  • 11. Data: 2002-05-10 18:00:28
    Temat: Re: Czy ZUS zrobi aferę?
    Od: "alexy" <a...@w...pl>

    Wyjaśniam, że NIP też tam był. Jedyna różnica to to, że poprzednio podawałem
    dodatkowo PESEL, a teraz REGON.
    I skontaktowałem się dziś z księgową. Mówi, że nie bedzie problemu, więc już
    jestem trochę spokojniejszy.
    Wiem tez jak to sprawdzę: po prostu zobaczę czy przelali mi pieniadze na
    fundusz emerytalny. Jeśli tak, to wszystko OK, jeśli nie - trzeba robić dym.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 12. Data: 2002-05-13 08:46:34
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "bromden" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message
    > szkoda tylko, ze nie po wybraniu pesela nie
    > wstawia sie automatycznie pesel,
    > przeciez to proste jak drut!

    Absoultnie nie jest proste! Ba, jest wręcz niemożliwe :-))) Powód? Firmy
    "najczęściej" nie posiadają numeru PESEL ;-))) Dla osób fizycznych podstawia
    się PESEL, dla firm REGON. Jeśli np wykonujesz przelew do ZUS z konta
    firmowego to podstawia się REGON. I nic nie da wybranie PESELa - bo jaki
    PESEL miałby się wtedy podstawić?

    K. Kowalski

  • 13. Data: 2002-05-13 09:14:00
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > przelew do ZUS z konta firmowego to podstawia się REGON. I nic nie da
    > wybranie PESELa - bo jaki PESEL miałby się wtedy podstawić?

    Jest to szczegolnie dobre rozwiazanie w przypadku placenia skladki za
    pracownika
    :-(

    M.

    PS. Nikt nie pomyslal o zleceniach predefiniowanych do ZUS-u???

  • 14. Data: 2002-05-13 10:39:18
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > bo jaki
    > PESEL miałby się wtedy podstawić?

    osoby fizycznej prowadzacej dg,

    to mozna pozostawic uzytkownikowi do konfiguracji,
    trzeba tylko chciec

  • 15. Data: 2002-05-13 14:20:46
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    > osoby fizycznej prowadzacej dg,

    Ile banków stosuje wogóle autozupełnianie? Sądzę, że wartością dodaną
    przelewów do ZUS w Multi jest to, że właśnie w prostych rozwiązaniach dane
    są już podstawione (i tylko w prostych). Zmiana danych na dane osoby
    fizycznej wymagałaby oprócz zmiany REGON->PESEL także zmiany NIPu.
    Zdecydowanie lepszy efekt dadzą zlecenia zdefiniowane do ZUS -
    autouzupełnianie jest wyłącznie miłych (aczkolwiek bardzo prostym)
    dodatkiem.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 16. Data: 2002-05-13 15:20:23
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Zdecydowanie lepszy efekt dadzą zlecenia zdefiniowane do ZUS -
    > autouzupełnianie jest wyłącznie miłych (aczkolwiek bardzo prostym)
    > dodatkiem.

    Jakies konkrety?
    :-)

    A moze bedzie tez ficzer DATY przelewu?

    Ach, pomarzyc....

    Pzdr,

    Maciej

  • 17. Data: 2002-05-13 16:01:58
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Zmiana danych na dane osoby
    > fizycznej wymagałaby oprócz zmiany REGON->PESEL także zmiany NIPu.

    nie w przypadku os. fiz. prow. dg (a taki przypadek mam na mysli)

    > Zdecydowanie lepszy efekt dadzą zlecenia zdefiniowane do ZUS -

    racja, plus przyszla data!