eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDeutsche Bank - bezprawna? prowizja przy wczesniejszej splacie kredytu - prosba o rade › Deutsche Bank - bezprawna? prowizja przy wczesniejszej splacie kredytu - prosba o rade
    From: "Marcin" <axel73@no_spam_vp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Deutsche Bank - bezprawna? prowizja przy wczesniejszej splacie kredytu -
    prosba o rade
    Date: Sun, 3 Apr 2005 08:28:02 -0000

    Witam grupowiczow.
    Mam problem z ww Bankiem. Splacilem wczesniej kredyt ( a wlasciwie uzyskalem
    refinansowanie z innego banku)

    Bank zabral mi prowizje powolujac sie (nieoficjalnie , bo na razie tylko
    telefonicznie) na ust 3. Ja uwazam ze zastosowanie ma ust 2:

    2, Jezeli Kredytobiora splaci calosc lub czesc kredytu przed terminem
    ustalonym w umowie, wowczas Bank pobierze dodatkowa prowizje w
    wysokosci 2% wczesniej splaconej czesci kredytu. Prowizja ta pobierana
    jest tylko w przypadku, jezeli wczesniejsza splata dokonana zostanie w
    ciagu dwoch pierwszych lat od wyplaty kwoty kredytu lub jego pierwszej
    transzy.

    3. Jezeli Kredytobiorca splaci calosc lub czesc kredytu przed uplywem
    okresu stalego oprocentowania wowczas wysokosc prowizji, o ktorej mowa
    w ust. 2 nie bedzie mniejsza od kwoty odpowiadajacej wysokosci straty
    Banku wynikajacej z refinansowania wczesniej splaconego kredytu.

    Dwa lata juz minely, ale stale oprocentowanie bylo na lat 5 (a tyle jeszcze
    nie minelo)

    Wg mnie skoro ust 2 znalazl sie w umowie (a nie w jakis tam ogolnych
    warunkach kredytu) i nie ma w nim uszczegolowienia ze odnosi sie do kredytow
    ze zmienna stopa to jest wazny. Bank twierdzi ze nie ma on zastosowania a
    wazny jest tylko ust 3. (ktory moim zdaniem powinien znaczyc jak policzyc
    prowizje przy np kredycie ze stalym oprocentowaniem przez rok)

    Czy ktos mial juz do czynienia z podobnym przypadkiem.

    W tej chwili wystepuje z zadaniem zwrotu prowizji. A jak odpowiedza to
    zobacze co dalej. Tylko czy jest sens sie z nimi handryczyc o niejasny zapis
    w umowie?
    pozdrawiam
    Axel

    .