    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy IKE spowoduje boom na rynku kredytów?
    Date: Sat, 11 Sep 2004 15:32:45 +0200

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:chv5dd.1io.1@slaszysz.poczta.onet.pl...

    > A kto ci każe brać zastaw na te środki?

    Cos sie chyba nie zrozumielismy. Patrze z punktu widzenia potencjalnego
    wlasciciela IKE. Skoro srodki zgromadzone na IKE sa chronione przed
    ewentualna egzekucja tylko w takim samym stopniu jak na dowolnym innym
    rachunku bankowym (czyli do wysokosci tych trzech jakichs_tam srednich) a
    dodatkowo w razie niebezpieczenstwa ich zajecia nie jest trywialne, jak je z
    tego rachunku zabrac bez poniesienia jakichs wiekszych strat, trzeba raczej
    miec zasob inteligencji na lewo od sredniej, aby uznac IKE za atrakcyjna i
    *bezpieczna* forme przechowywania srodkow.

    Oczywiscie to kwestia zaufania do panstwa i instytucji typu zus, do jakich
    prob pozyskiwania srodkow od podatnikow sa gotowe sie posunac z powodu
    zagrozenia bankructwem. Jak ktos ma takowe zaufanie, IKE moze zakladac. Ja
    jednak jestem raczej go pozbawiony. :-)

    marekz