  • 1. Data: 2019-01-23 10:01:48
    Temat: Czemu przewalutowało kartę kantoru walutowego
    Od: mk <m...@g...com>

    Cześć.
    Płaciłem ostatnio w hotelu w strefie euro kartą aliorowego kantoru i bardzo się
    zdziwiłem, że zamiast pobrać z karty 220 euro, została ta kwota przeliczona na złote
    i z konta "zniknęło" ponad 246 euro :(
    Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak się stało?
    Pzdr

  • 2. Data: 2019-01-23 10:07:08
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    mk <m...@g...com> writes:

> [...]
    > kwota przeliczona na złote i z konta "zniknęło" ponad 246 euro :(
    > Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak się stało?

    Strzelam, że nie zauważyłeś/sprzedawca nie zauważył, że zaproponowało
    DCC i wtedy:
    1. przeliczyło EUR->PLN po kursie organizacji
    2. obciążenie przyszło w PLN
    3. alior sobie z powrotem na EUR.

    Sprawdź dokładnie na wyciągu "kwotę w walucie oryginalnej" czy jakos
    tak.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.

  • 3. Data: 2019-01-23 11:58:30
    Od: mk <m...@g...com>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 10:09:04 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Sprawdź dokładnie na wyciągu "kwotę w walucie oryginalnej" czy jakos
    > tak.

    Na wyciągu jest: "Transakcja kartą debetową;obciążenie; Kurs wymiany: 3.9738; Kwota w
    walucie rozliczeniowej: 981.2 PLN".
    Potem płaciłem jeszcze tą samą kartą 4 razy w knajpach/sklepach i tam już nie było
    przeliczania na pln, tylko obciążało na rzeczywistą wartość zakupu w euro.
    Pzdr

  • 4. Data: 2019-01-23 12:03:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 23 Jan 2019 01:01:48 -0800 (PST), w
    <f...@g...c
    om>, mk
    <m...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    i z konta "zniknęło" ponad 246 euro :(
    > Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak się stało?

    Dlatego jednak wolę kartę Getinu z prowizją 0% za przeliczenie.

  • 5. Data: 2019-01-23 12:22:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 12:06:54 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:

    zdziwiłem, że zamiast pobrać z karty 220 euro, została ta kwota przeliczona na złote
    i z konta "zniknęło" ponad 246 euro :(

    > Dlatego jednak wolę kartę Getinu z prowizją 0% za przeliczenie.

    Nie bądź taki chojrak, bo i z kartą getoutu (i dopisuj, że tylko visa, bo mc nie jest
    taka fajna) tak samo możesz się nadziać na DCC jak OP.
    Poza tym nie jest to totalne 0%, a ok. 0,4% dla visy.
    Tyle samo kosztuje płatność debetówką mc z pekao.

    @OP - do płatności w strefie euro polecam konto i kartę N26, DCC nie grozi. Jak
    założysz z moim kodem polecającym dawidr0508 (albo z linku
    https://n26.com/r/dawidr0508) to dostaniemy po 15 euro bonusu.
    Euro na to konto można przelać bezpłatnym przelewem z kantoru aliora, księgują
    następnego dnia.

  • 6. Data: 2019-01-23 12:28:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    mk <m...@g...com> writes:

    > Na wyciągu jest: "Transakcja kartą debetową;obciążenie; Kurs wymiany: 3.9738; Kwota
    w walucie rozliczeniowej: 981.2 PLN".

    Czyli się nadziałeś na DCC. Niestety. Nie ma na to prostego sposobu -
    trzeba uważać i się nie zgadzać.

    KJ

  • 7. Data: 2019-01-23 12:42:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 12:33:04 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    Kwota w walucie rozliczeniowej: 981.2 PLN".

    > Czyli się nadziałeś na DCC. Niestety. Nie ma na to prostego sposobu -
    > trzeba uważać i się nie zgadzać.

    Można spróbować jeszcze reklamacji i chargeback.

  • 8. Data: 2019-01-23 12:47:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 23 Jan 2019 03:22:34 -0800 (PST), w
    <d...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Nie bądź taki chojrak, bo i z kartą getoutu (i dopisuj, że tylko visa, bo mc nie
    jest taka fajna) tak samo możesz się nadziać na DCC jak OP.

    Zgadza się -- Visa. MC dolicza bodajże z 0,2%.

    > Poza tym nie jest to totalne 0%, a ok. 0,4% dla visy.

    Aż tyle? Zdzierstwo :)
    PS. Sądziłem, że ok. 0,2%.

    > Tyle samo kosztuje płatność debetówką mc z pekao.

    Ten bank mnie nie interesuje :)

> [...]
    https://n26.com/r/dawidr0508) to dostaniemy po 15 euro bonusu.
    > Euro na to konto można przelać bezpłatnym przelewem z kantoru aliora, księgują

    Nie mam nawet kantoru alliora.

  • 9. Data: 2019-01-23 17:27:13
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-01-23 o 10:01, mk pisze:
> [...]
    i z konta "zniknęło" ponad 246 euro :(
    > Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak się stało?

    albo nie zauważyłeś albo akceptant wybrał domyślnie DCC, w zeszłym
    tygodniu wykonywałem kilka płatności kartą z alior kantor i miałem
    pytania o płatność w PLN, klikasz strzałką w dół (na EUR) i nie ma
    przewalutowania

    to samo było z revolutem, ale tutaj było pytanie czy w USD nie chcę zapłacić

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2019-01-23 17:56:12