  • 51. Data: 2018-03-28 10:10:56
    Temat: Re: Citek sobie żarty robi
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-03-28 o 09:36, Kris pisze:
    > Ciężką pracę niektórzy mają

    Sprawiedliwość społeczna :)
    P.G.

  • 52. Data: 2018-03-28 13:02:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 27 marca 2018 23:06:29 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Od 100tys miałbyś więc pewnie ok 200zł miesięcznie a od miliona jeszcze więcej
    > Tylko jaki związek ma to z Twoim limitem w kk 50tys z którego jak pisałeą
    wykorzystujesz 5tys

    Więc te 5 tysięcy, które za darmo pożyczam na KK, leży sobie na lokacie - bo ja też
    wydaję tylko swoją kasę, a usilnie próbujesz mi wmówić, że chodzę w butach
    zadłużających się bez pokrycia - i mam od tego 10zł miesięcznie.
    Wymaga to, abym miał jeszcze drugie 5k oszczędności - bo w lion's lokaty można
    zakładać na min. kwotę 10k.
    Ale jakbym miał tylko 5k oszczędności, to bym takiej lokaty nie mógł założyć - jednak
    jeśli dołożyć 5k z darmowego kredytu - to już można.

    Co do limitu 50k (po 20k na kartach noszonych, 10k na rezerwowej) - powtórzę raz
    jeszcze.
    Niestety minimum 2 moje KK - a powtórzę też po raz kolejny, że akurat te mam, bo
    korzystam tylko z darmowych ofert - nie pozwalają na jednorazową płatność powyżej
    przyznanego limitu kredytowego, nawet nadpłacone.
    OK - jest to jak najbardziej wada tych kart, choć niekoniecznie wobec wszystkich
    debetówek - są też takie debetówki, które mają inne bzdurne ograniczenia (np. w db
    miałem taką, gdzie dzienny limit był 5k, a za zmianę trzeba było zapłacić - ale sama
    karta była darmowa, więc jeśli porównywać, to tylko z innymi darmowymi debetówkami, a
    nie z płatnymi).
    Potrzebuję więc takiego limitu, by mieć rezerwę na jakieś większe, okazjonalne
    płatności - np. za wczasy, materiały do remontu mieszkania itp.
    Jednak KK z żaby wydaję się mieć możliwość wykorzystania nadpłaty w celu wykonania
    jednorazowej płatności większej niż przyznany limit - przynajmniej tak wynika z moje
    eksperymentu z nadpłatą 1gr - pojawiły się dostępne środki 10000,01 - oczywiście przy
    limicie 10k.
    Mają taką możliwość np. KK z eurobanku i mBanku.
    Może w końcu przeczytam regulamin KK żaby, bo może jest tak o tym zapis - w każdym
    razie "zwykli" pracownicy infolinki nie są w stanie odpowiedzieć na to pytanie - a że
    odpowiedzi są bez sensu i nie na temat to przeszedłem więc z nim w tryb reklamacyjny,
    tam siedzą tacy mądrzejsi.
    Z taką kartą nie jest niezbędny limit tak mocno przekraczający "normalne" wydatki -
    ale wciąż zdecydowanie wygodniej jest najpierw zapłacić pieniędzmi banku, a dopiero
    potem ruszać swoje - bo przy konieczności zapewnienia kasy z góry może być np.
    konieczność zerwania lokaty - a zerwanie przed terminem spowoduje utratę odsetek.

    KK mam 3 - bo tyle jest ofert za darmo (getoutu nie wliczam, nawet jeśli jest, nie
    sprawdzałem dawno). Jakby były 4 to bym miał 4.
    Pies karty mi nie zje, bo nie mam, a garaż to tylko miejsce postojowe, i to
    wynajmowane (tzn. ja nie mam samochodu), więc nie ma jak chować.
    Prawa Murphy'ego zadziałają w końcu i dla 2 kart - choć przy dwóch to już jest taka
    szansa, że nie zdarzy się to w ciągu średniego życia człowieka ;P
    A banki też miewają przerwy technologiczne - zwykle jednak w rozłącznym czasie.
    Obecnie każdy może dostać darmową KK w citi oraz w wbk.
    Jak ktoś wie o jakimś jeszcze innym banku to niech napisze.

    Dla totalnego zszokowania - zliczyłem moje obecne numery kart i jest ich 21
    (wliczając dodatkowe kredytówki, bankomatową, oraz karty wirtualne HCE i google pay)
    - a jak mi doślą visę z mBąka to też dodam do google pay i będzie 22 ;P
    Wszystkie darmowe bez żadnych warunkow.

    A regulaminy trzeba umieć czytać, a nie na oślep (nawet nie licząc) podawać liczbę
    stron. Jest tego akurat tyle, że można przeczytać podczas jazdy autobusem do i z
    pracy. Jak już czytasz trzeci, to wiesz, co jest ważne, a co można odrzucać jako
    powtarzany bełkot.

    Zaś Ty do tej pory nie podałeś ani jednego sensownego argumentu przeciwko dużemu
    limitowi na KK.
    Bo to, że naglę zgłupieje i pójdę wszystko wydać, bo robi tak dużo ludzi, sensowny
    nie jest.
    Zaś dobra historia w BIK nikomu nie zaszkodzi - nawet jeśli nigdy nie pomoże.
    Jeśli można dostać większy limit, bo jest się szczęśliwym etatowcem, to trzeba brać.
    Jak ktoś ma DG to jest to większy problem - ale to również argument za tym, by brać
    od razu tyle, ile można, by potem w razie potrzeby znów się nie męczyć. Limit obniżyć
    można jednym telefonem - a z podwyższaniem zawsze jakieś mniejsze czy większe kłopoty
    są - a np. mBąk chce od tego prowizje, ciekawe, czy są tacy, co się na to nabrali
    (pewnie nie, bo zrobili "promocję", że można podnieść bez prowizji ;P ).

    citek daje kartę nie tylko za darmo, bez żadnych opłat, ale wręcz dokłada do niej
    prezent - czy to telefon, czy tablet, czy niezłą walizkę-kabinówkę, czy też 300zł
    moneybacku. Ja im się dziwię, że to się im opłaca - jakby jeszcze promowali te
    płatne, ale promocje są też dla bezpłatnej simplicity. Widać łapią jeleni - zrób więc
    im na złość, weź prezent, a złapać się nie daj - podziałaj, zamiast tylko narzekać ;P

  • 53. Data: 2018-03-28 16:36:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > To miało sens przy bezpłatnym kredycie na karcie i znaczących
    > odsetkach na lokacie.
    >
    > Teraz, to jakie będziesz miał odsetki od kilku(nasto)tysięcznej lokaty?

    Nie miałem na myśli odsetek.
    Płacenie KK jest po prostu prostsze - nie muszę zastanawiać się czy mam
    pieniądze na odpowiednim koncie, nie obchodzą mnie blokady, w razie
    nagłych wydatków nie muszę kombinować z przelewaniem.

    Nie twierdzę że KK jest idealna - np. praktycznie używam KK tylko
    w Polsce, ze względu na zbójeckie kursy walut. Nie zawsze tak było
    zresztą.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 54. Data: 2018-03-28 17:22:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Płacenie KK jest po prostu prostsze - nie muszę zastanawiać się czy mam
    > pieniądze na odpowiednim koncie, nie obchodzą mnie blokady, w razie
    > nagłych wydatków nie muszę kombinować z przelewaniem.

    Czym się różni pamiętanie o saldzie konta od pamiętania o limicie karty?

    MJ

  • 55. Data: 2018-03-28 17:37:21
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Czym się różni pamiętanie o saldzie konta od pamiętania o limicie karty?

    Że zwykle ten karty jest dużo wyższy i trudniej się od niego odbić?
    KJ

    The time spent on any item of the agenda [of a finance committee] will be
    in inverse proportion to the sum involved.
    -- C. N. Parkinson

  • 56. Data: 2018-03-28 18:05:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Czym się różni pamiętanie o saldzie konta od pamiętania o limicie karty?

    Saldo jest dość zmienne, a zapewnienie go (przed każdym zakupem) może
    wymagać jednak pewnego wysiłku. Limit karty nie wymaga niczego.

    Dla mnie to jest stosunkowo mała "bezobsługowość", bo nie korzystam
    z płatnego kredytu, ale wielu ludzi korzysta z niego właśnie z takiego
    powodu (łatwości użycia, mimo kosztów).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 57. Data: 2018-03-28 21:49:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 marca 2018 13:02:39 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    wydaję tylko swoją kasę, a usilnie próbujesz mi wmówić, że chodzę w butach
    zadłużających się bez pokrycia - i mam od tego 10zł miesięcznie.

    Na dwa "szampamy" z Biedroniki akurat

    > Wymaga to, abym miał jeszcze drugie 5k oszczędności - bo w lion's lokaty można
    zakładać na min. kwotę 10k.
    Nie manie KK nie wymaga odemnie drugiego 5tys oszczędność i posiadania relacji z
    Lions

    > Ale jakbym miał tylko 5k oszczędności, to bym takiej lokaty nie mógł założyć -
    jednak jeśli dołożyć 5k z darmowego kredytu - to już można.

    Czemu nie założysz lokaty na 50tys skoro taki darmowy kredyt masz przyznany?

    > Potrzebuję więc takiego limitu, by mieć rezerwę na jakieś większe, okazjonalne
    płatności - np. za wczasy, materiały do remontu mieszkania itp.

    Wymyślasz na sile argumenty
    Bywam na wczasach, kilka razy remontowałem mieszkania, wybudowałem dom i nigdy nie
    miałem potrzeby zapłacenia karta więcej jak kilka tys zł
    Gdybym potrzebował jednak więcej debetówką również to można zrobić.
    Więc nie widze tu zalety kk

> [...]
    eksperymentu z nadpłatą 1gr - pojawiły się dostępne środki 10000,01 - oczywiście przy

    Ile razy w życiu zdarzyła się Tonie konieczność zapłaty kartą kwoty ponad 20tys zł?

> [...]
    odpowiedzi są bez sensu i nie na temat to przeszedłem więc z nim w tryb reklamacyjny,

    Czyli kolejna strata czasu, ale zanuje Twoje hobby bo inaczej tego nazwać nie sposób
    Dodatkowo z dzialu reklamacji w ramach przeprosin pendriwa przyślą;)

> [...]
    konieczność zerwania lokaty - a zerwanie przed terminem spowoduje utratę odsetek.

    Równowartości dwóch "szampanów" z Biedronki miesięcznie

    > KK mam 3 - bo tyle jest ofert za darmo (getoutu nie wliczam, nawet jeśli jest, nie
    sprawdzałem dawno). Jakby były 4 to bym miał 4.

    Czyli hobby

    > Pies karty mi nie zje, bo nie mam, a garaż to tylko miejsce postojowe, i to
    wynajmowane (tzn. ja nie mam samochodu), więc nie ma jak chować.

    Mam dwa psy i samochód więc dlatego przed KK sie bronię.
    > Prawa Murphy'ego zadziałają w końcu i dla 2 kart - choć przy dwóch to już jest taka
    szansa, że nie zdarzy się to w ciągu średniego życia człowieka ;P

    Jakos kludzie sobie radza bez 3 kk
    > A banki też miewają przerwy technologiczne - zwykle jednak w rozłącznym czasie.

    najczęściej w nocy kilka godzin
    W życiu po nocach do bankowości internetowej ie nie loguje a kilka godzin bez dostępu
    to żaden problem. Znaczy zaraz pewnie ktoś tu jakieś wydumane teoretyczne problemy
    pewnie wymyśli

    > Obecnie każdy może dostać darmową KK w citi oraz w wbk.

    Z city przyleźli nawet do mnie do firmy i walizke chcieli dać
    Ale walizke już mam a kk mi niepotrzebna więc biznesu nie zrobilismy

    > Jak ktoś wie o jakimś jeszcze innym banku to niech napisze.

    Zbieractwo- ponoć taka choroba jest też;)

> [...]
    - a jak mi doślą visę z mBąka to też dodam do google pay i będzie 22 ;P

    do 100 dobijasz czy jakis bardziej ambitny cel masz?
    Revolut jeszcze nie masz- ponoć darmo dają

    > Wszystkie darmowe bez żadnych warunkow.

    Wow

    > Zaś Ty do tej pory nie podałeś ani jednego sensownego argumentu przeciwko dużemu
    limitowi na KK.

    Podałem kilka razy
    Podam kolejny raz- bo mnie niepotrzebny,
    No i nie widzę sensu mieć duży limit skoro sie wykorzystuje tylko 10%

    > Jeśli można dostać większy limit, bo jest się szczęśliwym etatowcem, to trzeba
    brać.

    Ty tak na poważnie?
    Gazetki z biedry darmowe też garściami bierzesz?

> [...]
    moneybacku. Ja im się dziwię, że to się im opłaca - jakby jeszcze promowali te
    płatne, ale promocje są też dla bezpłatnej simplicity.

    Odsetki zerowe nie są, w ci co spłacają w GP to mniejszość póki co

    >Widać łapią jeleni - zrób więc im na złość, weź prezent,
    Po co skoro nie potrzebuję?
    > a złapać się nie daj
    Ciekawsze zajęcia w życiu mam jak zabawa w ciuciubabke z bankami

    > - podziałaj, zamiast tylko narzekać ;P

    Kup bilet i idż piechota- zrób na złość PKP;)

  • 58. Data: 2018-03-29 11:47:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Czym się różni pamiętanie o saldzie konta od pamiętania o limicie
    >karty?

    Jak jest wysoki i niewykorzystany, to wcale o nim pamietac nie
    trzeba - po prostu nigdy nie bedzie wykorzystany :-)

    J.

  • 59. Data: 2018-03-29 11:54:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu środa, 28 marca 2018 02:46:36 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >Straszne ciśnienie musza mieć na te karty
    >Ze dwa tygodnie temu po ulicach miasta w którym mieszkam spacerowali
    >chłopak z dziewczyna i nieśli dużą walizkę podróżną
    >I tak od firmy do firmy, od banku do banku, apteki itp pokolei
    >wszędzie włazili. Wleźli i do mnie do firmy
    >Proponowali w prezencie ta walizkę za załozenie karty kredytowej w
    >City
    >Bardzo mili młodzi ludzie jednak że ani ja ani żadna z moich
    >pracownic karty City ani walizki nie potrzebowaliśmy to interesu nie
    >zrobili i poszli dalej
    >Ciężką pracę niektórzy mają

    Ale kto ma cisnienie ?
    Citi ? Ma.
    Nie oni jedni zreszta, bo karty wciskalo pare innych bankow.
    Moze uzasadniona (przyszlymi zyskami), moze kalka z USA.

    Ale jakie znaczenie ma ich cisnienie dla mnie ?
    Uzywam, bo prostu wygodna. I darmowa.
    Jakby nie byla darmowa, to bym sie zastanowil.

    J.

  • 60. Data: 2018-03-29 12:22:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Na dwa "szampamy" z Biedroniki akurat

    >Nie manie KK nie wymaga odemnie drugiego 5tys oszczędność i
    >posiadania relacji z Lions

    Mowisz, ze niemanie kontaktow z Lions jest warte 10zl miesiecznie ?

    Po prawdzie, to nie jest tak rozowo - karta jakis termin splaty ma,
    powiedzmy 28-go dnia miesiaca, jak ktos pensje dostaje 27-go, to
    swietnie, dostanie, splaci, nadwyzke przeleje na lokate, jak dostaje
    29-go, to leza nieoprocentowane na koncie czekajac do terminu splaty
    :-)
    Ale bywaja i krotsze lokaty ...

    >Czemu nie założysz lokaty na 50tys skoro taki darmowy kredyt masz
    >przyznany?

    Z przyjemnoscia, tylko wlasnie nie masz takowego "darmowego kredytu
    przyznanego".
    Tzn przyznany niby masz, ale tylko limit, a pieniedzy nie masz :-)

    Tym niemniej ... jakby sie np udalo za samochod zaplacic karta, to
    odlozone wczesniej 50 tys moze miesiac, a nawet 2 miesiace dluzej
    procentowac.

    >Wymyślasz na sile argumenty
    >Bywam na wczasach, kilka razy remontowałem mieszkania, wybudowałem
    >dom i nigdy nie miałem potrzeby zapłacenia karta więcej jak kilka tys
    >zł

    Jak zaczna strzelac dookola, to moze byc potrzeba kupienia
    najszybszego biletu lotniczego dla calej rodziny, bez patrzenia sie ze
    to np 4 tys $ koszuje ...
    albo zobaczysz amerykanski sen w szpitalu ... "jaki jest numer pana
    polisy".

    >Gdybym potrzebował jednak więcej debetówką również to można zrobić.
    >Więc nie widze tu zalety kk

    Mozna, ale debetowka mowi "brak srodkow".
    I nie to, ze ich nie masz, ale sa np na lokacie, zerwac mozesz w
    kazdej chwili, tylko ze strzelajacy internet wylaczyli :-)

    Poza tym wiele osob ma kredyt na dom, na wykonczenie, i mimo sporych
    zarobkow nie dysponuje tak tak od reki grubsza kwota...

    >Ile razy w życiu zdarzyła się Tonie konieczność zapłaty kartą kwoty
    >ponad 20tys zł?

    Ale przeciez 10 tys to za duzo, bo po co ci taki limit :-)
    Wiec ile proponujesz - 2 tys ?

    W polaczeniu z mozliwoscia nadplaty moze i nie takie glupie ...

> [...]
    > nim w tryb reklamacyjny, tam siedzą tacy mądrzejsi.

    >Czyli kolejna strata czasu, ale zanuje Twoje hobby bo inaczej tego

    Sam sie petlisz. Bierzesz limit 20 tys, to sie nie musisz zastanawiac,
    czy w razie potrzeby mozesz nadplacic i zaplacic np 2500 karta :-)

    Nie czytasz tych stron regulaminow, nie dzwonisz po infoliniach, nie
    reklamujesz, bo i nie ma czego :-)

    >Równowartości dwóch "szampanów" z Biedronki miesięcznie

    Albo nawet i to nie, ale ... skoro nie widac roznicy, to po co placic
    samemu ?

    >Czyli hobby

    I tak, i nie.
    Jedna KK to cos na granicy hobby i koniecznosci - nie chodzi o limit,
    tylko za granica debetowka nie zawsze dziala.

    No wiec mam ta jedna KK i uzywam aby nie placic za nia, dzwonia z
    banku i mowia, ze maja bezwarunkowo darmowa, wiec juz bardziej na
    zasadzie hobby biore,
    dzwonia z drugiego banku i oferuja w zasadzie darmowa, z obnizona
    prowizja za przewalutowanie za granica ... wiec tez biore, i z ktorej
    teraz zrezygnowac ?

    Najrozsadniej byloby z tej pierwszej, ale sie przyzwyczailem.
    Poza tym to wiele nie zmieni w "uciazliwosci korzystania" z kart, na
    ktora sklada sie obecnie tylko myslenie "czy spelnilem warunki
    zwolnienia z oplaty".

    >Mam dwa psy i samochód więc dlatego przed KK sie bronię.

    Pies moze i porfel zjesc.
    Zreszta jak zje karte, to najmniejsza strata - pomijajac oczywiscie
    koszt weterynarza.
    Albo wznawiasz (i placisz - widac potrzebna), albo wypowiadasz ... i
    zakladasz nowa, w innym banku :-)

    Gorzej jak ukradna/zgubisz.

    >Jakos kludzie sobie radza bez 3 kk

    Ale po co sie stresowac.

    Przy czym ... to nie jest tak, ze szansa juz znikoma, jak sie cos
    urwie na laczach, to moga wysiasc wszystkie.

    A jak ci komornik konta zablokuje, to tez wszystkie.
    I debetowki przestana dzialac, a KK nie :-)

    Co wiecej - niekorzy pisali, ze da sie normalnie zyc, bo jakos w banku
    splata KK ma wyzszy priorytet niz komornik :-)

    >najczęściej w nocy kilka godzin

    A ty sie akurat w tym czasie postanowiles zabawic ...

    >Z city przyleźli nawet do mnie do firmy i walizke chcieli dać
    >Ale walizke już mam a kk mi niepotrzebna więc biznesu nie zrobilismy

    Odezwij sie, jak bedziesz kupowal kolejna walizke ;)

    >Podałem kilka razy
    >Podam kolejny raz- bo mnie niepotrzebny,
    >No i nie widzę sensu mieć duży limit skoro sie wykorzystuje tylko 10%

    Ale co ci przeszkadza, ze jest jakis duzy limit ?
    Nie wykorzystujesz, to lezy sobie, wiec co to za argument ?

    >Ty tak na poważnie?
    >Gazetki z biedry darmowe też garściami bierzesz?

    No, jak juz pisalem - etat mozna kiedys stracic.
    I kto ci wtedy pomoze do czasu znalezienia kolejnego, jak nie KK ?

    >Odsetki zerowe nie są, w ci co spłacają w GP to mniejszość póki co

    Jak to kolega pisal - ma 21 i jeszcze im nie placi.

    >Kup bilet i idż piechota- zrób na złość PKP;)

    Wolne rezerwowane miejsce w zatloczonym pociagu, to istotnie moze byc
    zlosliwosc :-)

    Co prawda jak znam zycie, to rodacy szybko sobie poradza - ktos bedzie
    siedzial do czasu przyjscia "uprawnionego".

    Tylko co potem konduktor - kare nalozy za zajecie miejsca bez
    miejscowki, oplate pobierze, czy po prostu machnie reka ?

    J.