  • 1. Data: 2019-10-05 23:46:55
    Temat: Re: Źródła utrzymania/zysku...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Oct 2019 22:49:08 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > https://www.money.pl/gielda/wsparcie-dla-getin-noble
    -nbp-zwolnil-bank-z-wiekszosci-rezerwy-obowiazkowej-
    6431203015891073a.html
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/GNB-pozyskal-z-NBP-
    ok-4-8-mld-zl-kredytu-na-przywrocenie-plynnosci-plat
    niczej-i-go-splacil-7647878.html

    > Już wiadomo, z czego żyje NBP. ;)
    >
    > NBP nakazuje bankom trzymanie forsy u siebie, za co płaci
    > 0.5%

    Owszem,

    >i jednocześnie pożycza tę forsę tymże bankom na 4%...

    A to raczej rzadosc. Zazwyczaj to one od NBP nie pozyczaja.

    Czyli w sumie NBP traci :-(

    A jeszcze oferuje bony pieniezne, na wiekszy procent.

    > [ciekawe, ile AGlapiński wziął pod_stołem/w_ciemności,
    > aby zwolnić GB z 55% rezerwy?... zapewne nie więcej
    > niż kilkanaście MPLN...]

    Raczej nic. Sprawa juz polityczna i za glosna.

    > Frankowicze krzyczą, że banki zmuszają do brania kredytów -- niby
    > mają rację, ale zmuszane są komercyjne banki, nie frankowicze,
    > a zmuszającym jest NBP pośrednio wybierany także przez frankowiczów...

    Ale przeciez nikt tu nikogo nie zmusza ...

    J.

  • 2. Data: 2019-10-07 00:01:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1jl4xmx88y7lw.17ut0z0eyds2q$....@4...net

> [...]
    niczej-i-go-splacil-7647878.html

    > A to raczej rzadosc. Zazwyczaj to one od NBP nie pozyczaja.

    LCzarnecki pożyczył od NBP.

    > Czyli w sumie NBP traci :-(

    Pożycz mi na 0,5% -- obaczym, kto straci. ;)
    Jeśli NBP nie pożyczy komuś na 4% -- być może
    zainwestuje w bulion...

    > A jeszcze oferuje bony pieniezne, na wiekszy procent.

    Opisz te bony, bo nie kumam...

    > Raczej nic. Sprawa juz polityczna i za glosna.

    [głośna... włączył szumidła, więc myśli, że jest głośno...]

    > Ale przeciez nikt tu nikogo nie zmusza ...

    NBP zmusza, ogołocając banki z tego, co pożyczą od de_ponenta...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

    Przytrafiła się mi rzecz straszna -- brak papieru z rolki...
    Nie wiem, gdzie to opisać, ale myślę że tutaj może być...
    Dociśnięty potrzebą (wiadomo chyba, jaka to potrzeba -- IMO
    każdemu jest ona znana) skorzystałem z wiadomo czego i gdy
    już było niemal po wszystkim -- wyciągnąłem rękę po papier...
    Papier zwykle jest biały, czasami zadrukowany jakimiś
    obrazkami, które nie przeszkadzają... ZONK!!! Brak papieru!!!
    I jak tu odejść spokojnie, gdy brak tej niewielkiej ilości
    papieru odwiniętego z rolki?... Ale nic to... Musiałem odejść...
    Niby nikt w kolejce nie czekał, nie dobijał się, ale co miałem
    uczynić? Po prostu brak papieru!!!

    Może by tak ktoś naprawił ten papierowy problem?... ;)

    A... Gdzie to było? Na ulicy Zachodniej, niedaleko Chortenu...
    Aha!! Są tam dwa -- papieru zabrakło w bankomacie PKO...

    -=-

    BOŻE!!! jakie to piękne!!!

    https://youtu.be/-7jjo8UICjQ?t=2579

    Tego nie można słuchać spokojnie!!!
    Głośniki słabe, uszy popsute ale pomimo tego -- przepięknie!!!
    Zupełnie inny świat niż ten, dookoła mnie... Pewnego dnia
    umrę z głodu zasłuchany w przepiękną muzykę?... Zapominając
    o świecie, w którym żyję?...

  • 3. Data: 2019-10-07 07:12:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Oct 2019 00:01:53 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
> [...]
    -nbp-zwolnil-bank-z-wiekszosci-rezerwy-obowiazkowej-
    6431203015891073a.html

    ok-4-8-mld-zl-kredytu-na-przywrocenie-plynnosci-plat

    Wiem, ale to jest jednak wyjatek.

    > Pożycz mi na 0,5% -- obaczym, kto straci. ;)

    Myslisz, ze zaraz przeleje na lokaty ?

    > Jeśli NBP nie pożyczy komuś na 4% -- być może
    > zainwestuje w bulion...

    Byc moze, ale zloto akurat drogie ... a jak spadnie ?

    Zapominasz, ze NBP zlotowek ma tyle, ile Glapinski zechce - nie musi
    pozyczac na 0.5% :-)

    > Opisz te bony, bo nie kumam...

    Opisac trudno, bo to jakas oferta tylko dla bankow
    https://mfiles.pl/pl/index.php/Bony_pieni%C4%99%C5%B
    Cne

    Ale w ciaglym uzyciu i kwoty potezne
    https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/dzienne/przetargi_na
    _bony.html

    Wyglada na to, ze NBP chce twojego dobra i doplaca :-)
    https://www.nbportal.pl/wiedza/artykuly/pieniadz/ope
    racje-otwartego-rynku

    > NBP zmusza, ogołocając banki z tego, co pożyczą od de_ponenta...

    O frankowiczach pisalem.

    A rola rezerwy obowiazkowej jest/byla inna - zeby banki nie rozmnozyly
    "pieniedzy" za bardzo.

    J.

  • 4. Data: 2019-10-08 01:42:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1ngwve4o79ji6$....@4...net

    > Byc moze, ale zloto akurat drogie ... a jak spadnie ?

    Stracą podatnicy. ;) Może kupić coś innego -- miedź ;) lub srebro...

    > Zapominasz, ze NBP zlotowek ma tyle, ile Glapinski
    > zechce - nie musi pozyczac na 0.5% :-)

    Nic go nie ogranicza? Może mieć ile chce i może wydawać na co chce?

    > A rola rezerwy obowiazkowej jest/byla
    > inna - zeby banki nie rozmnozyly
    > "pieniedzy" za bardzo.

    NBP może rozmnażać, ale komercyjne nie mogą?

    Później NBP ,,kupi'' obligacje od MMorawieckiego, które umorzy?...
    Nie za to Balcerowicz krytykował MBelkę?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

    Znalazłem jakiś HWinfo, odpaliłem i obaczyłem ;) błękit z QRkodem...

  • 5. Data: 2019-10-08 07:16:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Oct 2019 01:42:44 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 1ngwve4o79ji6$....@4...net
    >
    > Stracą podatnicy. ;) Może kupić coś innego -- miedź ;) lub srebro...

    > Nic go nie ogranicza? Może mieć ile chce i może wydawać na co chce?

    Jest samorzadny, niezalezy ... ale Prezes jednak wazniejszy :-)

    Akurat jak wyda na zloto, to nikt mu nie zarzuci ze niewlasciwie.

    > NBP może rozmnażać, ale komercyjne nie mogą?

    Odwrotnie - komercyjne moga, ale zeby nie rozmnozyly za duzo, to byla
    rezerwa obowiazkowa.
    NBP prawie nie moze.

    > Później NBP ,,kupi'' obligacje od MMorawieckiego, które umorzy?...
    > Nie za to Balcerowicz krytykował MBelkę?

    Mozliwe, wydaje mi sie, ze NBP ma zakaz takich dzialan.
    Niekoniecznie sluszny, niekoniecznie w czasach Belki obowiazywal.

    J.

  • 6. Data: 2019-10-08 10:03:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 8 października 2019 01:46:33 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > Stracą podatnicy. ;) Może kupić coś innego -- miedź ;) lub srebro...

    Czytałem, że kiedyś jeden bank gromadził miedziane pieniądze - a żeby zajmowały mniej
    miejsca, przetapiał je na miedziane sztaby. I magazyn mu się zawalił ;>
    W nieco mniejszej skali widziałem kiedyś w TV reportaż o jednym księdzu profesorze -
    przeprowadzał się i dostał mieszkanie w jakimś starym budynku, pytają się, czy ma
    dużo rzeczy, a on: "ja mam tylko książki". I też o mało stropy się nie pourywały.

    > Nic go nie ogranicza? Może mieć ile chce i może wydawać na co chce?

    Może ile chce - wydawać też może na co chce - jedyne, co go ogranicza to to, czy
    ktokolwiek zechce mu cokolwiek za takie dodrukowane złotówki sprzedać. I taki sam
    problem będą mieli wszyscy, którzy złotówki posiadają.

    > Później NBP ,,kupi'' obligacje od MMorawieckiego, które umorzy?...

    A co, bank japonii wykupił praktycznie 100% długu publicznego Japonii.
    I jenowi to nie zaszkodziło.
    Tyle że złotówka to nie jen...

  • 7. Data: 2019-10-08 15:12:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Myslisz, ze zaraz przeleje na lokaty ?

    Pieniądze wpłacone do NBP są w pewnym sensie pieniędzmi umorzonymi.
    Właściwie to nawet lepiej - one są umorzone, ale z możliwością ponownej
    emisji bez żadnych ograniczeń. I to nawet nie jest żart.

    W obecnej sytuacji, przy symbolicznych stopach procentowych
    i wysokiej inflacji, jest to czysty zysk dla państwa (rządu).
    Coś a la "opłata za ochronę" właściwie (za możliwość prowadzenia
    działalności przez banki).
    To że tak naprawdę płaci za to społeczeństwo chyba jest jasne.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 8. Data: 2019-10-10 19:31:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d9bce56$0$17356$6...@n...neostrada.pl

    > Znalazłem jakiś HWinfo, odpaliłem i obaczyłem ;) błękit z QRkodem...

    HWInfo odpaliłem na 64W10 -- padł... Razem z nim padł Gość, którym był WXP.
    Ale mimo padów oba OSy wstały bezproblemowo... Po jakimś czasie spróbowałem
    zainstalować nowszą wersję Opery na Gościu/WXP -- padł tak, że już nie wstał...
    Późniejsze oględziny wykazały, iż usiłowałem zainstalować Operę na gospodarskim ;)
    dysku, który był ROnly dla WXP... Czy tu należy szukać przyczyny padnięcia?

    Próbuję ożywić padnięty WXP, ale IMO nie zdołam.
    Nie zdołam i nie mam ochoty/motywacji, gdyż niewiele tam ciekawego zostawiłem...

    --