  • 1. Data: 2018-03-22 15:01:28
    Temat: Przewalutowania w T-Mobile UB
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    Nie zdawałem sobie sprawy, że Alior aż tak mocno rżnie na przewalutowaniach!
    Teraz dostałem ze sklepu zwrot zapłaty i okazało się, że otrzymałem
    ponad 15% mniej, niż zapłaciłem. I to mimo wzrostu kursu dolarów
    amerykańskich. Mam nauczkę, żeby przy płatnościach walutowych nie
    korzystać z karty kredytowej rozliczanej w złotych. Płacić tylko i
    wyłącznie kartami walutowymi!
    A najkorzystniej Revolut. :)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 2. Data: 2018-03-22 17:38:15
    Temat: Re: Przewalutowania w T-Mobile UB
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A przedtem, przy niezwracanych płatnościach zagranicznych, nie zauważałeś, że
    przepłacasz 7,5%? Bogatyś, albo to może pierwszy raz...

  • 3. Data: 2018-03-22 18:36:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > A przedtem, przy niezwracanych płatnościach zagranicznych, nie zauważałeś, że
    przepłacasz 7,5%? Bogatyś, albo to może pierwszy raz...

    Tak, pierwszy. I zarazem ostatni.
    Ale wydaje mi się, że podczas płacenia z przewalutowaniem wychodziło
    ok.3% więcej, niż gdybym kupił walutę w kantorze aliorowym.
    Teraz tylko (tak, jak wcześniej) karty walutowe. NIGDY WIĘCEJ płatności
    z przewalutowaniem!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 4. Data: 2018-03-22 21:13:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Alior ma specjalne kursy euro, $ i funta dla płatności kartami - czyli ogólnie ma
    trzy kursy dla tych walut, jeden dla wymiany, jeden dla kart firmowych i jeden dla
    kart indywidualnych. Rekord to właśnie ten dla kart indywidualnych - spread 15,07%.

    Więc raczej źle Ci się wydawało przy płaceniu, sprawdź jeszcze raz - a może patrzyłeś
    tylko na blokadę, może ją po jeszcze innym kursie robią - bo "zwykły" ma spread 9,1%?
    Rozliczenie powinno być z narzutem 7,5% - więc spokojnie ponad 7% więcej niż w IKA.
    Chyba że porównujesz kursy z kantorów stacjonarnych aliora, tych w oddziałach, a nie
    z kantoru internetowego.

    Aha, mam nadzieję, że wiesz, jak używać kart walutowych IKA by też nie nadziać się na
    15% prowizji?

  • 5. Data: 2018-03-22 23:23:41
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Aha, mam nadzieję, że wiesz, jak używać kart walutowych IKA by też nie nadziać się
    na 15% prowizji?

    Do tej pory płaciłem tylko funtami, euro i dolarami USA.
    Więc prowizjami się nie interesowałem.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 6. Data: 2018-03-23 10:44:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Prowizja - chodzi oczywiście o prowizję za przewalutowanie.
    Więc jakbyś chciał zapłacić w innej walucie niż euro, funty brytyjskie czy dolary
    USA, to należy używać wyłącznie karty do konta w dolarach USA. Inaczej zerżną 15%.
    Alior bowiem, jako chyba ostatni już bank w PL, ma dla swoich kart walutę
    rozliczeniową USD, a nie EUR.
    A jeśli chcesz płacić kartą złotówkową bez prowizji za przewalutowanie - i się nie
    boisz - to weź sobie visę (ale koniecznie visę, a nie mc) z getoutu.

  • 7. Data: 2018-03-23 23:40:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2018 18:36:31 +0100, Akarm napisał(a):
> [...]
    > Ale wydaje mi się, że podczas płacenia z przewalutowaniem wychodziło
    > ok.3% więcej, niż gdybym kupił walutę w kantorze aliorowym.

    Kiedys tak bylo.
    A od pewnego czasu ... ponoc visa sie wziela za przeliczanie, wiec
    banki podniosly prowizje ...

    > Teraz tylko (tak, jak wcześniej) karty walutowe. NIGDY WIĘCEJ płatności
    > z przewalutowaniem!

    "Dla kart Visa: przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki
    dokonywanych kartami mBank pobiera dodatkowo prowizję za
    przewalutowanie transakcji w wysokości 5,9% od wartości transakcji.

    Dla kart MasterCard: w przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat
    gotówki, dokonanych w walucie rozliczeniowej, mBank pobiera dodatkowo
    prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 2% wartości
    transakcji.
    W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych w
    walucie innej niż waluta rozliczeniowa lub PLN, mBank pobiera
    dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 3%
    wartości transakcji."

    I zaloze sie, ze z visa tez cos zrobili, zeby cos dostac.

    J.

  • 8. Data: 2018-03-24 14:36:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > "Dla kart Visa: przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki
    > dokonywanych kartami mBank pobiera dodatkowo prowizję za
    > przewalutowanie transakcji w wysokości 5,9% od wartości transakcji.

    Chyba tylko desperat używałby takich kart w takich okolicznościach.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2018-03-24 15:39:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Bąkowe MC nie są dużo lepsze - prowizja mniejsza, ale dochodzi rozliczanie w EUR
    (visy rozliczane są w PLN), więc do prowizji trzeba dodać 3% narzutu na kursie - więc
    lepiej (choć wciąż źle - 5%) jest tylko dla EUR.
    citek też rżnie 5,8% - choć ciekawostkowo rozlicza kredytówki w PLN, zarówno MC jak i
    visa. Ale debetówki MC już w EUR...
    Moje pozostałe KK rżną "jedynie" nieco ponad 3% na kursie - mc silver z db i mc world
    z wbk (o ile dla żaby dobrze pamiętam kurs - i to jest jedyna sensowna w miarę KM
    żaby do płacenia za granicą, pozostałe mają dodatkową prowizję 2% - zaś regulamin
    walut rozliczeniowych żaby to jest coś naprawdę extra...).

  • 10. Data: 2018-03-26 14:06:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >Chyba tylko desperat używałby takich kart w takich okolicznościach.

    Sie przyzwyczailem, ze to norma. W wielu bankach podobnie.
    Wiec ... nie uzywam za granica, zostawiam na desperackie sytuacje :-)

    To nie jest znow tak duzo, inne sposoby tez kosztuja powiedzmy 2-3%,
    wiec tu mamy tylko 3-4% drozej :-)

    Oczywiscie mozna wyrobic jakas walutowa karte, ale walut u nas duzo, a
    zapisy w cennikach coraz ciekawsze.

    J.