  • 1. Data: 2019-10-06 11:51:31
    Temat: Obsługa frankowiczów
    Od: Kris <k...@g...com>

    Co się na rynku w najbliższym czasie zdarzy odnośnie frankowiczów?
    Ceny obsługi prawnej wzrosną/spadną?
    Może jakiś duży gracz wejdzie z hurtową obsługa takich spraw?
    Bo na dzisiaj to ok 10tys na dzień dobry + 20-40% success fee

  • 2. Data: 2019-10-06 18:48:53
    Temat: Re: Obsługa frankowiczów
    Od: b...@g...com

    W dniu niedziela, 6 października 2019 11:51:33 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > Może jakiś duży gracz wejdzie z hurtową obsługa takich spraw?
    > Bo na dzisiaj to ok 10tys na dzień dobry + 20-40% success fee

    Przed chwilą czytałem Samcika, który zaleca odczekanie kilku tygodni:
    https://subiektywnieofinansach.pl/kredyt-frankowy-kl
    auzula-abuzywna-orzeczenie-tsue-rady/

  • 3. Data: 2019-10-06 20:07:25
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-06 o 18:48, b...@g...com pisze:

    > Przed chwilą czytałem Samcika, który zaleca odczekanie kilku tygodni:
    https://subiektywnieofinansach.pl/kredyt-frankowy-kl
    auzula-abuzywna-orzeczenie-tsue-rady/

    gdzieś w necie znalazłem, że na kilka tysięcy spraw wygranych było
    jedynie 119...jak dla mnie to największą kasę zgarniają kancelarie
    prawne, bez względu na wynik sprawy oni zawsze zgarniają "wpisowe" czy
    jak to nazywają

    mam kilku klientów, którzy byliby zainteresowani, aby dogadać się z taką
    kancelarią, ale na zasadzie ZERO kosztów i jedynie płacą success fee np. 30%

    czyli kancelaria "wywalczy" dla nich w banku 100kzł to oni jej te 30kzł
    odpalą...ale żadna nie była zainteresowana, chcą zarobić bez względu na
    wynik, a klient ponosi całe ryzyko

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 4. Data: 2019-10-06 21:56:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Oct 2019 20:07:25 +0200, Robert Sierant napisał(a):
> [...]
    >>
    > gdzieś w necie znalazłem, że na kilka tysięcy spraw wygranych było
    > jedynie 119...jak dla mnie to największą kasę zgarniają kancelarie

    Do tej pory nie bylo dobrych argumentow.
    A teraz ... jakby sie pojawily.

> [...]
    > kancelarią, ale na zasadzie ZERO kosztów i jedynie płacą success fee np. 30%

    Etyka zawodowa nie pozwala - klient musi placic :-)

    > czyli kancelaria "wywalczy" dla nich w banku 100kzł to oni jej te 30kzł
    > odpalą...ale żadna nie była zainteresowana, chcą zarobić bez względu na
    > wynik, a klient ponosi całe ryzyko

    J.

  • 5. Data: 2019-10-06 22:47:42
    Od: b...@g...com

    W dniu niedziela, 6 października 2019 20:07:30 UTC+2 użytkownik Robert Sierant
    napisał:

> [...]
    > jedynie 119...jak dla mnie to największą kasę zgarniają kancelarie
    > prawne, bez względu na wynik sprawy oni zawsze zgarniają "wpisowe" czy

    Z ciekawości wpisałem w G. frazę "frankowicze" - mnóóóóstwo reklam kancelarii i
    produktów kancelariopodobnych. Widocznie biznes musi się opłacić i/lub chcą zgarnąć
    jak najwięcej klientów dopóki temat jest "na fali".
    A czy mają szansę na wygraną? Nie wiem, ale czy to dla nich ważne, jeśli wpisowe
    zostało wzięte ...

  • 6. Data: 2019-10-07 05:52:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." h0mkdel0iewj$....@4...net

    > Etyka zawodowa nie pozwala - klient musi placic :-)

    Za co musi płacić? Za słuchanie bredni?
    Albo prawnik wygra -- i dostanie szmal,
    albo nie wygra -- wówczas nie dostanie,
    a nawet pokryje część kosztów sądowych...

    Płacisz za naprawę samochodu czy za oględziny?
    Płacisz za mleko czy za oględziny?
    Płacisz za zjedzenie obiadu w restauracji czy za wąchanie?...

    IMO tak samo należy traktować lekarzy -- albo lekarz
    wyleczy (za co otrzyma wynagrodzenie) albo nie wyleczy...

    Można spierać się o winę klienta (zatajenie czegoś
    istotnego czy zlekceważenie zalecenia) ale poza tym
    uczciwy prawnik (czy lekarz) IMO nie może brać forsy za zwodzenie...

    Ostatecznie można iść na układ typu:
    - drobna zapłata przed
    - i albo nic w razie przegranej,
    - albo wypłata za wygraną...

    Być może za jakiś czas frankowicze przemalują swe transparenty
    i wyjdą na ulice, by oskarżać publicznie prawników...

    -=-

    Jakbym miał dogadywać się z: bankiem, USem, ZUSem czy sądami,
    to chyba wybrałbym powyższą kolejność...

    Od lat, gdy na mnie pracowniczka w banku krzywo zerknie,
    zniechęcam ;) się do banku...

    Gdy w Auchan zabroniono mi robienia zdjęć -- grzecznie/posłusznie
    odłożyłem na półki to, co już zdjąłem... ;)

    Na razie z USami nie miałem żadnych problemów.
    Z MF -- też, jeśli nie liczyć dwóch krótkich
    spięć, w których zdruzgotałem MF?... ;)

    Kiedyś jakaś kontrolerka z US czy czegoś podobnego zauważyła problem,
    który rozwiązała na mą korzyść bez wnikania w szczegóły... Po latach
    okazało się, że w świetle prawa miałem rację, ale w czasie kontroli
    wyglądało to inaczej...

    Kilka razy szefowie US szli mi na przysłowiową rękę...
    Podobnie z nieszefami US...

    -=-

    Fajnie by było, gdyby prawnicy także byli uczciwi...
    Ale na razie jest zdecydowanie inaczej...

    dr Marcin Maruszewski <-- tu aż nadgorliwie władcy są zaradni

    lecz na co dzień jest inaczej?...

    Ktoś mi wyjaśnił przy okazji innego (ale podobnego) wydarzenia,
    że taki dr i tak ma dobrze, bo przecież:
    - jakaś ciężarówka z piaskiem ;) mogła zajechać mu drogę
    - lód na jeziorze mógł załamać się
    - jakiś imigrant mógł wypróbować na nim maczetę...

    -=-

    IMO warto:
    - do władz wybrać ludzi uczciwych
    - sędziów wybierać jak parlamentarzystów,
    w wyborach powszechnych
    - rozliczać wszelkich władców
    - zaniechać wojen religijnych
    (w Białymstoku to chyba niemożliwe!)
    - żyć ,,w miarę'' uczciwie,
    w tym -- nie liczyć na umarzanie długów z byle powodu...

    -=-

    Choć nieraz pisałem, napiszę jeszcze raz:

    - IMO wielu kredytobiorców (niekoniecznie frankowiczów)
    żąda umorzenia kredytów lub zrzucenia spłaty kredytów
    na osoby, które tychże kredytów nie zaciągały

    IMO dopuszczalne są pertraktacje z wierzycielami, rozciąganie
    spłat, ubezpieczanie spłacania, przewalutowania itp., ale IMO
    wielu kredytobiorców po prostu nie chce spłacać swych długów.

    Znam wielu frankowiczów, którzy od początku zakładali niespłacalnie swych
    długów. Uważali, że franki będą stale taniały, mieszkania będą stale drożały
    a studenci wynajmowaniem mieszkań kupionych na krechę spłacą koszty kredytu...
    IMO ani ja nie zawiodłem (bo i jak?!), ani banki nie są winne wzrostu wartości
    franka franka i załamania się przed paru laty cen nieruchomości...

    -=-

    Wracając do prawników -- ja bym brał tylko takiego, który by chciał zarobić
    uczciwie, czyli chciałby wziąć zapłatę za ostateczne (ciekawe, co w Polsce
    oznacza) wygranie całego procesu, nie zaś za bajerowanie...

    Normalnie jakaś firma przyjmuje zlecenie i albo w czasie wywiąże się
    z przyjętego zobowiązania, albo zapłaci karę za niewywiązanie się...
    Od naliczenia kary można warunkowo odstąpić, ale IMO nie można płacić
    za niewykonaną pracę...

    -=-

    IMO trzeba przesiać ludzi uważających się za prawników -- prawnikom zapłacić
    za pracę, zaś nieprawników nakłonić do odszukania prawdziwego powołania...

    Poza tym IMO warto zezwolić ludziom na zarabianie.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2019-10-07 08:03:15
    Od: b...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 października 2019 05:52:59 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek
    Ciszewski napisał:
    [...]
    > Można spierać się o winę klienta (zatajenie czegoś
    > istotnego czy zlekceważenie zalecenia) ale poza tym
    > uczciwy prawnik (czy lekarz) IMO nie może brać forsy za zwodzenie...

    Syn-prawnik mówi do swojego ojca, również prawnika:
    - Widzisz, tato, ty tę sprawę Kowalskiego ciągnąłeś przez 20 lat, a ja ją załatwiłem
    po jednej rozprawie.
    - Owszem synu, ale ja dzięki tej sprawie zapewniłem ci edukację i kupiłem dom...

    [...]

  • 8. Data: 2019-10-07 14:29:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <b...@g...com> c...@g...co

> [...]

    : przez 20 lat, a ja ją załatwiłem po jednej rozprawie.
    : - Owszem synu, ale ja dzięki tej sprawie zapewniłem ci

    Ojciec jest egoistą, skoro źle uczył syna... ;)

    Jeśli prawnik jest odpowiedzialny -- oszacuje swe szanse poprawnnie.
    Nie można w 100% przewidzieć sprawiedliwego wyroku? Są ubezpieczyciele...

    Właśnie ubezpieczyciele profesjonalnie szacują prawdopodobieństwa. Skoro
    prawne dylematy trzeba roztrząsać z prawnikami -- probabilistykę należy
    powierzyć ubezpieczycielom.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2019-10-07 14:37:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <b...@g...com> 1...@g...co

    : Widocznie biznes musi się opłacić i/lub chcą zgarnąć
    : jak najwięcej klientów dopóki temat jest "na fali".

    Im więcej zgarniesz klientów --> tym lepszą uzyskasz pozycję
    przetargową --> tym lepsze warunki wynegocjujesz względem każdego klienta...

    Jak nie wkładasz wszystkich jajek/pieniędzy do jednego
    koszyczka/banku, tak nie polegasz na jednym kliencie...
    [póki pracowałem w kilku miejscach uczelni naraz,
    póty niełatwo było mnie złamać braciom Kaczyńskim]

    Mając konta w wielu bankach, możesz wynegocjować
    lepsze warunki w każdym z tych banków...

    Dlatego każdy klient jest ważny...

    Łuk rzymski/gotycki jest mocny, póki są w nim wszystkie cegły.
    Wyjęcie którejś z nich -- załamie ów łuk...
    Same ściany są słabe -- dopiero spięcie stropem daje im wytrzymałość...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2019-10-07 15:06:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <b...@g...com> c...@g...co

[...]

    - Panie mecenasie, pan zrobi, co się da w tej sprawie...
    - 200 złotych proszę.
    - Tylko 200?
    - Może pan dać więcej.
    - Skoro można tylko 200...
    - Można...

    Po ,,sprawie''...

    - Jaka była umowa? <<Zrobię, co się da>>.
    A ile pan dał? 200 zł? To tyle zrobiłem. ;)
    - Czyli nic?
    - Dlaczego nic? Rzuciłem okiem na dokumentację.

    --