  • 1. Data: 2005-07-27 07:41:43
    Temat: Citibank- karta kredytowa-system bezpieczeństwa
    Od: "Olek Breslauowski" <b...@g...pl>

    Witam,
    Mam taki problem z kartami Citi. Robię dużo transakcji przez internet. Czasem
    kilka dziennie. I długo, długo nie było problemów. Ale jakoś miesiąc temu,
    najpierw na Visie, potem na MC zaczęły się odrzucania transakcji, pomimo, że
    środki na koncie karty były. Infolinia twierdziła za każdym razem, że
    włączały się jakieś procedury bezpieczeństwa i nic nie poradzą. Nie mogą tego
    wyłączyć. I na drzewo.
    Czy ktoś ma pomysł jak to obejść, albo czy są jakieś karty w innych bankach,
    które nie mają takich durnych systemów?
    pozdrawiam, Oluś

  • 2. Data: 2005-07-27 09:14:03
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Czy ktoś ma pomysł jak to obejść, albo czy są jakieś karty w innych
    bankach,
    > które nie mają takich durnych systemów?
    > pozdrawiam, Oluś

    durny system, do momentu aż ktoś nie zacznie uzywac danych Twojej karty bez
    Twojej wiedzy... wtedy im podziękujesz ;)
    A obejść - wystarczy telefon do citiphone z informacją że dzisiaj będziesz
    więcej płacił przez internet

  • 3. Data: 2005-07-27 12:13:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    > durny system, do momentu aż ktoś nie zacznie uzywac danych Twojej karty bez
    > Twojej wiedzy... wtedy im podziękujesz ;)

    Nie wiem za co. Klient nie odpowiada za fraudy tego typu tak czy owak
    (bank zreszta tez nie). Nie wiem po co blokowac autoryzacje takich
    transakcji (z punktu widzenia banku), przeciez zawsze mozna (po
    reklamacji) zrobic chargebacka.

    W zasadzie (musialbym sprawdzic dokladnie, ale tak mi sie wydaje)
    chargeback (skuteczny) jest niemozliwy tylko wtedy, jesli bank uzywa
    AVS, jesli AVS zostalo uzyte przez sprzedawce, jesli adres dostawy
    = adresowi z AVS, i jesli sprzedawca dysponuje dowodem, ze klient
    odebral towar pod tym adresem.

    To teraz ktory bank w Polsce obsluguje AVS? Ale nie wiem, moze Citi
    obsluguje? (poza tym obsluga AVS poza USA jest podobno jakas dziwna,
    slyszalem ze w UK (dla sklepu w USA) jakos takze to czasem dziala).

    > A obejść - wystarczy telefon do citiphone z informacją że dzisiaj będziesz
    > więcej płacił przez internet

    a) w innych bankach nie trzeba tego robic
    b) w innych bankach nie trzeba takze zglaszac, ze ktos bedzie robil
    np. normalne zakupy, tyle ze na drugiej polkuli. W miejscu, gdzie
    np. nie ma telefonu. Ale za to o normalnej godzinie naszego czasu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2005-07-27 12:35:43
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > AVS, jesli AVS zostalo uzyte przez sprzedawce, jesli adres dostawy
    > = adresowi z AVS, i jesli sprzedawca dysponuje dowodem, ze klient

    wszystko pięnie, zapomniałeś tylko że jest szereg usług internetowych, przy
    których adres dostawy mało kogo interesuje - doładowania telefonów
    komórkowych, kasyna internetowe, płatne serwisy itp
    Poza tym mozesz umówić się ze sklepem, ze towar odbierzesz osobiscie - tak
    jak to ma miejsce np przy odbitkach cyfrowych zdjec czy komputerach
    konfigurowalnych na zlecenie

  • 5. Data: 2005-07-27 12:42:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

> [...]
    > Poza tym mozesz umówić się ze sklepem, ze towar odbierzesz osobiscie - tak
    > jak to ma miejsce np przy odbitkach cyfrowych zdjec czy komputerach

    Oczywiscie ze nie zapomnialem. Sprawa jest prosta: brak dowodu na
    dostarczenie towaru klientowi (bo np. towar jest niematerialny)
    = brak odpowiedzialnosci banku. Niech sobie sprzedawca wyjasnia
    ze swoim klientem (np. posiadaczem telefonu) albo niech po prostu
    wpisze w straty (wszelkie "kody" do "stron erotycznych" itp).

    A jesli klient odbiera towar osobiscie, to najlepiej wlasnie wtedy
    obciazyc karte w transakcji z jej obecnoscia. Byc moze niezaleznie
    od wczesniejszej blokady.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2005-07-27 13:00:44
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > (bank zreszta tez nie). Nie wiem po co blokowac autoryzacje takich
    > transakcji (z punktu widzenia banku), przeciez zawsze mozna (po

    a jeszcze apropo' chargeback'ow - zaden bank nie ma 100% skutecznosci w
    odzyskiwaniu kwot spornych, a poza tym sam proces reklamacyjny potrafi trwac
    i kilka miesiecy podczas gdy kasa banku jest wtedy zamrożona - chocby z tego
    powodu zbytnio sie im nie dziwie

  • 7. Data: 2005-07-27 15:05:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

> [...]
    > i kilka miesiecy podczas gdy kasa banku jest wtedy zamrożona - chocby z tego

    Odzyskiwanie kwot spornych w ogole i chargebacki to inne sprawy.
    Chargeback jest robiony podobnie jak charge (fakt, zaden bank nie ma
    100% skutecznosci w obciazaniu). W przypadku internetowych zakupow
    ryzyko ponosi praktycznie tylko sklep, bank albo uznaje reklamacje
    klienta i zwykle robi chargeback, albo nie uznaje (i wtedy raczej
    chargebacku nie robi).

    Z drugiej strony sklep ma prawo, w niektorych okolicznosciach, ponowic
    obciazenie. A bank ma prawo, w niektorych okolicznosciach, zrobic
    ponownie chargeback.

    Generalnie nie ma tu duzo spornych kwestii. Bank nie musi sie bac, ze
    sprzedawca np. nie odda pieniedzy, bo sprzedawca nie ma tu wiele do
    gadania - odpowiada za niego acquirer.

    Banki placa glownie za transakcje z fizyczna obecnoscia utraconej
    przez posiadacza karty, wykonane przed jej zastrzezeniem, jesli
    oczywiscie nie placi za nie ich klient i jesli nie ma podstaw do
    wylgania sie przed sprzedawca.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2005-07-27 16:16:36
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > przez posiadacza karty, wykonane przed jej zastrzezeniem, jesli
    > oczywiscie nie placi za nie ich klient i jesli nie ma podstaw do

    i temu właśnie służy system bezpieczeństwa citi, aby jak najszybciej
    stwierdzic wykorzystanie karty przez osobę nieuprawnioną czy ewentualny
    skimming.

  • 9. Data: 2005-07-27 16:58:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

> [...]
    > i kilka miesiecy podczas gdy kasa banku jest wtedy zamrożona - chocby z tego

    Banku czy klienta? Bo to bywa bardzo roznie - chociaz podobno akurat
    citek zwraca klientom szybko...

    MJ

  • 10. Data: 2005-07-27 17:19:40
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(a):

    > Banku czy klienta? Bo to bywa bardzo roznie - chociaz podobno akurat
    > citek zwraca klientom szybko...
    >
    > MJ

    banku, citi uznaje klienta w ciągu dnia od przyjęcia reklamacji, potem
    ewentualnie obciąża gdy jej nie uzna