  • 1. Data: 2010-11-19 09:37:26
    Temat: Citi KK - propozycja (nie) do odrzucenia...
    Od: luc <b...@g...net>

    Ledwo co dostałem od Citi ich kartę - miała być ZTM, ale po całej
    masie perturbacji, wyjaśniania mam platynową MC na warunkach
    jubileuszowych - a już dzwonią z propozycją spożytkowania środków w
    inny sposób. Otóż proponują wykonanie przelewu z limitu KK z
    rozłożeniem na raty oprocentowane na 12%. Pytanie, czy to się opłaca?
    Przy założeniu, że biorę przelew, wrzucam na jakieś konto
    oszczędnościowe i potem jak najszybciej to możliwe spłacam.

    Pani przeprowadziła symulację dla 10k pln, na 12 miesięcy. Raty wyszły
    w wysokości 888,49 pln, z czego pierwsza "wyrównująca" ma mieć
    wysokość 808 pln, a odsetki to podobno 20 pln. Jeśli "pożyczkę" spłacę
    przed zapłaceniem pierwszej raty, to muszę również dodać 3%
    rekompensaty (tak to nazwała) od 10k pln. Czyli pierwszą ratę trzeba
    zapłacić, a potem już można "bezkarnie" spłacić całość zobowiązania.
    Reasumując - wyjęcie 10k pln na grace period będzie kosztowało 20 pln.

    Pytanie - czy korzystaliście z takich propozycji (na ile rat
    najkorzystniej to rozłożyć?), czy może jednak jest tu gdzieś ukryty
    jakiś haczyk i lepiej trzymać się od tego z daleka? Na razie kazałem
    pani zadzwonić z propozycją w dzień po zamknięciu wyciągu, bo
    przelewanie kasy tuż przed zamknięciem wyciągu nie ma sensu.

    pzdrwm
    luc

  • 2. Data: 2010-11-19 09:43:40
    Temat: Re: Citi KK - propozycja (nie) do odrzucenia...
    Od: Dzynks <d...@d...de>

    W dniu 2010-11-19 10:37, luc pisze:
> [...]
    > Przy założeniu, że biorę przelew, wrzucam na jakieś konto
    > oszczędnościowe i potem jak najszybciej to możliwe spłacam.

    Zaciągasz kredyt na 12% po to aby mieć z tego "zysk" w wysokości 3-5,8%
    na koncie oszczędnościowym ?

    --
    Dzynks

  • 3. Data: 2010-11-19 09:45:44
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "luc" <b...@g...net> napisał w wiadomości grup
    7g2000yqi.googlegroups.com...
> [...]
    > Przy założeniu, że biorę przelew, wrzucam na jakieś konto
    > oszczędnościowe i potem jak najszybciej to możliwe spłacam.

    Pytasz nas czy 5% (bo tyle chyba zazwyczaj obecnie bywa na kontach
    oszczędnościowych) to więcej niż 12%?

    To może ja odpowiem w imieniu grupy: nie jesteśmy do końca pewni. :D

    A poważniej: dlaczego uważasz, że w tej ofercie występuje grace-period?

  • 4. Data: 2010-11-19 09:45:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > inny sposób. Otóż proponują wykonanie przelewu z limitu KK z
    > rozłożeniem na raty oprocentowane na 12%. Pytanie, czy to się opłaca?

    Musisz już sobie sam wyliczyć, generalnie wolę korzystać z kredytu
    odnawialnego na koncie, niż w karcie.

    Też mam kartę Citi, również zaczęli do mnie dzwonić z propozycją
    kredytu. W pewnych okresach co tydzień. Zaczęło to być na tyle
    irytujące, że w pewnym momencie przestałem podawać im swój adres, pesel,
    co - na szczęście - skutecznie uniemożliwia im przedstawienie specjalnej
    "informacji" dla mnie.

> [...]
    > pani zadzwonić z propozycją w dzień po zamknięciu wyciągu, bo
    > przelewanie kasy tuż przed zamknięciem wyciągu nie ma sensu.

    Może poproś panią, aby przesłała, albo wskazała linka do konkretnej
    umowy? Bo potem może się okazać, że od spłaty pożyczki w kolejnych
    ratach też jest 3%, a i te odsetki w pierwszym miesiącu 20zł to dziwnie
    mało, bo przecież 10 000zł * 12% / 12 miesięcy = 100zł.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-11-19 10:04:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 10:45:48 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Zaczęło to być na tyle irytujące, że w pewnym momencie przestałem
    > podawać im swój adres, pesel, co - na szczęście - skutecznie
    > uniemożliwia im przedstawienie specjalnej "informacji" dla mnie.

    Swoją drogą Citi działa jak klasyczny phisher.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 6. Data: 2010-11-19 10:20:17
    Od: luc <b...@g...net>

    On 19 Lis, 10:45, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    >
    > To może ja odpowiem w imieniu grupy: nie jesteśmy do końca pewni. :D
    >
    > A poważniej: dlaczego uważasz, że w tej ofercie występuje grace-period?

    Tak wywnioskowałem z rozmowy - że pierwsza rata pojawia się na
    następnym wyciągu. Ale jeśli tak nie jest, to oczywiście nie ma to
    sensu.
    Z resztą specjalnie pytałem się, czy jeśli spłacę wszystko po
    zapłaceniu pierwszej raty (by uniknąć 3% rekompensaty), to moim
    kosztem będzie 20 pln odsetek (z pierwszej raty), to pani przytaknęła.
    Ale nie mam tego na piśmie, więc dlatego zapytałem się na grupie o
    Wasze doświadczenia...

    pzdrwm
    luc

  • 7. Data: 2010-11-19 10:26:02
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Użytkownik "luc" <b...@g...net> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    >jubileuszowych - a już dzwonią z propozycją spożytkowania środków w
    >inny sposób. Otóż proponują wykonanie przelewu z limitu KK z

    Skoro ONI dzwonią, to dla nich korzystne, nie dla Ciebie.
    Po wielokroć sprawdź, zanim bedziesz żałował.

  • 8. Data: 2010-11-19 10:35:28
    Od: luc <b...@g...net>

    On 19 Lis, 11:26, "grin" <s...@a...er> wrote:
    > U ytkownik "luc" <b...@g...net> napisa w wiadomo
    cinews:02539195-9df7-4d0c-aa0e-61e76e8c3688@a37g2000
    yqi.googlegroups.com...

    > Skoro ONI dzwoni , to dla nich korzystne, nie dla Ciebie.
    > Po wielokro sprawd , zanim bedziesz a owa .

    Heh, oczywiście. W międzyczasie pani zadzwoniła jeszcze raz, by
    wyjaśnić sprawę zmiany daty generowania wyciągu. Teraz dokładniej ją
    wypytałem o start oprocentowania pożyczki (nie wchodzi w GP, jest jak
    operacja gotówkowa) i ładnie podziękowałem za ofertę...
    W dalszym ciągu 12% jest większe od 5% ;-)

    pzdrwm
    luc

  • 9. Data: 2010-11-19 10:37:26
    Od: luc <b...@g...net>

    On 19 Lis, 11:04, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Dnia Fri, 19 Nov 2010 10:45:48 +0100, Liwiusz napisa (a):

    > Swoj drog Citi dzia a jak klasyczny phisher.

    I nawet nie chce im się ID telefonu skonfigurować, bo dzwonią z
    zastrzeżonego...
    Nie ma u nich możliwości nadania swojego hasła, by weryfikować
    dzwoniącego?

    pzdrwm
    luc

  • 10. Data: 2010-11-19 10:40:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-19 11:26, grin pisze:

    > Użytkownik "luc" <b...@g...net> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    > Skoro ONI dzwonią, to dla nich korzystne, nie dla Ciebie.

    Tego (że dla odbierającego jest to niekorzystne) z góry założyć nie
    można.

    --
    Liwiusz