  • 1. Data: 2002-06-22 09:55:22
    Temat: dziwy w BZ WBK
    Od: m...@i...pl (morx)

    Moje miesi?czne wp?ywy wynosz? oko?o 2ooo, ale kazdego miesi?ca wysokoœae
    tej kwoty jest inna osi?gaj?c ró?nice +/-150-200 z?. zawsze pobiera?em
    pieni?dze z bankomatu, (a korzystam wy??cznie z jednego przy siedzibie
    mojego oddzia?u), œrodki pobiera?em do czasu gdy bankomat wyœwietla?
    informacj? "brak œrodków". Tak by?o, ale w tym miesi?cu po oko?o tygodniu
    od podjecia œrodków dosta?em informacje z banku ?e podj??em z bankomatu
    kwote przekraczajaca iloœc posiadanych œrodków o 180,00 z?. Inaczej mówi?c
    bankomat wyp?aci? mi pieniadze których nie mia?em?! Moja refleksja jest
    nast?puj?ca: owszem powinienem kontrolowaae stan mojego osobistego konta i
    korzystac z niego wy??cznie w ramach posiadanych œrodków, zgadzam si? moja
    wina nie zrobi?em tego. Ale czy bank jest bez winy? Moim zdaniem to bank
    powinien pilnowac aby niedopuœcic do takiej sytuacji, kierowa?o mn? moje
    zaufanie do rzetelnosci banku. Oczywiœci bank liczy? sobie odsetki karne
    za przekroczenie bez zgody banku stanu konta, do tego dwa upomnienia po
    oko?o 7 z? kazde (drugie upomnienie dla ?ony - wspó?posiadacza konta)

  • 2. Data: 2002-06-24 14:40:38
    Temat: Re: dziwy w BZ WBK
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Proponuje zlozyc reklamacje bo to ewidentna wina banku.

  • 3. Data: 2002-06-24 15:02:16
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Też tak miałem. Maestro BZ WBK zadziałało mi jak karta kredytowa. Dokonałem
    zakupu w sklepie, operacja przeszła pomyślnie, choć nie miałem środków na
    koncie. Nie korzystałem z żadnych limitów kredytowych, ani nic w tym rodzaju. Po
    kilku dniach system od razu pokapował się, że coś jest nie tak i naliczył mi
    odsetki za występujące saldo ujemne. Dobrze, że przyszła szybko kolejna wpłata,
    która uregulowała stan konta. Ale i tak musiałem zapłacić, gdzieś 30 gr odsetek.
    Ale to nie była moja wina, tylko wina banku. Jak może dojść do transakcji zwykłą
    kartą debetową jak nie ma środków na koncie?

    Dziwy są jeszcze inne. Niektóre operacje były kiedyś niewidoczne dla mnie w
    internecie. To, że była jakaś operacja domyślałem się po "dziwnym" zmianie
    salda. Wyglądało to mniej więcej tak:

    Operacja: Wypłata w bankomacie -20.00 Saldo: 30.00
    Operacja: Transakcja kartą -10.00 Saldo: 150.00

    Skąd nagle powiększyło mi się saldo, myślę sobie. Aha, to tylko pracodawca
    przelał mi kasę w międzyczasie. Ale dlaczego o tym, do licha, nie ma w historii,
    tylko trzeba odgadywać po stanie salda? W inforamcji pani nie umiała mi udzielić
    właściwej odpowiedzi. Też jak sprawdzała u siebie, takie cuda jej wyskakiwały.
    Dopiero, jak spróbowała wydrukować normalny wyciąg, operacja była widoczna.
    Oj, dziwy, dziwy ...

  • 4. Data: 2002-06-24 21:16:14
    Od: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl>

    > Ale to nie była moja wina, tylko wina banku. Jak może dojść do transakcji
    zwykłą
    > kartą debetową jak nie ma środków na koncie?
    To akurat bardzo proste i zależy od tego w jaki sposób bank jest połączony z
    podmiotem, który dokonuje rozliczeń transakcji kartami. W momencie kiedy
    dokonujesz transakcji kartą wartość transakcji nie busi być de facto
    sprawdzana z wysokością salda w banku, ale z informacją o tym saldzie jaka
    znajduje się w centrum rozliczeniowym. Informacje o wykonanych transakcjach
    mogą być przesylane do banku i rejestrowane w CBS'ie w odstępach
    kilkudniowych (tak na przykład robi BPH PBK - opóźnienie około 3 do 4 dni).
    W takiej sytuacji jeśli nie kontrolujesz swoich wydatków możesz bardzo latwo
    wpaść w debecik. Większość kart ma również tzw. floor limit co oznacza, że
    do pewnej wartości transakcja nie musi być autoryzowana. W Handlobanku znany
    jest podobno przypadek kolesia, który natrzaskał coś koło 16 tysięcy -
    kilkaset transackcji o wartości 100 - 150 zł.

    OMS Diver