    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Citibank- karta kredytowa-system bezpieczeństwa
    Date: Wed, 27 Jul 2005 14:13:26 +0200

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    > durny system, do momentu aż ktoś nie zacznie uzywac danych Twojej karty bez
    > Twojej wiedzy... wtedy im podziękujesz ;)

    Nie wiem za co. Klient nie odpowiada za fraudy tego typu tak czy owak
    (bank zreszta tez nie). Nie wiem po co blokowac autoryzacje takich
    transakcji (z punktu widzenia banku), przeciez zawsze mozna (po
    reklamacji) zrobic chargebacka.

    W zasadzie (musialbym sprawdzic dokladnie, ale tak mi sie wydaje)
    chargeback (skuteczny) jest niemozliwy tylko wtedy, jesli bank uzywa
    AVS, jesli AVS zostalo uzyte przez sprzedawce, jesli adres dostawy
    = adresowi z AVS, i jesli sprzedawca dysponuje dowodem, ze klient
    odebral towar pod tym adresem.

    To teraz ktory bank w Polsce obsluguje AVS? Ale nie wiem, moze Citi
    obsluguje? (poza tym obsluga AVS poza USA jest podobno jakas dziwna,
    slyszalem ze w UK (dla sklepu w USA) jakos takze to czasem dziala).

    > A obejść - wystarczy telefon do citiphone z informacją że dzisiaj będziesz
    > więcej płacił przez internet

    a) w innych bankach nie trzeba tego robic
    b) w innych bankach nie trzeba takze zglaszac, ze ktos bedzie robil
    np. normalne zakupy, tyle ze na drugiej polkuli. W miejscu, gdzie
    np. nie ma telefonu. Ale za to o normalnej godzinie naszego czasu.
    --
    Krzysztof Halasa