  • 1. Data: 2004-02-20 18:29:40
    Temat: Czy często się zdaża blokada
    Od: " Shreek" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Miałem dziś niezbyt miłą niespodziankę z mBankiem.
    Poszedłem do sklepu na zakupy (załadowałem kosz) i idę do bankomatu wypłacić
    kasę (było to makro gdzie w kasach kart nie przyjmują).
    Zapodaję kartę, kod ... miesza, miesza i wywala komunikat że komputer
    twojego banku (cośtam cośtam) proszę spróbować później.
    Przychodzę za pół godziny... bankomat pomieszał no i pyta ile chcę - na to
    ja 300zł a on że na rachunku nie ma tyle kasy. (wczoraj miałem jeszcze
    460zł. Próbuję jeszcze raz - to samo, no to daję 100zł - wypłacił ?!?!?!

    Wracam do domu, loguję się do mBanku a tam - saldo 460zł - dostępne środki
    60zł ?!?!?
    Dzwonię na mlinię i tłumaczę, na co pani mówi że chciałem wypłacić 300zł, na
    co ja, że nie wyszło, na co pani, że kasa zostanie odblokowana jak z
    euronetu przyjdzie rozliczenie. Skoro kasy nie wybrałem to będę ją miał
    spowrotem dostępną (do 7dni).

    Czy często się wam takie numery trafiają, a ciekawe jak euronet powie że
    kasa została wybrana?

    --
    Mirosław P.
    GG 1119311

  • 2. Data: 2004-02-20 19:10:29
    Temat: Re: Czy często się zdaża blokada
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Shreek <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Zapodaję kartę, kod ... miesza, miesza i wywala komunikat że komputer
    > twojego banku (cośtam cośtam) proszę spróbować później.

    Czyli wysłał zapytanie o autoryzację, a nie dostał odpowiedzi.

    > Wracam do domu, loguję się do mBanku a tam - saldo 460zł - dostępne
    > środki 60zł ?!?!?

    Widocznie bank dostał pytanie i wysłał odpowiedź, jednocześnie blokując te
    trzy stówy.

    > Dzwonię na mlinię i tłumaczę, na co pani mówi że chciałem wypłacić
    > 300zł, na co ja, że nie wyszło, na co pani, że kasa zostanie
    > odblokowana jak z euronetu przyjdzie rozliczenie.

    Jeśli chodzi o ścisłość, to kasa zostanie odblokowana jak rozliczenie _nie_
    przyjdzie. Innymi słowy, po upływie regulaminowego czasu blokady, w związku
    z brakiem potwierdzenia że kasę klient dostał, bank zdejmuje blokadę. To
    powinien dokładnie opisywać regulamin używania.

    > Skoro kasy nie
    > wybrałem to będę ją miał spowrotem dostępną (do 7dni).

    Nie prędzej niż upłynie czas blokady (chyba że bankowi będzie się chciało
    ręcznie wyjaśniać, w co wątpię). A więc nie do 7 dni, a po 7 dniach.

    > Czy często się wam takie numery trafiają, a ciekawe jak euronet powie
    > że kasa została wybrana?

    Zdarza się. Ale poza czasową blokadą kasy, konsekwencje finansowe Ci nie
    grożą. Jak Euronet powie że kasę dał, to składasz reklamację i niech się
    bank martwi (inna sprawa, że czekanie na wyjaśnienie jest trochę upierdliwe,
    bo długo trwa).

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

  • 3. Data: 2004-02-21 01:18:11
    Od: "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowroński" <s...@S...PRECZpoczta.fm>
    napisał w wiadomości news:40365b53@news.home.net.pl...

> [...]
    > grożą. Jak Euronet powie że kasę dał, to składasz reklamację i niech się
    > bank martwi (inna sprawa, że czekanie na wyjaśnienie jest trochę

    Ja mialem gorzej. Kupowalem odkurzacz w Euro i placilem Visa Electron.
    Autoryzacja nie przeszla (Brak polaczenia) a srodki ok. 600 PLN zostaly
    zablokowane to jest dopiero bol. Stwierdzam ze przy wyzszych kwotach
    zdecydowanie lepiej placic kartami wypuklymi niz ryzykowac plasciakami. I tu
    mnie dziwi jedno ze musze czekac ok. 10 dni na zdjecie blokady nawet przy
    takiej kwocie i ze nie mozna zrobic tego po jednym dniu.
    No ale tak juz chyba musi byc...

    Pozdr,
    Leon

  • 4. Data: 2004-02-21 09:06:54
    Od: "KK" <n...@n...com>

> [...]
    > mnie dziwi jedno ze musze czekac ok. 10 dni na zdjecie blokady nawet przy
    > takiej kwocie i ze nie mozna zrobic tego po jednym dniu.

    Ja wypłacałem z bankomatu 400 zł, nie udało się (coś było z siecią
    Euronetu), blokada się założyła. Zadzwoniłem od razu do multilinii (piątek
    po południu) i złożyłem reklamację. Jeszcze wieczorem tego samego dnia
    miałem odblokowane środki. Co prawda to Multi, ale w mBanku powinno być
    chyba podobnie. Może to zależy od konkretnej sytuacji, ale nie zawsze jest
    tak źle.

    pzdr
    KK

  • 5. Data: 2004-02-21 15:23:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl> writes:

> [...]
    > zablokowane to jest dopiero bol. Stwierdzam ze przy wyzszych kwotach
    > zdecydowanie lepiej placic kartami wypuklymi niz ryzykowac plasciakami.

    Co ma do tego wypuklosc karty to nie wiem. Dostepne srodki sa istotne.

    > I tu
    > mnie dziwi jedno ze musze czekac ok. 10 dni na zdjecie blokady nawet przy
    > takiej kwocie i ze nie mozna zrobic tego po jednym dniu.

    Ciesz sie ze blokada nie trwa 3 miesiace - bo tak naprawde to wlasnie
    tyle powinna trwac, tyle ze banki licza ze jak cos nie zejdzie w ciagu
    paru dni to zapewne w ogole nie zejdzie.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 6. Data: 2004-02-21 23:36:26
    Od: "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Co ma do tego wypuklosc karty to nie wiem. Dostepne srodki sa istotne.

    Nigdy takie problemy nie zdarzaly mi sie przy platnosciach kartami
    kredytowymi, (jesli oczywiscie nastepowala autoryzacji transakcji). Zawsze
    bylo OK, natomiast z Electronami zawsze roznie bywa. Nie wiem moze jest
    jakas roznica w systemie autoryzowania kart plaskich i wypuklych. Jesli ktos
    wie moze cos powie na ten temat.
    Ale swoja droga ciekawi mnie dlaczego tak sie wlasnie dzieje: brak
    polaczenia - i czasami blokada na rachunko pomimo nie zrealizowania
    transakcji.

    > Ciesz sie ze blokada nie trwa 3 miesiace - bo tak naprawde to wlasnie
    > tyle powinna trwac, tyle ze banki licza ze jak cos nie zejdzie w ciagu
    > paru dni to zapewne w ogole nie zejdzie.

    Ale przy takich sytuacjach jaka ja mialem i przy takich kwotach powinno
    zdejmowac sie blokady duzo szybciej.

    Pozdr,
    Leon

  • 7. Data: 2004-02-22 10:11:00
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl> wrote in message
    > Ale swoja droga ciekawi mnie dlaczego tak sie wlasnie dzieje: brak
    > polaczenia - i czasami blokada na rachunko pomimo nie zrealizowania
    > transakcji.

    To akurat nie jest IMHO wina banków. Te bledne operacje zostaja wyslane
    przez centra autoryzacyjne (rozliczajace merczantów lub bankomaty). A
    dlaczego takie komunikaty do banków sa wysylane? Ech te niedoskonalosci
    systemów :)))

    pzdr
    KK

  • 8. Data: 2004-02-22 15:41:39
    Od: "b." <f...@f...onet.pl>

    mialem dzisiaj podobna sytuacje, bankomat dwa razy wyrzucil komunikat ze
    komputer centralny nie odpowiada i prosze sprobowac pozniej... akurat
    bylem w bankomacie w jednostce multibanku (sw mikolaja we wrocku)
    podnosze sluchawke obok i sie pytam czy wszystko ok, panienka mowi ze
    nie maja zadnych zgloszen. probuje 3ci raz, tym razem juz jest komunikat
    BRAK SRODKOW NA KONCIE juz wiedzialem jaka to je bajka...
    wchodzi facet do tego oddzialu, pytam sie czy z mbanku, mowi ze tak, no
    to niech probuje... tez mu sie nie udalo.
    miesiac wczesniej historia podobna, trzeba wyjac duzo kasy z mbanku bo
    samochod u znajomego kupowany a sprzedawca nie ma konta... sobota
    popoludniu i bankomaty euronetu w legnicy stekaja, dzwonienie na linie
    mbanku i panienka sie tlumaczy ze maja przeciazenie systemu. wtedy
    potrafilo 'zjesc' 1000zl a dzisiaj mi zjadlo 200zl a teraz czeka mnie
    dzwonienie na mLinie.
    jak dobrze, ze przenosze srodki do Lukasa, bo wyplata z bankomatu BZWBK
    po tej histori dzisiaj nastapila od reki blyskawicznie...

    b.

  • 9. Data: 2004-02-22 15:43:44
    Temat: Re: Czy cze^sto sie^ zda?a blokada
    Od: "b." <f...@f...onet.pl>

    Użytkownik KK napisał:

    > te bledne operacje zostaja wyslane
    > przez centra autoryzacyjne (rozliczajace merczantów lub bankomaty). A
    > dlaczego takie komunikaty do banków sa wysylane? Ech te niedoskonalosci
    > systemów :)))

    lepiej wyslac za duzo niz za malo?

  • 10. Data: 2004-02-22 23:40:59
    Od: "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl>

    Uzytkownik "KK" <n...@n...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > przez centra autoryzacyjne (rozliczajace merczantów lub bankomaty). A
    > dlaczego takie komunikaty do banków sa wysylane? Ech te niedoskonalosci

    A wiesz moze dlaczego tak sie dzieje tylko z Electronami a nie z kartami
    wypuklymi? Dla mnie musi byc jakies wytlumaczenie. Albo to ze wiecej osob
    placi kartami plaskimi albo to ze inaczej przebiega proces autoryzacji dla
    kart wypuklych.

    Pozd,
    Leon