    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czemu przewalutowało kartę kantoru walutowego
    Date: Wed, 23 Jan 2019 12:47:54 +0100

    Wed, 23 Jan 2019 03:22:34 -0800 (PST), w
    <d...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    zdziwiłem, że zamiast pobrać z karty 220 euro, została ta kwota przeliczona na złote
    i z konta "zniknęło" ponad 246 euro :(

    > Nie bądź taki chojrak, bo i z kartą getoutu (i dopisuj, że tylko visa, bo mc nie
    jest taka fajna) tak samo możesz się nadziać na DCC jak OP.

    Zgadza się -- Visa. MC dolicza bodajże z 0,2%.

    > Poza tym nie jest to totalne 0%, a ok. 0,4% dla visy.

    Aż tyle? Zdzierstwo :)
    PS. Sądziłem, że ok. 0,2%.

    > Tyle samo kosztuje płatność debetówką mc z pekao.

    Ten bank mnie nie interesuje :)

    > @OP - do płatności w strefie euro polecam konto i kartę N26, DCC nie grozi. Jak
    założysz z moim kodem polecającym dawidr0508 (albo z linku
    https://n26.com/r/dawidr0508) to dostaniemy po 15 euro bonusu.
    > Euro na to konto można przelać bezpłatnym przelewem z kantoru aliora, księgują
    następnego dnia.

    Nie mam nawet kantoru alliora.