  • 1. Data: 2004-07-10 18:33:04
    Temat: Czeki podrozne - wymiana w Polsce
    Od: "Niulcia" <n...@p...onet.pl>

    Zarobilem troche pieniazkow w USA. Poniewaz nie mam konta w Stanach rozwazam
    przywiezienie gotowki albo czekow podroznych. Z wyplata gotowki w Stanach sa
    czasem problemy (maja zniszczone banknoty a wyplate nowych czasem trzeba
    wczesniej zamowic) a do tego dochodzi ryzyko kradziezy.
    Mam zatem pytanie:
    Jak to jest z realizacja czeku podroznego w Polsce? Chodzi mi o prowizje i o
    to w jakiej walucie sie dostaje pieniazki - w dolarach czy w zlotych. Aha
    czeki bylyby wystawione przez CHASE Bank.
    Wszelkie porady i sugestie mile widziane.
    --
    Niulcia

  • 2. Data: 2004-07-11 19:01:52
    Temat: Re: Czeki podrozne - wymiana w Polsce
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Jak to jest z realizacja czeku podroznego w Polsce? Chodzi mi o prowizje i
    > to w jakiej walucie sie dostaje pieniazki - w dolarach czy w zlotych. Aha
    > czeki bylyby wystawione przez CHASE Bank.

    W polsce bez problemów zrealizujesz czeki podrożne Amex, prowizja wynosi (w
    fortisbanku) 1 %, i jak to zwykle z czekami podróżnymi bywa, są wypłacane w
    walucie lokalnej kraju, w jakim je realizujesz. Sądzę, że lepiej po prostu
    tuż przed wyjazdem wziać gotówke.

    Wojtek

  • 3. Data: 2004-07-12 21:31:02
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Fotech <w...@p...onet.pl> wrote:

    > W polsce bez problemów zrealizujesz czeki podro??ne Amex, prowizja wynosi (w
    > fortisbanku) 1 %, i jak to zwykle z czekami podró??nymi bywa, s?? wyp??acane w
    > walucie lokalnej kraju, w jakim je realizujesz. S??dz??, ??e lepiej po prostu
    > tu?? przed wyjazdem wzia?? gotówke.

    A co, że niby 1% to dużo?

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 4. Data: 2004-07-12 23:06:58
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 10 Jul 2004 13:33:04 -0500, "Niulcia" <n...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Zarobilem troche pieniazkow w USA. Poniewaz nie mam konta w Stanach rozwazam
    >przywiezienie gotowki albo czekow podroznych. Z wyplata gotowki w Stanach sa

    a może warto założyć? Jakiś "checking account", do tego wypukła Visa
    debetowa i prowizja od wypłaty w PL pewnie ze $2. Jak musisz dolary,
    to na Okęciu się da (choć nie znam Twoich zarobków, może będziesz
    musiał przez miesiąc codziennie opróżniać bankomat :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2004-07-13 00:42:12
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:

> [...]
    > to na Okęciu się da (choć nie znam Twoich zarobków, może będziesz
    > musiał przez miesiąc codziennie opróżniać bankomat :-)

    Ten bankomat to chyba przelicza te USD wypłacane na PLN i taką kwotę
    obciąża kartę, a bank wystawcy karty sobie to potem znów na USD
    przeliczy.

    Z USA to w ogóle trudno jest coś wypłacić ze względu na debilność
    zasad i prowizji tamtejszego systemu bankowego. Najtaniej chyba
    założyć konto w Citibanku USA, w Citibanku w polsce, i pisano tu że
    tylko 10 USD za taki przelew pobiera, ale nie wiadomo czy to reguła
    czy przypadek.

  • 6. Data: 2004-07-13 02:51:12
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <ccvb54$chq$1@sunflower.man.poznan.pl>, m...@c...pl
    says...

> [...]
    > założyć konto w Citibanku USA, w Citibanku w polsce, i pisano tu że
    > tylko 10 USD za taki przelew pobiera, ale nie wiadomo czy to reguła

    Pomiedzy Citi USA a CITI PL wire transfer kosztuje 35 dolarow. Nawet
    sobie zalozylem konto tylko po to aby sie dowiedziec, ze co prawda maja
    w cenniku "global transfer" (usluga transferu MIEDZYNARODOWEGO pomiedzy
    kontami w CITI) ale Polska nie jest na tej liscie (!!).

    O tyle wieksza glupota, ze przelew z Wells Fargo do Polskiego Citi
    kosztuje tylko 10 dolarow (I CO W TYM NAJGLUPSZEGO, ZE TAKI PRZELEW
    IDZIE PRZEZ CITI W NOWYM JORKU!!!)

    AP

  • 7. Data: 2004-07-13 11:35:05
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    > W polsce bez problemów zrealizujesz czeki podrożne Amex,

    Prawda. Czeki podrozne Amex Travellers sa bezpieczne i wygodne - glownie
    uzywalem ich jezdzac po Stanach, bo tam czek niczym nie rozni sie od gotowki.
    Akceptuja je praktycznie wszedzie (czasem tylko nie chce nominalow wyzszych
    niz 50$) i nawet wydaja z niego reszte.

    >prowizja wynosi (w fortisbanku) 1 %

    Nie ma sensu wymieniac ich w polskim banku (no chyba, ze nie ma innej
    mozliwosci)! W biurze American Express (np. w Marriocie w Warszawie) wymienisz
    je bez zadnej prowizji. Nie wiem ile biur i gdzie ma Amex w Polsce - sprawdz
    na internecie - tam jest na pewno lista.

    Niestety 1% trzeba zaplacic kupujac czeki w Stanach - tego nie unikniesz.
    Uniknac mozna za to oplat przy sprzedazy czekow.

    >i jak to zwykle z czekami podróżnymi bywa, są wypłacane w walucie lokalnej

    Tak, wyplaca Ci zlotowki.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 8. Data: 2004-07-13 14:06:56
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 13 Jul 2004 00:42:12 +0000 (UTC), Miernik <m...@c...pl>
    wrote:

    >Ten bankomat to chyba przelicza te USD wypłacane na PLN i taką kwotę
    >obciąża kartę, a bank wystawcy karty sobie to potem znów na USD
    >przeliczy.

    hmmm, trzeba sprawdzić. Ostatnio ktoś się użalał, że za wypłatę z tego
    bankomatu (ale nie pamiętam czy zł, EUR czy $) policzyli mu jak za
    zagraniczną.

> [...]
    >założyć konto w Citibanku USA, w Citibanku w polsce, i pisano tu że
    >tylko 10 USD za taki przelew pobiera, ale nie wiadomo czy to reguła

    sposób, który zaproponowałem to przy 50 zł koszt $2 i ew. niekorzystny
    kurs (karta w Wachovia Bank, bankomat Euronetu, złotówki). Nie wiem
    czy taka sama prowizja jest przy wyższych kwotach.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2004-07-13 16:05:39
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Czy na Okęciu można też pobrać w Euro, czy jedynie w USD ?
    Który to konkretnie bankomat?
    JaC