  • 1. Data: 2004-07-13 05:43:37
    Temat: Citi - zakladanie konta
    Od: " ART" <a...@g...pl>

    Witam,

    Czy ktos zakladal konto w citi przez internet? ja zalozylem w zeszlym
    tygodniu i przyjemnie sie zaskoczylem, konto otworzyli mi w ciagu 3 dni.
    Chcialem porownac doswiadczenia, tym bardziej, ze maja dosyc ciekawa
    promocje (rok bez oplat).

    Pozdr.
    AY

    ----
    Art Ysta

  • 2. Data: 2004-07-13 07:46:50
    Temat: Re: Citi - zakladanie konta
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    ART wrote:
> [...]
    > tygodniu i przyjemnie sie zaskoczylem, konto otworzyli mi w ciagu 3
    > dni. Chcialem porownac doswiadczenia, tym bardziej, ze maja dosyc

    citi ma taaaaakie zabezpieczenia, ze mozna twoje konto opróżnić w jeden dzien -
    lepiej daj sobie spokój z obsługą tego konta przez internet
    *** blad ***
    PS - uśmieszkow nie bedzie, bo to powazne ostrzezenie

  • 3. Data: 2004-07-13 09:34:23
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    > citi ma taaaaakie zabezpieczenia, ze mozna twoje konto opróżnić w jeden
    dzien -
    > lepiej daj sobie spokój z obsługą tego konta przez internet

    A ilu znasz (niekoniecznie osobiscie, moze byc z relacji prasowych)
    uzytkownikow Citi Online, ktorym konta zostaly oproznione i stracili swoje
    pieniadze?

    Daniel

    --
    Marlin: Moj syn zostal zabrany przez tych nurkow...
    Chum: Ludzie. Uwazaja, ze wszystko nalezy do nich.

  • 4. Data: 2004-07-13 09:52:42
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Daniel M.J. wrote:
    > A ilu znasz (niekoniecznie osobiscie, moze byc z relacji prasowych)
    > uzytkownikow Citi Online, ktorym konta zostaly oproznione i stracili
    > swoje pieniadze?

    przytocze ci jedna taką relację - GW sprzed 2 lat
    *** blad ***
    ------------------------------------
    Nieuczciwy bankowiec okradal klientow Citibanku
    Wojciech Ciesla (13-04-02 00:32)

    Pracownik Citibanku napadl przechodnia, na jego dowod osobisty zalozyl konto
    w Invest Banku. Potem przelewal tam pieniadze ukradzione z wlasnej firmy

    Sprawe podejrzanych transakcji dokonywanych w Citibanku przez jednego z
    pracownikow jesienia 2001 r. wykryla wewnetrzna kontrola.

    Wkrotce zajela sie nia sekcja przestepczosci gospodarczej komisariatu na ul.
    Wilczej. Tak przynajmniej utrzymuje policja. Teoretycznie pieniadze klientow
    banku powinny wiec byc juz wtedy bezpieczne. Tymczasem pod koniec grudnia
    wydarzylo sie cos, co przeczy zapewnieniom policji. Na Jana Krzyzanowskiego*
    napadlo dwoch mezczyzn. - Interesowaly ich tylko dokumenty - opowiada. -
    Zabrali mi portfel z dowodem osobistym. Zglosilem to policji.

    Jak sie mialo okazac, funkcjonariusze zapomnieli wprowadzic numeru
    skradzionego dowodu do swojej bazy danych. Trzy tygodnie pozniej
    Krzyzanowski dostal wyciag z konta w Invest Banku. Konta, ktorego nigdy nie
    zakladal. Wynikalo z niego, ze ktos z Citibanku dwukrotnie przelal tam po 20
    tys. zl i szybko je wyplacil. - Zadzwonilem do Invest Banku, bo wyczulem ze
    konto zalozyl na moj dowod bandyta - opowiada. - Rozmowa byla powazna.
    Odeslano mnie do Citibanku. Tam zrobilo sie jeszcze powazniej. Uslyszalem,
    ze jestem nagrywany, ze w sprawie przelewow z Citibanku toczy sie
    postepowanie bankowe. Musialem sie niezle gimnastykowac, by udowodnic, ze
    ktos posluzyl sie moim dowodem bez mojej wiedzy.

    Jak sie okazalo, zlodziej zakladajac konto w Invest Banku, podmienil tylko
    fotografie w dokumencie.

    Policjant, ktory woli pozostac anonimowy: - Tym, ktory napadl na ulicy i
    zakladal konto w Invest Banku, byl pracownik Citibanku. Wzorowy - tak
    przynajmniej okreslali go przelozeni.

    Czy pracownik Citibanku mial dostep do kont klientow? Skad bral pieniadze na
    przelewy? Czy rzeczywiscie - jak powiedziano Janowi Krzyzanowskiemu -
    pracowal w tzw. Citiphonie, infolinii przez ktora klienci dokonuja operacji?
    Joanna Ceglowska z Biura Relacji Publicznych Banku Handlowego w Warszawie SA
    [Citibank jest czescia tej firmy - red.] powiedziala "Gazecie", ze skala
    problemu nie jest duza, ale ze jakiekolwiek informacje w tej sprawie bedzie
    mogla podac dopiero w poniedzialek. Wieczorem do redakcji przyslano
    lakoniczny komunikat podpisany przez Iwone Ryniewicz, rzecznika prasowego BH
    w Warszawie SA: "W wyniku kontroli wewnetrznej bank zidentyfikowal
    nieuczciwego pracownika, ktory falszowal transakcje. Bank o tym fakcie
    natychmiast zawiadomil prokurature. Pracownik zostal zwolniony. Klienci
    banku z tego powodu nie poniesli zadnych szkod".

    Nieuczciwego bankowca zatrzymano kilka tygodni temu. Policja odmawia
    komentarzy w tej sprawie. - Wciaz trwa sledztwo - mowi Dorota Tietz z
    zespolu prasowego Komendy Stolecznej. Nieoficjalnie wiadomo, ze policja
    poluje na dwoch wspolnikow zatrzymanego. Szajka nie dzialala w innych
    miastach, sprawa dotyczy tylko Warszawy.

    * Nazwisko ofiary bandytow zostalo zmienione

  • 5. Data: 2004-07-13 09:57:51
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > przytocze ci jedna taką relację - GW sprzed 2 lat
    > *** blad ***
    Ale to nie jest przez CitiOnline. W kazdym banku co jakis czas cos takiego
    wychodzi na jaw.

    --
    JaKi

  • 6. Data: 2004-07-13 11:08:52
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości

    > przytocze ci jedna taką relację - GW sprzed 2 lat
    (wycieta relacja)

    A gdzie tu jest o Citi Online??? Zwykle oszustwo, ktore nie ma nic wspolnego
    z zabezpieczeniami systemow bankowosci elektronicznej.

    Daniel

  • 7. Data: 2004-07-13 13:20:08
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    JaKi wrote:
    > Ale to nie jest przez CitiOnline. W kazdym banku co jakis czas cos
    > takiego wychodzi na jaw.

    OK, poszukaj w googlach: Judd v citibank
    (np stoniczka http://www.merit.edu/mail.archives/netsec/2003-02/ms
    g00055.html)
    chodzi o to, że dwaj studenci Mike Bond i Piotr Zielinski
    udowodnili ze wystarczy srednio 15 prob by odnalezc PIN
    jesli PIN jest haslem do konta a numerem konta CitiOnline jest numer karty
    to ktory bank jest narażony na łatwe wlamanie?
    Pozniej citi zmienil haslo na www na dluzsze, wymyslane samemu ale pierwsze
    wejscie jest nadal zwyklym PINem.

    A po cwaniaczki co przechwytują login i hasło rozsyłając maile niby w imieniu
    citi - po to żeby mieć dostęp do kont naiwniaków. Co i rusz pojawiają się nowe
    maile zachęcające do zameldowania się. Nie dalej jak dziś taki widziałem -
    dopiero klikniecie na kłódeczkę pokazywało że ta strona nie ma certyfikatu.

    Nie wierzę żeby z żadnego konta citi nie ubyło w taki sposób pieniędzy - być
    może dla citi taniej jest ubezpieczyć się i zwracać ludziom forsę niż zrobić
    porządny produkt.
    *** blad ***

  • 8. Data: 2004-07-13 13:35:20
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

> [...]
    być
    > może dla citi taniej jest ubezpieczyć się i zwracać ludziom forsę niż zrobić

    Właśnie. Nikt nie ujawnia takich danych, tylko po cichu oddaje pieniadze
    klientowi (z ubezpieczenia) - z powodów wiadomych. Po drugie ostatnio jak
    rozsylali te listy do klientów citi (jak citi wypuścił liste mailingowa), to
    rzecznik podał ze badaja sprawę, a pozniej juz była cisza ;) Z tego co pamiętam
    (na stronie amry) był news ze w samym maju były 43 ataki (różnego rodzaju) na
    citka ;)

  • 9. Data: 2004-07-13 16:26:37
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

> [...]
    pieniędzy - być
    > może dla citi taniej jest ubezpieczyć się i zwracać ludziom forsę niż

    Ja ich nie bronię ;-) Ale nie ma poki co informacji, ze z powodu slabych
    zabezpieczeni CitiOnline komus oczyscili konto ;-)

    --
    JaKi

  • 10. Data: 2004-07-13 21:01:05
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 13 Jul 2004 13:08:52 +0200, "Daniel M.J."
    <q...@c...pbz> wrote:

    >A gdzie tu jest o Citi Online??? Zwykle oszustwo, ktore nie ma nic wspolnego
    >z zabezpieczeniami systemow bankowosci elektronicznej.

    na pewno? Rachunku zabezpieczonego kartą kodów jednorazowych ani
    tokenem już by nie obrobił.
    --
    Jarek Andrzejewski