  • 11. Data: 2005-02-09 19:58:11
    Temat: Re: Certyfikaty Elektroniczne<przydługie)
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Piotr Gralak (news:420b6afc.17125254@news.onet.pl)
    Napisał(a):

    > Pytanie. Dlaczego, mimo ze minelo juz tyle czasu od wejscia w zycie
    > ustawy, podpis elektroniczny nie znalazl praktycznie zadnego
    > zastosowania? :)
    > G.

    Zastosowanie ma - wykorzystania nie ma.

    R.

  • 12. Data: 2005-02-09 20:00:23
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    no o to mi chodzilo wlasnie :)

  • 13. Data: 2005-02-09 20:00:45
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Piotr Gralak (news:420c6bc5.17326394@news.onet.pl)
    Napisał(a):
    > no o to mi chodzilo wlasnie :)

    Hmmm.... Episkopat używa...

    R.

  • 14. Data: 2005-02-09 20:05:56
    Temat: Re: Certyfikaty Elektroniczne
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cudpmj$4qc$1@shodan.interia.pl>,
    T...@i...pl says...
    > AP (news:MPG.1c742241f803633a989850@news.dallas.sbcglob
    al.net)

    > Za wszystko: Czytnik, karta, wgranie, certyfikat.
    >
    > Co ciekawe powolujac sie na te same przepisy jdni
    >
    > Nooooo, nie bardzo można. Wyobrażasz sobie wysłanie dowodu pocztą?

    Ale mozna wyslac notarlianie potwierdzony odpis dokumentu.
    UNIZETO: Regulamin v1.1 Paragraf 4 punkt 8. subskrybent jest zobowiazany
    do przedstawienia oeratorowi punktu sieci Systemu Rejestracji dwoch
    doukmentow pozwalajacych stwierdzic tozszamosc, przy czym przynajmnije
    jeden dokument musi byc dowodem osobistym lub paszportem. ZASTRZEZENIE
    TO NIE DOTYCZY WERYFIKACJI TOZSZAMOSCI U NOTARIUSZA (...)

    Czyli jednak mozna :) No tylko ze akurat Unizeto jest jednym z
    najdrozszych rozwiazan :)

    AP

  • 15. Data: 2005-02-09 20:10:31
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    AP (news:MPG.1c74291fcfe2b92989853@news.dallas.sbcgloba
    l.net)
    Napisał(a):

> [...]
    > TO NIE DOTYCZY WERYFIKACJI TOZSZAMOSCI U NOTARIUSZA (...)
    > Czyli jednak mozna :) No tylko ze akurat Unizeto jest jednym z

    Dlatego jest najdroższe. Muszą sie naubezpieczać od Odpowiedzialności za to
    działanie. Poza tym, ciężar stwierdzenia autentyczności dowodu spoczywa
    wtedy na notariuszu.

    R.

  • 16. Data: 2005-02-09 20:12:09
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

> [...]
    >
    > Co ciekawe powolujac sie na te same przepisy jdni
    >
    > Nooooo, nie bardzo można. Wyobrażasz sobie wysłanie dowodu pocztą?

    Ahh... no i jeszcze polcema (tez oczywiscie Unizeto/certum)
    Kodeks postepowania certyfikacyjnego punkt 1.3.5 (o notariuszach)

    http://www.certyfikat.pl/?page=dokumentacja

    Z tego co sie zorientowalem jest to jedyna instytucja, ktora pozwala na
    zlozenie wniosku i otrzmanie certyfkaty droga pocztowa. Przy innych
    procedury tego nie uwzgledniaja.

    AP

  • 17. Data: 2005-02-09 20:14:15
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cudqep$eui$1@shodan.interia.pl>,
    T...@i...pl says...
> [...]
    > działanie. Poza tym, ciężar stwierdzenia autentyczności dowodu spoczywa

    No wiesz... akurat ciezar stwierdzenia tozszamosci w przypadku
    wszystkich operacji u natariusza spada wlasnie na niego.

    Podalem ten przyklad bo twierdziles, ze nie da sie tego zrobic droga
    korespondencyjna.

    A jesli chodzi o koszty ... .to akurat osprzet jest u nich HORENDALNIE
    drogi ...a sam certyfikat juz niekoniecznie

    AP

  • 18. Data: 2005-02-09 20:20:53
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    AP (news:MPG.1c742b14bb3148f989855@news.dallas.sbcgloba
    l.net)
    Napisał(a):

> [...]
    > A jesli chodzi o koszty ... .to akurat osprzet jest u nich HORENDALNIE
    > drogi ...a sam certyfikat juz niekoniecznie

    Bo z tego co pamiętam, używają dwóch kluczy (dwie kart)...

    I rzeczywiście, można dokumenty przesłać korespondencyjnie.
    Niedoinformowałem się :>

    R.

  • 19. Data: 2005-02-09 20:27:42
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Piotr Gralak napisał(a):

    > Pytanie. Dlaczego, mimo ze minelo juz tyle czasu od wejscia w zycie
    > ustawy, podpis elektroniczny nie znalazl praktycznie zadnego
    > zastosowania? :)

    Bo nikt na czas nie wprowadził odpowiednich dyrektyw? Ponad trzy lata
    próbowano coś z tym zrobić i jakoś praktycznie nikomu się nie udało a
    generalnie myślano nad wprowadzeniem takiego podpisu w każdej sytuacji
    łącznie z bankami, urzędami itd.

    Mało tego. Jedno z centrów certyfikujących jest właśnie rozwiązywane

    Dopóki w tym kraju nie będzie jakiejś sensownej "polityki informatycznej"
    to możemy sobie tylko o pewnych kwestiach pogadać

    Co z tego, że ktoś tam chce wprowadzić podpis elektroniczny jak 60%
    obywateli tego kraju nie ma ani komputera ani dostępu do Internetu. Gdzie
    więc mają użyć tego podpisu? :)))

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 20. Data: 2005-02-09 20:28:11
    Temat: Re: Certyfikaty Elektroniczne a banki
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cudr4a$mfs$1@shodan.interia.pl>,
    T...@i...pl says...
> [...]
    >
    > Bo z tego co pamiętam, używają dwóch kluczy (dwie kart)...
    >
    > I rzeczywiście, można dokumenty przesłać korespondencyjnie.

    Ale wracajac do tematu bankowego .... mysle ze dla banku lepiej byloby
    aby klient korzystal z legalnie rozpoznawalnego podpisu (zamiast
    korzystac z jakis PINow itp) Kwetsia tylko kosztow i dostepnosci. A to
    jak juz ustalilismy jest bardzo watpliwe.
    Ja osobiscie jeszcez bylbym sklonny wybulic te.. powoiedzmy 500 za
    certyfikat ... jesli nie musialbym sie dodatkowo gdzies fatygowac i
    dodatkowo pozwoliloby mi to na kontakty z innymi instytucjami rzadowymi
    lub samorzadowymi.

    AP