  • 1. Data: 2005-04-03 08:28:02
    Temat: Deutsche Bank - bezprawna? prowizja przy wczesniejszej splacie kredytu - prosba o rade
    Od: "Marcin" <axel73@no_spam_vp.pl>

    Witam grupowiczow.
    Mam problem z ww Bankiem. Splacilem wczesniej kredyt ( a wlasciwie uzyskalem
    refinansowanie z innego banku)

    Bank zabral mi prowizje powolujac sie (nieoficjalnie , bo na razie tylko
    telefonicznie) na ust 3. Ja uwazam ze zastosowanie ma ust 2:

    2, Jezeli Kredytobiora splaci calosc lub czesc kredytu przed terminem
    ustalonym w umowie, wowczas Bank pobierze dodatkowa prowizje w
    wysokosci 2% wczesniej splaconej czesci kredytu. Prowizja ta pobierana
    jest tylko w przypadku, jezeli wczesniejsza splata dokonana zostanie w
    ciagu dwoch pierwszych lat od wyplaty kwoty kredytu lub jego pierwszej
    transzy.

    3. Jezeli Kredytobiorca splaci calosc lub czesc kredytu przed uplywem
    okresu stalego oprocentowania wowczas wysokosc prowizji, o ktorej mowa
    w ust. 2 nie bedzie mniejsza od kwoty odpowiadajacej wysokosci straty
    Banku wynikajacej z refinansowania wczesniej splaconego kredytu.

    Dwa lata juz minely, ale stale oprocentowanie bylo na lat 5 (a tyle jeszcze
    nie minelo)

    Wg mnie skoro ust 2 znalazl sie w umowie (a nie w jakis tam ogolnych
    warunkach kredytu) i nie ma w nim uszczegolowienia ze odnosi sie do kredytow
    ze zmienna stopa to jest wazny. Bank twierdzi ze nie ma on zastosowania a
    wazny jest tylko ust 3. (ktory moim zdaniem powinien znaczyc jak policzyc
    prowizje przy np kredycie ze stalym oprocentowaniem przez rok)

    Czy ktos mial juz do czynienia z podobnym przypadkiem.

    W tej chwili wystepuje z zadaniem zwrotu prowizji. A jak odpowiedza to
    zobacze co dalej. Tylko czy jest sens sie z nimi handryczyc o niejasny zapis
    w umowie?
    pozdrawiam
    Axel

    .

  • 2. Data: 2005-04-03 08:51:34
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "Marcin" <axel73@no_spam_vp.pl> wrote in message
    > Witam grupowiczow.
    > Mam problem z ww Bankiem. Splacilem wczesniej kredyt ( a wlasciwie
    > uzyskalem refinansowanie z innego banku)

    jest to niezgodne z prawem unijnym. mille po 1 maja grzecznie wycofal z
    cennika millekredyt dom prowizje za wczesniejsza calosciowa splate przed 3
    rokiem liczac od momentu wyplaty kredytu/1szej transzy.

  • 3. Data: 2005-04-03 09:18:33
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    WaSyL <w...@r...megapolis.pl> wrote:
    > jest to niezgodne z prawem unijnym. mille po 1 maja grzecznie wycofal
    > z cennika millekredyt dom prowizje za wczesniejsza calosciowa splate
    > przed 3 rokiem liczac od momentu wyplaty kredytu/1szej transzy.

    Khem - a mozesz napisac cos wiecej na temat prawa unijnego? Bo jakos mam
    trudnosci teraz ze zrozumieniem, jak spobie poradza banki hipoteczne
    wystawiajace listy zastawne?

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-04-03 09:25:12
    Od: "Marcin" <axel73@no_spam_vp.pl>

    Czy moge prosic o jakies dokladniejsze informacje o prawie unijnym?
    Wprawdzie co innego wycofanie z oferty takeij prowizji a co innego
    zastosowanie tego wstecz, ale przy tak niejednoznacznym zapisie w umowie
    kazdy argument przeciw banowi sie przyda...
    U mnie minely juz ponad trzy lata tak wiec bym sie lapal pod zapis (jesli
    mowi ze po 3 roku nie bedzie prowizji).

  • 5. Data: 2005-04-03 10:00:47
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > zastosowanie tego wstecz, ale przy tak niejednoznacznym zapisie w
    > umowie kazdy argument przeciw banowi sie przyda...

    Dlaczego niejednoznaczny? Dla mnie jest bardzo jednoznaczny, tylko tobie
    nie jest na reke i szukasz rozwiazania (i slusznie).
    Bez pomocy prawnika tutaj jednak chyba nie dasz sobie sam rady, wiec
    musisz sie zastanowic, czy ewentualna zysk warty jest szarpaniny. Chyba,
    zeby do urzedu ich jakiegos podac ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 6. Data: 2005-04-03 11:59:15
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > Mam problem z ww Bankiem. Splacilem wczesniej kredyt ( a wlasciwie
    > uzyskalem refinansowanie z innego banku)
    a jaki masz kredyt? o stopie stalej czy zmiennej?

    > Bank zabral mi prowizje powolujac sie (nieoficjalnie , bo na razie tylko
    > telefonicznie) na ust 3. Ja uwazam ze zastosowanie ma ust 2:
    jesli zmiennej to ust. 2 - jesli stalej to 2 i 3

    JerzyR

  • 7. Data: 2005-04-03 11:59:50
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > jest to niezgodne z prawem unijnym. mille po 1 maja grzecznie wycofal z
    > cennika millekredyt dom prowizje za wczesniejsza calosciowa splate przed 3
    > rokiem liczac od momentu wyplaty kredytu/1szej transzy.

    mozesz podac jakis link?

    JerzyR

  • 8. Data: 2005-04-03 12:25:43
    Od: "Marcin" <axel73@no_spam_vp.pl>

    Użytkownik "JerzyR" <j...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    > a jaki masz kredyt? o stopie stalej czy zmiennej?

    > jesli zmiennej to ust. 2 - jesli stalej to 2 i 3

    No wiec wlasnie byla stala stopa (5-cio letnia, a minelo 3.5) , oczywiscie
    wiem ze oba pkt musza byc brane pod uwage.
    Pytanie tylko jak rozumiec ich polaczenie?

    Tzn zobacz: ust 3 mowi ze wysokosc prowizji o ktorej mowa w ust 2 itd. I
    wlasnie wg mnie to ich 'powiazanie' prowizji z ust 2 i 3 (czyli jest to
    jedna i ta sama prowizja) oznacza ze najistotniejszy jest zapis z ust 2 :
    nie bedzie pobierana jesli mina wiecej niz dwa lata.
    tzn moga sobie wyliczac dowolnej wysokosci ta prowizja po czym analizujac
    ust 2 nie powinni jej pobrac.

    Ich nieoficjalne tlumaczenie mowi o tym ze nie biora pod uwage ust 2 , a
    wylacznie 3.

    W ktoryms momencie powinien byc zapis w stylu 'ust 2 nie dotyczy, za
    wyjatkiem sytuacji kiedy kredyt itp.'
    Wtedy nie bylo by niejasnosci co w takiej sytuacji.

    P.S Kwota o ktora sie sprzeczam to kilka tysiecy: Dowcip tez na tym polega
    ,ze wysokosc ich straty o ktorej mowa w ust 3 policzyli sobie ca tak jak z
    ust 2, tzn 2% calego kredytu

    Najbardziej szlag mnie trafia ze mialem z nimi od samego poczatku problemy
    jakich malo (nawet sie tlumaczyli ze zwolnili czlowieka ktory byl pierwszym
    tzw 'doradca kredytowym'). A przy wychodzeniu sie nie zajakneli ze mnie tak
    obciaza, chociaz zaproponowali smieszna obnizke (ale jednak) oprocentowania.
    Przeciez to byloby w ich interesie - powinni pokazac wszystkie przeciw
    wychodzeniu z ich banku.

  • 9. Data: 2005-04-03 13:47:22
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "JerzyR" <j...@k...chip.pl> wrote in message

    > mozesz podac jakis link?

    Niestety opieram sie na slowach pracownika oddziału Banku Millennium gdzie
    brałem swój kredyt hipoteczny. Być może ten człowiek się mylił, ale w ten
    sposób argumentował zmiany w cenniku prowizji kredytu Millekredyt DOM po 1
    maja 2004.

  • 10. Data: 2005-04-03 13:49:16
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:d2oeut$f82$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Bez pomocy prawnika tutaj jednak chyba nie dasz sobie sam rady, wiec
    > musisz sie zastanowic, czy ewentualna zysk warty jest szarpaniny. Chyba,

    Zalezy jak jest skonstruowana. Jak taka prowizje masz wpisana w umowe ktora
    podpisales przed wejsciem do unii to ciezko: zostaje sad/arbiter bankowy. W
    niektórych bankach (w mille np) w umowie masz wpisane, ze prowizje i opłaty
    zdefiniowane są w aktualnym cenniku kredytu millekredyt dom (no czywiscie
    oprocz prowizji liczonej do odsetek hehe). Co jest dla banku wygodne, gdyż
    jak zmienia się prawo to zmienia się cennik a nie aneksuje xxxx umów.