  • 11. Data: 2016-08-16 14:25:40
    Temat: Re: Czechy -- która karta
    Od: W <w...@w...pl>

    Dawid Rutkowski wystukał, co następuje:

> [...]
    > odpowiedzą zakręconą prawdę, zębami zazgrzytasz, jak to przeczytasz,
    > ale więcej nabrać się nie dasz ;> Karty aliora (ma tylko mc) mają 4
    > waluty rozliczeniowe - pln, euro, usd i gbp. Ale dla transakcji w
    > walutach innych niż te cztery, mc zawsze przelicza na usd - nawet dla
    > karty do konta w euro. A potem alior przelicza na złtówki, a potem na
    > euro - i kosi za to 15%. Jak nie wierxysz to zapytaj.
    >
    > A co do meritum:
    > - najlepiej karta synca usd - 0,2% dla mc + koszt zakupu usd -
    > oczywiśvie nie kupuj w aliorze (4,5%) tylko w jego kantorze walutowym

    Akurat mam 'zapas' USD więc to tylko kwestia przerzucenia przez cinkciarza z
    jednego banku do drugiego, żeby nie płacić za przelew walutowy ;-)

    - kk citi mc - 0,2% dla mc + 5,8% dla citka -
    > razem 6%,
    - karta synca euro - 15%.

    Eh, szkoda że Citi tak zdziera... byłoby wygodniej używać wszędzie jednej
    karty :/

    > Aha, i uważaj na DCC !

    A to wiem.

    Pytanie (w sumie Piotr już zadał) - czy może się zdażyć, że terminal nie
    zapyta tylko od razu przeliczy i zignoruje walutę karty?