  • 1. Data: 2002-02-22 13:38:16
    Temat: Co zrobic z eMax lokata?
    Od: <w...@p...onet.pl>

    Wlasnie otrzymalem pierwsze odsetki z lokaty w mBanku.
    Lokate zalozylem na 10 lat. Teraz nie wiem, co z nia dalej robic - slyszalem, ze
    jak sie zerwie lokate po 1 marca, to przywala podatek od odsetek (czy jezeli
    zrezygnuje teraz, to podatek mnie ominie?).
    Pieniedzy z lokaty bede potrzebowal szybciej niz za te 10 lat wiec po zerwaniu
    umowy musialbym placic podatek - chodzi mi o to, czy w takim razie jest sens
    utrzymywac te lokate? (bo po 1 marca maja byc takie same stopy procentowe na
    eMaxie i na lokacie -> biorac pod uwage, ze lokata ma kapitalizacje co kwartal
    staje sie mniej oplacalna...)
    POMOCY
    Adam Wieszatkowski

  • 2. Data: 2002-02-22 13:41:18
    Temat: Re: Co zrobic z eMax lokata?
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    <w...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    na
    > eMaxie i na lokacie -> biorac pod uwage, ze lokata ma kapitalizacje co
    Wiec moze zerwij i zaloz jakas krotsza dyskontowa? :)

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 3. Data: 2002-02-22 14:02:29
    Od: <w...@p...onet.pl>

    > Wiec moze zerwij i zaloz jakas krotsza dyskontowa? :)

    Hmm - 3 pytania:
    - czy te dyskontowe jeszcze dzialaja (myslalem, ze to mialo sens tylko przed
    koncem 2001 roku)
    - co sie stanie, jezeli zerwe taka lokate przed terminem? - co sie wtedy dzieje
    (kasuja cale odsetki, czy tylko jakis procent)?
    - jaka polecacie? (chodzi glownie o niskie koszty obslugi lokaty)

  • 4. Data: 2002-02-22 14:05:31
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    <w...@p...onet.pl> wrote in message
    > Hmm - 3 pytania:
    > - czy te dyskontowe jeszcze dzialaja (myslalem, ze to mialo sens tylko
    przed
    > koncem 2001 roku)
    Dzialaja do konca lutego.

    > - co sie stanie, jezeli zerwe taka lokate przed terminem? - co sie wtedy
    dzieje
    > (kasuja cale odsetki, czy tylko jakis procent)?
    Odsetki, to Ty juz dawno bedziesz mial w rece. Co najwyzej moja Ci wyplacic
    nizsza kwote niz wplaciles.

    Zerknij np. na www.lukas.com.pl

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 5. Data: 2002-02-22 14:43:48
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    Możesz zerwać w każdej chwili ale najlepiej po naliczeniu odsetek. Wtedy
    zapłacisz tax tylko za okres od lutego do zerwania.
    Biorąc to pod uwagę oraz fakt że jest bardzo dobrze oprocentowana proponuję
    abyś ja jeszcze przytrzymal a zerwal dopiero w momencie naliczenia % kiedy
    bedziesz potrzebowal kasy w ciagu 3 miesiecy.
    Wyluzuj sie.
    --
    Jan Werbiński +48 68 3630000 +48 606269777
    j...@p...pl

  • 6. Data: 2002-02-22 14:47:40
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    "Jan Werbiński" <j...@h...com> wrote in message
> [...]
    > abyś ja jeszcze przytrzymal a zerwal dopiero w momencie naliczenia % kiedy
    > bedziesz potrzebowal kasy w ciagu 3 miesiecy.
    Ale wtedy juz zaplaci belkowe. Jesli teraz zerwie i zalozy dyskontowa na
    krotszy okres, to nie zaplaci nic :) A eMax Lokata tez nie bedzie miala
    wiecznie takiego %. Raczej na dniach trzeba sie spodziewac ich obnizenia.

    > Wyluzuj sie.
    Ja?

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 7. Data: 2002-02-22 15:05:50
    Od: "Rysiek" <r...@h...pl>

    Użytkownik "Pedroz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > krotszy okres, to nie zaplaci nic :) A eMax Lokata tez nie bedzie miala
    > wiecznie takiego %. Raczej na dniach trzeba sie spodziewac ich obnizenia.

    Witam,
    par.10 pkt.2 umowy lokaty eMax
    w przypadku rozwiazania Umowy lokaty po uplywie 3 miesiaca jej
    obowiazywania, odsetki za ostatni okres obrachunkowy naliczone zostana
    wedlug obnizonej o polowe najnizszej stopy
    procentowej dla lokat, okreslonej przez mBank w aktualnie obowiazujacej
    TOiP...

    tak wiec , aby dostac pelne odsetki za pierwsze 3 miesiace musi pozostac na
    lokacie
    1000.00 zgodnie z par.8 pkt.1 umowy lokaty.

    pozdrowienia

    Rysiek

  • 8. Data: 2002-02-22 15:08:08
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    "Rysiek" <r...@h...pl> wrote in message
    > Witam,
    > par.10 pkt.2 umowy lokaty eMax
    > w przypadku rozwiazania Umowy lokaty po uplywie 3 miesiaca jej
    _Przed_ uplywem 3 miesiaca!
    http://info.mbank.com.pl/regulamin_lokata.html

> [...]
    na
    > lokacie
    > 1000.00 zgodnie z par.8 pkt.1 umowy lokaty.
    Nie.

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 9. Data: 2002-02-22 15:29:48
    Od: "Rysiek" <r...@h...pl>

    > "Rysiek" <r...@h...pl> wrote in message
> [...]
    Pomylilem paragrafy ma byc par6 pkt1.

    Czy bylbys uprzejmy wyjasnic dlaczego nie ?
    Bardzo prosze.

    pozdrawiam

    Rysiek

  • 10. Data: 2002-02-22 15:33:53
    Od: "Rysiek" <r...@h...pl>

    > "Rysiek" <r...@h...pl> wrote in message
> [...]
    Podajesz mi link do regulaminu, ktory mam przed soba
    wydaje mi sie ze niezbyt dokladnie go przeczytales.

    pozdrawiam

    Rysiek