    From: "August" <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Cimoszewicz i Tusk o euro
    Date: Wed, 28 Sep 2005 15:59:31 +0200

    Jeszcze gdy oboje kandydaci ubiegali się o urząd prezydenta zadałem im
    pytanie poprzez ich strony WWW:

    > Dzień dobry,

    > Proszę powiedzieć, czy jest Pan zwolennikiem jak najszybszego wejścia
    > Polski do strefy waluty Euro ?

    > pozdrawiam,

    > [imie nazwisko]

    > Odpowiadam: nie jestem ekonomistą, lecz przwnikiem. Dostrzegam tak dobre
    > jak i
    złe strony procesu wchodzenia do strefy euro. Decyzja zależy od zbyt wielu
    czynników, abym mógł zdecydowaie odpowiedzieć: tak lub nie.
    Pozdrawiam - Włodzimierz Cimoszewicz

    Pytanie:
    Witam!

    Czy jest Pan za jak najszybszym wprowadzeniem Polski do strefy waluty Euro ?

    pozdrawiam
    [imie nazwisko]

    Odpowiedź:
    Szanowny Panie
    W ostatnich tygodniach przyszło tak dużo listów do Donalda Tuska, że nie
    jest on w stanie osobiście na każdy odpowiedzieć, choć z każdym się
    zapoznaje.
    Dlatego prosił mnie, abym odpowiedział w jego imieniu.

    Donald Tusk liczy na to, że kandydat na premiera określi program nowego
    rządu w interesującym Pana zakresie w swoim expose. Jeśli Donald Tusk
    zostanie wybrany prezydentem , będzie w ramach swoich kompetencji i
    korzystając z autorytetu swojego urzędu wspierał działania rządu w kierunku
    takich zmain, aby:
    -nastąpił wzrost gospodarczy, przy czym tu kluczową sprawą jest
    wprowadzenie niskich i prostych podatków (3x15)
    -spadło bezrobocie
    -nastąpił rozwój małych i średnich firm, a także napływ dużych inwestycji
    zagranicznych
    - polepszyła sie sytuacja w ochronie zdrowia, szkolnictwie na wszystkich
    poziomach i w nauce
    - zniesione zostały wszelkie przywileje władzy.

    Zdaniem Donalda Tuska wprowadzenie Polski do strefy Euro nie powinno być
    celem samoistnym. Dużo ważniejsza jest poprawa kondycji gospodarki i
    spełnienie kryteriów konwergencji. Samo wprowadzenie euro powinno być
    poprzedzone referendum.

    Z poważaniem,
    Jacek Kozłowski
    Zastępca Szefa Sztabu Wyborczego
    Kandydata na Prezydenta RP
    Donalda Tuska

    Pytanie, ad. Tuska, po co to referendum ? Miało być mniej biurokracji.

    --
    S pozdravem,
    August