  • 1. Data: 2002-05-09 18:26:28
    Temat: Czy ZUS zrobi aferę?
    Od: "alexy" <a...@w...pl>

    Do tej pory płaciłem ZUS (prowadze działalnośc gospodarczą) gdzie jako
    identyfikator podawałem PESEL. Teraz pierwszy raz zapłaciłem przez internet z
    MultiBanku i tam jako identyfikator wpisali mi numer REGON. I mam pytanie: czy
    w ZUS-ie skojarzą mnie obecnego z mną byłym? Tam jest chyba bałagan
    (podkreślam chyba), więc może nie skojarzą, że to ta sama osoba... A to może
    skończyć się aferą. Zakładam, że nie dostane od razu kary śmierci, ale mogą
    mnie ścigać, bo może im wyjdzie, że nie płacę, czy coś takiego...
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-05-09 18:44:42
    Temat: Re: Czy ZUS zrobi aferę?
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

    E tam od razu ścigac, poprostu za jakieś 2 lata, jak może w końcu dostaniesz
    wykaz (który powinniśmy dostawać corocznie od 1999 roku) to może się okazać
    że nie zaksięgowano Ci Twoich składek na Twoim koncie

    nikt też w ZUS nie będzie się temu dziwił bo w dalszym ciągu mają kilka
    miliardów zł niezidentyfikowanych pieniędzy (czyli nie wiedzą do kogo one
    należą)

    pokażcie mi jakąkolwiek instytucję na świecie (bank lub ubezpieczyciela)
    która potrafiłaby funkcjonować w taki sposób

  • 3. Data: 2002-05-09 20:28:16
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "alexy" <a...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:02050920262899@polnews.pl...
> [...]
    > MultiBanku i tam jako identyfikator wpisali mi
    numer REGON. I mam pytanie: czy
    > w ZUS-ie skojarzą mnie obecnego z mną byłym?

    Powinieneś zgłośić jeszcze raz tą zmian e chyba
    na druku ZUS ZUA

    > Tam jest chyba bałagan

    Bardzo delikatnie powiedziane, takiego zarządzania
    nie znajdzie sie w innej firmie

    >A to może
    > skończyć się aferą.

    Nic takiego nie bedzie ale nie zaksięguja ci tych
    pieniędzy, odloża na półeczkę, przywala następnymi
    paierami takimi jak twoje a w razie reklamacji
    dostaniesz pismo że nie sa nawet w stanie znaleźć
    twojej deklaracji ;-)

    Sark

  • 4. Data: 2002-05-09 21:08:54
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Powinieneś zgłośić jeszcze raz tą zmian e chyba
    > na druku ZUS ZUA

    z tego, co napisal alexy, nie ma zadnej zmiany (ani regonu, ani tym
    bardziej peselu), wiec nie ma zadnej potrzeby skladania ZUS ZUA,
    przeciez na tym formularzu nie okresla sie, ktorego numeru
    bedziesz uzywal jako identyfikatora dodatkowego przy przelewach
    (tu masz calkowita dowolnosc),

    jako, ze jest to wlasnie identyfikator *dodatkowy*, zapewne uzywa sie
    go w wypadku pomylek, nieporozumien, etc. a rozpoznaja glownie po
    nipie, wiec jezeli do tej pory rozpoznawali twoje skladki, to nic sie
    nie powinno zmienic (w przeciwnym przypadku - analogicznie),

    zus jest niewatpliwie organizacja przestepcza,
    ale zadna miara nie zorganizowana

  • 5. Data: 2002-05-09 21:25:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    internet z
    > MultiBanku i tam jako identyfikator wpisali mi numer REGON.

    No moze uznali Cię za osobę prawną. :-)))
    Zgodnie z RMF dotyczącym wypełniania
    przelewu do ZUS identyfikatorem uzupełniającym
    dla osoby fizycznej jest PESEL.
    Zapytaj w banku dlaczego tak zrobili.
    A w ZUSie będzie tak jak ktoś juz napisał:
    albo Cię zidentyfikują albo nie

    CEZ

  • 6. Data: 2002-05-09 21:45:07
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

> [...]

    czy
    > w ZUS-ie skojarzą mnie obecnego z mną byłym?

    Podstawowym identyfikatorem jest NIP, natomiast REGON i PESEL są
    identyfikatorami uzupełniającymi.
    Ponieważ w dekaracji zgłoszeniowej do ZUS-u podawałeś wszystkie 3
    identyfikatory, więc teoretycznie rzecz biorąc nie powinno im to stanowić
    żadnej różnicy. Jednak znając bajzel panujący w ZUS-ie trzeba być
    przygotowanym na wszystko.
    Proponuję, abyś po jakichś dwóch wpłatach dokonanych poprzez Multibank,
    wystąpił do ZUS-u o zaświadczenie o niezaleganiu ze składkami i wtedy
    wszystko się wyjaśni.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 7. Data: 2002-05-10 04:50:17
    Od: E-Insurance <e...@e...pl>

    > w ZUS-ie skojarzą mnie obecnego z mną byłym?

    Na pewno nie. Nawet jeśli w ZUA podałeś wszystkie dane: NIP, PESEL,
    REGON to i tak zanim znajdą twoje składki, miną dwa lata. Albo cztery...

    W kontaktach z ZUS-em należy pamiętać o zasadzie "NIP i tylko NIP" na
    wszystkim co tam wpływa, bez względu na źródło. To z praktyki.

    A teoria: oczywiście, system na pewno cię zidentyfikuje.
    (jak powstanie)

    --
    Pozdrowienia

    Adam Jarecki
    Socrates Team

    ********
    E-insurance.pl - Ubezpieczenia on-line
    *** http://www.e-insurance.pl/ *** e...@e...pl ***
    ********

  • 8. Data: 2002-05-10 06:59:21
    Od: "pawgra" <p...@i...pl>

    > zus jest niewatpliwie organizacja przestepcza,
    > ale zadna miara nie zorganizowana

    ROTFL ;-)

    W zyciu nie przeczytalem nic rownie ladnego ;-)
    --
    pawgra
    GG: 243944

  • 9. Data: 2002-05-10 09:09:09
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "alexy" <a...@w...pl> wrote in message news:02050920262899@polnews.pl...
> [...]
    mogą
    > mnie ścigać, bo może im wyjdzie, że nie płacę, czy coś takiego...

    Przecież możesz podawać PESEL - te pola są edytowalne :-))) Automatyczne
    podstawianie danych ma na celu skrócenie do minimum wypełniania formularza
    przelewu do ZUS.

    K. Kowalski

  • 10. Data: 2002-05-10 09:14:00
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Przecież możesz podawać PESEL - te pola są edytowalne :-))) Automatyczne
    > podstawianie danych ma na celu skrócenie do minimum wypełniania formularza
    > przelewu do ZUS.

    szkoda tylko, ze nie po wybraniu pesela nie
    wstawia sie automatycznie pesel,
    przeciez to proste jak drut!