  • 1. Data: 2003-05-23 08:18:23
    Temat: Czy sprzedawca może ograniczyć kwotę do zapłaty kartą?
    Od: "Marg" <t...@w...pl>

    Często w sklepach widać tabliczki typu: "Wpłaty kartą płatniczą przyjmujemy
    powyżej 10 PLN".
    Czy sprzedawca, który podpisał umowę np. z ecardem i wywiesza na drzwiach
    sklepu informację o możliwości płacenia kartą, a klient przy kasie zostaje
    poinformowany, że minimalna kwota do zapłąty kartą to np. 10 PLN - postępuje
    legalnie i nie łamie żadnej umowy?

    Dzięki za konstruktywne odpowiedzi

  • 2. Data: 2003-05-23 08:33:30
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Marg <t...@w...pl> wrote:
> [...]
    > poinformowany, że minimalna kwota do zapłąty kartą to np. 10 PLN - postępuje

    Zależy od tego, jaką umowę podpisał. Najprościej - zadzwonić do e-cardu
    i zapytać.

    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2003-05-23 08:43:43
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Marg" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sklepu informację o możliwości płacenia kartą, a klient przy kasie zostaje
    > poinformowany, że minimalna kwota do zapłąty kartą to np. 10 PLN -

    Ja to zwykle robię troszkę inaczej.
    Jeśli wisi wyraźna informacja - OK, trudno. Co innego jeśli porobisz zakupy
    a tu nagle kasjerka informuje o limicie... Wtedy odpowiednia firma zostaje
    oczywiście poinformowana...
    Ostatnio miałem podobnie w KFC w Czechowicach. Ciemna noc, kupujemy a tu
    nagle hasło 'kart nie przyjmujemy, w nocy terminal nie pracuje'. :-)
    Dowcipni są, Polcard też się pośmiał z tego dowcipu. :-) I pewnie im później
    powiedział, że był dobry. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 4. Data: 2003-05-23 08:51:18
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

> [...]
    > sklepu informację o możliwości płacenia kartą, a klient przy kasie zostaje
    > poinformowany, że minimalna kwota do zapłąty kartą to np. 10 PLN -

    Wg informacji jakie uzyskalem z PolCardu, takie praktyki sa dopuszczalne.

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2003-05-23 10:31:55
    Temat: ile sprzedawca oddaje prowizji?
    Od: "Bielawa" <c...@p...onet.pl>

    ile sprzedawca oddaje prowizji przy zaplacie karta?

    pzdr
    Bielawa

    Użytkownik Marg <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych nap
    isał:baklgh$c8a$...@S...icm.edu.pl...

  • 6. Data: 2003-05-23 10:49:46
    Od: m...@g...pl

    > Wg informacji jakie uzyskalem z PolCardu, takie praktyki sa dopuszczalne.

    O ile sklep wywiesi w widocznym miejscu odpowiednią informację!!!

  • 7. Data: 2003-05-23 10:56:57
    Temat: Re: ile sprzedawca oddaje prowizji?
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Bielawa napisał:
    > ile sprzedawca oddaje prowizji przy zaplacie karta?

    Oddaje w procentach, wiec kwota nie ma znaczenia. Ale placi za kazde
    polaczenie. Niewiele, bo to lokalne polaczenia sa, ale zawsze. Chyba ze
    jest podpiety do jakiejs sieci (nie wiem jakiej). Wtedy to mu sie oplaca
    kasowac nawet 1 zl, bo stala oplata za podlaczenie do sieci rozklada sie
    na wieksza liczbe transakcji.

    Bartol

  • 8. Data: 2003-05-23 11:36:07
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dowcipni są, Polcard też się pośmiał z tego dowcipu. :-) I pewnie im
    później
    > powiedział, że był dobry. :-)

    wiara czyni cuda - tak sie jednak sklada, ze nie ma w zamian za to zadnych
    konsekwencji :-(
    jest wolna konkurencja - a ofert terminalowych tez nie brakuje - kazdy
    patrzy tylko czy klient placi (w tym wypadku sklep za posiadanie
    terminali) - a co z tym robi - to sie juz serio tym nieinteresuja, bo jak
    bedzie naciskal czy cus - to klient zamowi terminal w konkurencji i po
    zabawie
    kiedys wpadlem w furie malutka :-)) bo zrobilem zakupy - a sklep obwieszony
    byl znaczkami kart platniczych od ziemi po sufit i przy kasie okazalo sie -
    ze oni nie przyjmuja kart - bo nawet nie maja terminali zadnych :-))
    usilowalem im zrobic nazlosc i powiadomic jakas instytucje typu polcard i
    visa, ze takie cos sie tu dzieje - wszedzie odpowiedzieli mi prosto z
    mostu - nie zareaguja wcale na moja informacje bo nie maja zadnych
    mozliwosci nacisku - a jak chce to moge samodzielnie powiadomic organa
    oczywiscie olalem sprawe bo mi juz przeszla zlosc ze sklepu na innych :-))
    mozna sobie tu gadac czy im wolno czy nie - niestety jedyna konsekwencja
    jest taka - ze jak sie nie podoba - to omijaj taki sklep z daleka i nic
    ponadto, liczenie na to ze taki sklep zostanie ukarany jest raczej
    iluzoryczne i szkoda forsy na telefony :(

  • 9. Data: 2003-05-23 12:38:43
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > O ile sklep wywiesi w widocznym miejscu odpowiednią informację!!!

    Przeciez rozmowa na ten temat sie toczy - ze byla informacja ze od 10
    PLN....

    --
    JaKi

  • 10. Data: 2003-05-23 13:19:28
    Temat: Re: Odp: ile sprzedawca oddaje prowizji?
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik MarcinP napisał:

    > Ma znaczenie, tylko pozornie jest tak prosto. Wyobraz sobie klienta, ktory
    > przychodzi do salonu sprzedazy aut, kupuje auto warte ponad 100 tysiecy,
    > naleznosc regulujac karta kredytowa (autentyczny znany mi przypadek sprzed
    > miesiaca).
    > to sa juz konkretne sumy, a w tym bardzo konkretnym przypadku do interesu
    > musial dolozyc diler, bo auto bylo z ubieglego roku i juz po przecenie (cena
    > byla ustalona bez prowizji dilera)

    O dolnych limitach slyszalem, ale o gornych juz nie. Poza tym co za
    roznica, czy sklep sprzeda 1000 rzeczy po 100 zl, czy jedna za 100000?
    Zadna, poza tym ze sklep ma mniej roboty i mniej placi za polaczenia z CA.

    Oczywiscie jest kwestia marz jakie sa na poszczegolne produkty. Ale nie
    wierze, by dealer na tej transakcji stracil, bo by po prostu samochodu
    nie sprzedal.

    Bartol