  • 21. Data: 2008-03-11 17:16:13
    Temat: Re: Co roku zaświadczenie o dochodzie przy hipotecznym?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    news:rgdia5-uk2.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Tylko zastanów się chwilkę logicznie: bank ma klienta, który regularnie
    > spłaca raty. Po roku nadal grzecznie spłaca raty, ale chwilowo mu się
    > pogorszyły dochody - powiedzmy wypowiedzenie złożył i szuka czegoś
    > lepszego.

    Wlasnie zastanow sie.... Normalna osoba splacajaca kredyt nie rzuci pracy
    aby szukac nowej. Najpierw sie znajduje cos innego, a dopiero sklada
    wypowiedzenie.

    > Scenariusz 1: raty są spłacane planowo, więc bank ma to w nosie - i
    > człowiek po np. pół roku znajduje jeszcze lepiej płatną pracę. Wszyscy
    > spłacają długo i szczęśliwie ;)

    Albo wszytkie oszczednosci, ktore mial skonsumuje, a pracy nie znajdzie, bo
    wszystkie oferty ktore otrzyma sa jeszcze gorsze od tego co mial do tej
    pory.

    > Scenariusz 2: mimo spłacanych regularnie rat bank wypowiada umowę i domaga
    > się natychmiastowej spłaty. Zestresowany klient nie znajduje nowej roboty,
    > bank zajmuje mieszkanie i usiłuje i sprzedać - ale wk*.*wiony były już
    > klient nie zamierza go opuścić, a eksmisja na bruk jest nielegalna.
    > Wszyscy tracą.

    Na pewno dostanie jakis lokal socjalny. Wg. mnie to jakis patologiczny
    przypadek.

    > Ba! Można sobie wyobrazić sytuację, w której klient pracy nie traci,
    > dochody uzyskuje stabilnie, ale w banku nagle zmieniają się "procedury" i
    > sposoby wyliczania zdolności kredytowej.

    Mozna sobie wyobrazic, bo np. stopy procentowe rosna, rosnie inflacja, a
    dochody klienta sa tak stabilne, ze coraz mniej za to moze kupic. Przejada
    swoje oszczednosci, a potem zaczyna miec problemy ze splata. Dla osob, ktore
    ulokowaly depozyty, a takze dla banku wazne jest jak najwczesniejsze
    zauwazenie klopotow klienta, aby np. utworzyc odpowiednie rezerwy i moc
    pozostac wyplacalnym.

    MK

  • 22. Data: 2008-03-11 19:12:30
    Temat: Re: Co roku za?wiadczenie o dochodzie przy hipotecznym?
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "McMac" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > To chyba logiczne? Nowe dziecko - nowe wydatki - może cię nie być stać na
    > ratę,
    > więc bank zażąda natychmiastowej spłaty kredytu ;-)

    W moim hipotetycznym przypadku żaden bank nie dostałby żadnej "informacji
    rodzinnej". To nielegal, tego nie ma w ustawie. Jedyne co bym ewentualnie
    mógł przekazywać to "informację o sytuacji gospodarczej".
    k.

  • 23. Data: 2008-03-11 22:11:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MK pisze:

    > Wlasnie zastanow sie.... Normalna osoba splacajaca kredyt nie rzuci
    > pracy aby szukac nowej. Najpierw sie znajduje cos innego, a dopiero
    > sklada wypowiedzenie.

    Tia, i ta nowa oferta przelatuje mu koło nosa, bo wypowiedzenie ma 3
    miesiące i pracodawca złośliwie nie chce skrócić.

    > Albo wszytkie oszczednosci, ktore mial skonsumuje, a pracy nie znajdzie,
    > bo wszystkie oferty ktore otrzyma sa jeszcze gorsze od tego co mial do
    > tej pory.

    I co zmieni w takiej sytuacji wypowiedzenie umowy przez bank, hmm?

    > Na pewno dostanie jakis lokal socjalny.

    Gmina nie ma. I co zrobisz?

    [ciach]

> [...]
    > najwczesniejsze zauwazenie klopotow klienta, aby np. utworzyc
    > odpowiednie rezerwy i moc pozostac wyplacalnym.

    Zauważenie kłopotów to jedno. Ale takie nagłe zerwanie umowy to ich
    pogłębienie.

  • 24. Data: 2008-03-12 14:11:22
    Od: Michał Asman <b...@a...com.pl>

    On 9 Mar, 17:35, "p.g" <p...@w...pl> wrote:
> [...]
    > kredyt hipoteczny przedstawienia zaswiadczenia o dochodzie
    > oraz stanie rodzinnym CO ROKU mimo terminowych spłat kredytu? Dziś zarobki
    > na "papierze" są
    > a jutro zarobki "na papierze" mogą być dla banku niewystarczające. I tu w
    > przypadku braku oficjalnych
    > dochodów (a dla banku nie wystarczy powiedzieć że mam pieniądze bo przecież
    > spłacam)
    > bank może w drastycznych przypadkach cofnąć kredyt :-(.  Ja znam
    > przynajmniej jeden kredyt hipoteczny
    > chyba na 15 lat (PKO BP) w którym pomimo śmierci jednego z kredytobiorców

    Jeśli chodzi o PIT roczny to we wszystkich bankach kredytobiorca jest
    zobowiązany go dostarczać i jest to wymóg Nadzoru Bankowego.
    Nawet jeśli dochód nam się zmniejszy to bank nie wypowie nam kredytu
    przy jego terminowej spłacie.

  • 25. Data: 2008-03-12 14:24:42
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    W wielu bankach kredytobiorca w ogóle nie musi dostarczać bankowi PIT-u rocznego przy
    składaniu wniosku o kredyt,
    dlaczego więc miałby go dostarczać bankowi corocznie???
    JaC

    -----

  • 26. Data: 2008-03-12 14:27:53
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michał Asman pisze:
    [...]

    > Jeśli chodzi o PIT roczny to we wszystkich bankach kredytobiorca jest
    > zobowiązany go dostarczać i jest to wymóg Nadzoru Bankowego.

    Co Ty powiesz? Dziwne, ze ani ode mnie ani od wielu znajmych tego nie
    wymagano. (A wymagano takie pierdoły, jak np. cesja ubezpieczenia)
    KJ

  • 27. Data: 2008-03-12 15:15:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał Asman pisze:

    > Jeśli chodzi o PIT roczny to we wszystkich bankach kredytobiorca jest
    > zobowiązany go dostarczać i jest to wymóg Nadzoru Bankowego.

    A gdzież tam!

    Coroczna cesja ubezpieczenia - owszem. Ale PIT? W umowie mam tylko, że
    bank ewentualnie może sobie zażyczyć udokumentowania dochodów, ale nie
    że musi ani już na pewno nie w jakichś określonych, regularnych odstępach.