  • 31. Data: 2019-10-21 19:04:19
    Temat: Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Opłaca się?

    Nie.

    > Nie ma co roku opłaty "za odnowienie"?

    Jest opłata "za odnowienie" i kiedyś była niższa.
    Kontrargumentem do 'nie opłaca się' jest argument 'świętego spokoju'.
    A ostatnio wydatki wyraźnie wzrosły, a jesteśmy gorszy sort i żadnych
    'plusów' nie dostaliśmy i argument 'świętego spokoju' bardziej do mnie
    przemawia niż dawniej :)
    P.G.

  • 32. Data: 2019-10-21 21:16:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2019 19:04:21 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka
    napisał:

> [...]
    > A ostatnio wydatki wyraźnie wzrosły, a jesteśmy gorszy sort i żadnych
    > 'plusów' nie dostaliśmy i argument 'świętego spokoju' bardziej do mnie

    Hmm, pamiętając o zasadzie: "miesięczne dochody 30 funtów, miesięczne wydatki 29,5
    funta - rezultat szczęście; miesięczne dochody 30 funtów, miesięczne wydatki 30,5
    funta - rezultat nędza", przyjrzyj się jeszcze możliwości rozłożenia w citku
    zadłużenia na raty. IIRC ja mam propozycje bez prowizji i bez opłaty miesięcznej. A
    takie rozłożenie - czy to pojedynczych transakcji powyżej 100zł czy całego salda -
    jest traktowane jako "spłata w GP". Myślę, że w razie potrzeby będzie taniej.
    Utrzymywanie KO to jest żal.pl

  • 33. Data: 2019-10-22 10:19:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Jest również data końcowa.
    > Oraz coś takiego jak "seria przelewów".

    A da się zlecić w mBanku przelew ZUS na cały rok z góry? :P

    --
    Pete

  • 34. Data: 2019-10-22 10:32:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > przyjrzyj się jeszcze możliwości rozłożenia w citku zadłużenia na raty. IIRC ja mam
    propozycje bez prowizji i bez opłaty miesięcznej.

    Po każdej transakcji przysyłają mi propozycję rozłożenia na raty, ale
    się nie wczytywałem (w terenie nie noszę ze sobą okularów więc nie wiem
    co tam piszą).
    Może miałem kiedyś propozycję bez prowizji, ale żeby bez prowizji i bez
    opłaty miesięcznej to nigdy do mojej świadomości taka opcja nie trafiła.

    > Utrzymywanie KO to jest żal.pl

    Zgadzam się z tym zdaniem.
    P.G.

  • 35. Data: 2019-10-22 11:22:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-10-22 o 10:32, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Może miałem kiedyś propozycję bez prowizji, ale żeby bez prowizji i bez
    > opłaty miesięcznej to nigdy do mojej świadomości taka opcja nie trafiła.

    U mnie wszystkie propozycje w simplicity miały 10% rocznie

    --
    Pete

  • 36. Data: 2019-10-22 11:48:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 22 października 2019 11:22:36 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > U mnie wszystkie propozycje w simplicity miały 10% rocznie

    Oprocentowanie to jedna sprawa - bo RRSO na pewno nie było równe dokładnie 10%.
    W citku w standardzie przy takim rozkładaniu na raty są trzy "doliczenia":
    - oprocentowanie - zwykle 10%,
    - prowizja - jako % od rozkładanej sumy,
    - opłata miesięczna - chyba 20zł - "po prostu" za to, że takie rozłożenie na raty ma
    się "w obsłudze".

    "Specjalne" propozycje rozłożenia w ST, jak się już jest trochę klientem, zwykle mają
    wyzerowane prowizje oraz opłaty miesięczne.
    I dlatego może być to o wiele lepsze rozwiązanie dla "świętego spokoju" w razie
    nagłej potrzeby niż utrzymywanie KO - bo rozłożenie na raty traktowane jest z punktu
    widzenia KK jako spłata w GP - więc umarzane są wszystkie odsetki z danego okresu
    rozliczeniowego - a rata dodawana jest do spłaty minimalnej z kolejnych cykli - więc
    płaci się tylko odsetki od sumy rozłożonej na raty, a z KK dalej można korzystać (bo
    z jakimkolwiek zadłużeniem poza GP nie ma to już żadnego sensu, płaci się wtedy
    odsetki od wszystkich transakcji).

    Choć ja zawsze radzę korzystać z kredytówki jak z "lepszej" debetówki - lepszej pod
    względem właściwości "kartowych" oraz ew. dodatkowych korzyści - czyli kasę, którą
    się kredytówką wydaje, po prostu mieć i trzymać na wydzielonym koncie
    oszczędnościowym.

  • 37. Data: 2019-10-22 13:26:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > I dlatego może być to o wiele lepsze rozwiązanie dla "świętego spokoju" w razie
    nagłej potrzeby

    To nie załatwia nagłej potrzeby. Wymagałoby przewidywania sytuacji z
    dużym wyprzedzeniem.
    Potrzeba pojawia się jak ma się spłacić karta żony (wszystkie nasze
    wydatki na utrzymanie) - bywa np. 8k.
    Citi wielokrotnie zawracało głowę, że chcą dać żonie KK, ale nie
    wystarczająco mocno chcieli (wspólnicy nie wyrażają zgody na
    udostępnianie wszystkich danych których oni by sobie chcieli).
    Ja dostałem mimo, że odmówiłem dostarczenia tych danych, ale może coś
    się u nich zmieniło.
    P.G.

  • 38. Data: 2019-10-22 13:39:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 22 października 2019 13:26:35 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > To nie załatwia nagłej potrzeby. Wymagałoby przewidywania sytuacji z
    > dużym wyprzedzeniem.
    > Potrzeba pojawia się jak ma się spłacić karta żony (wszystkie nasze
    > wydatki na utrzymanie) - bywa np. 8k.

    Właśnie taką sytuację miałem na myśli - a moją propozycję należy porównywać z:
    a) niepełną spłatą KK
    b) pełną spłatą KK z KO

    Opcja a) może być lepsza albo gorsza niż b), w zależności od tego, ile do spłaty
    brakuje.
    Ale opcja c), czyli rozłożenie tej części zadłużenia, na której spłatę brakuje, na
    raty, jest wg mnie najlepsza.
    Tak czy siak od pożyczonej ponad GP sumy zapłacisz te 10% rocznie (tyle samo co za KO
    - przyjmując oczywiście, że masz propozycję rozłożenia bez prowizji i opłat
    miesięcznych - możesz sobie sprawdzić w ST citka) - ale nie zapłacisz odsetek za tą
    część wyciągu, którą spłacisz (a zapłaciłbyś w wariancie a) - oraz nie musisz
    utrzymywać KO, co wiąże się przede wszystkim z corocznymi opłatami za odnowienie KO.

    Inna sprawa, że biorąc KK nie powinno się wpadać w dług - choć to niełatwe - tylko
    robić tak, że wydajesz KK te średnie miesięczne wydatki - a jednocześnie tą samą sumę
    odkładasz na osobne konto.
    W ten sposób nie wpadasz w dług, masz dodatkowe odsetki od sumy miesięcznych wydatków
    - oraz również sumę miesięcznych wydatków do dyspozycji w razie W. Użycie jednej
    takiej sumy nie nie kosztuje, bo jeszcze mieścisz się w GP - ale należy ją sobie jak
    najszybciej "oddać".

    > Citi wielokrotnie zawracało głowę, że chcą dać żonie KK, ale nie
    > wystarczająco mocno chcieli (wspólnicy nie wyrażają zgody na
    > udostępnianie wszystkich danych których oni by sobie chcieli).

    Hmm, a żona też jest wspólnikiem?
    Jak nie, to na Twoje dochody osobnej karty nie dostanie.
    Mimo wspólnoty majątkowej małżeńskiej - banki tego nie umią.

    > Ja dostałem mimo, że odmówiłem dostarczenia tych danych, ale może coś
    > się u nich zmieniło.

    Hmm, dodatkowa dla żony? W citi załatwia się to kilkoma kliknięciami w ST (próbowałem
    kiedyś zrobić dodatkową dla siebie, ale nie dali się nabrać ;)
    Dodatkowy bonus - wydatki pod kontrolą (choć w citku akurat z jednodniowym
    opóźnieniem) ;>

  • 39. Data: 2019-10-22 14:31:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Gałka napisał:

> [...]

    >Ale opcja c), czyli rozłożenie tej części zadłużenia, na której
    >spłatę brakuje, na raty, jest wg mnie najlepsza.

    OIDP - Citi mial niezbyt korzystne zapisy ... ale jak kogos
    przycisnie, to trzeba.

> [...]
    >wyciągu, którą spłacisz (a zapłaciłbyś w wariancie a) - oraz nie
    >musisz utrzymywać KO, co wiąże się przede >wszystkim z corocznymi

    Dokladnie.
    No i ... skoro oni tak dzwonia i namawiaja, to na pewno na tym
    zarabiaja :-P

    >Inna sprawa, że biorąc KK nie powinno się wpadać w dług - choć to
    >niełatwe - tylko robić tak, że wydajesz KK te średnie miesięczne
    >wydatki - a jednocześnie tą samą sumę odkładasz na osobne konto.

    Jak najbardziej tak najlepiej ... ale jak sam piszesz - czasem
    "nielatwe".
    No i to jest nasze podejscie, za oceanem podejscie inne - masz KK to
    wydawaj, splacisz potem :-P

    Citi dobrze wie, ze trzeba klienta namowic na wydatki, wiekszy limit,
    moze wlasnie zmienic KK na kredyt ratalny ... zeby klient sie jeszcze
    bardziej zadluzyl :-)

    Ale Piotrowi chyba przy okazji chodzi o drugi limit.

    No i czy to nie Ty pisales, ze lepsze dwie KK o innych terminach
    splaty ? GP sie istotnie wydluza :-)

    J.

  • 40. Data: 2019-10-22 14:40:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Do mnie w kółko piszą sms o rozłożeniu zakupów na raty, ale nie podają
    RRSO. Nie próbowałem klikać w link. Na stronie ogólnie piszą, że raty to
    RRSO 10.47%.

    Ale dziś dostałem ofertę pożyczki z karty na 8.29%.

    MJ