    From: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czeki podrozne - wymiana w Polsce
    Date: Tue, 13 Jul 2004 16:06:56 +0200

    On Tue, 13 Jul 2004 00:42:12 +0000 (UTC), Miernik <m...@c...pl>
    wrote:

    >Ten bankomat to chyba przelicza te USD wypłacane na PLN i taką kwotę
    >obciąża kartę, a bank wystawcy karty sobie to potem znów na USD
    >przeliczy.

    hmmm, trzeba sprawdzić. Ostatnio ktoś się użalał, że za wypłatę z tego
    bankomatu (ale nie pamiętam czy zł, EUR czy $) policzyli mu jak za
    zagraniczną.

    >Z USA to w ogóle trudno jest coś wypłacić ze względu na debilność
    >zasad i prowizji tamtejszego systemu bankowego. Najtaniej chyba
    >założyć konto w Citibanku USA, w Citibanku w polsce, i pisano tu że
    >tylko 10 USD za taki przelew pobiera, ale nie wiadomo czy to reguła
    >czy przypadek.

    sposób, który zaproponowałem to przy 50 zł koszt $2 i ew. niekorzystny
    kurs (karta w Wachovia Bank, bankomat Euronetu, złotówki). Nie wiem
    czy taka sama prowizja jest przy wyższych kwotach.

    --
    Jarek Andrzejewski