego Sarko tak bardzo chce dodrukować ....
    Date: Sun, 20 Nov 2011 22:21:07 +0100

    Dnia Sun, 20 Nov 2011 21:33:43 +0100, Endriu napisał(a):

    > Przecież wklejałem to wielokrotnie:
    >
    > http://www.nbp.pl/statystyka/pieniezna_i_bankowa/dwn
    /podaz_bilansowa.xls

    > Bezpośrednio w obiegu od wreśnia ubiegłego roku pojawiło się blisko 8 mld.
    > (kolumna pierwsza). Co do kolumny ostatniej "pieniądz M3" (w której od
    > września ubiegłego roku 80 mld) musze się skonsultowac z znajomą
    > emerytynowaną dyrektor banku która zapewne w/w statystyki musiała swego
    > czasu znać na pamięć.
    >
    > Chętnie wysłuchałbym jakies porządnej polemiki na temat tychże statystyk,
    > lecz poza dosyć dobrze poinformowanym kolegą Anatolem (niestety mocno
    > związanym z nazwijmy "prounijną złą stroną mocy" - prosze sobie poczytać
    > komentarze pod tekstami prof. Przystawy:

> [...]
    cia-polskich-afer
    > http://jerzyprzystawa.salon24.pl/8101,wojciech-blasi
    ak-w-odpowiedzi-anatolowi
    > http://jerzyprzystawa.salon24.pl/8155,falzmann-18-li
    pca-1991
    > http://jerzyprzystawa.salon24.pl/8156,wokol-falzmann
    > )
    >
    > i tobą Root to na niewiele tutaj można liczyć ....

    Ładne to statystyki, ale na mój chłopski rozum, nie udowodnisz z tego
    drukowania pustych pieniędzy, bo to zestawienia podaży pieniądza czym
    zarządza NBP przez operacje otwartego rynku. To zawiera wszystko razem, ale
    nie znasz przyczyny zmian. Czy NBP sprzedał czy odkupił swoje bony? Ludzie
    wpłacają i wypłacają pieniądze. Wszystko jest w ciągłym ruchu.
    Księgowa ci tez nie pomoże. Co prawda jutro sobie to porządnie pooglądam,
    ale obawiam się że za cienki jestem, żeby zrozumieć czy takie zmiany podaży
    M1, M2 i M3 są naturalne czy nie.

    Ale zobacz, jak ładnie wygląda kreacja ;):
    Gotówka (prawdziwy pieniądz w monetach i banknotach jest w kol2. (Pieniądz
    gotówkowy w obiegu (z kasami banków).
    wynosi 109 mld a w bankach jest tylko 10 mld w gotówce.
    a DEPOZYTY - 345 mld !!!!!!!!
    Widzisz to?
    Jak to jest możliwe że WSZYSTKIE banki i ludzie mają w tej samej chwili
    wszystkich pieniędzy 109 mld a w bankach jest 345 mld depozytów ?????????
    To wychodzi 3 razy więcej.
    To właśnie ponad trzykrotna kreacja pieniądza !!!! To właśnie to w co kol.
    Totus nie wierzy i o co toczę z nim boje od conajmniej roku.