  • 1. Data: 2003-12-25 10:45:49
    Temat: CBE Pekao SA - zmiany, zmiany, zmiany?
    Od: "Metto" <m...@N...pl>

    Mam eurokonto www - dostalem takie info z CBE we wtorek, ktos zna jakies
    blizsze szczegoly i co to oznacza dokladniej dla posiadaczy eurokonta
    www?

    "Uprzejmie informujemy, że w Banku Pekao S.A. jest wdrażany nowy system
    informatyczny. W związku z tym w 2004 roku obsługa rachunków
    prowadzonych w Centrum Bankowości Elektronicznej zostanie przeniesiona
    do standardowych oddziałów Banku, przy czym internetowa forma dostępu do
    posiadanych przez Państwa rachunków zostanie zachowana. Przygotowując
    się do tej operacji, od 2 stycznia 2004 roku CBE zaprzestaje
    otwierania rachunków Eurokonto www, zawierania nowych umów o pożyczkę w
    Eurokoncie www, wydawania kart płatniczych z odroczonym terminem
    płatności oraz otwierania lokat terminowych na okres dłuższy niż 3
    tygodnie ze środków zgromadzonych na rachunku.O szczegółach prowadzenia
    rachunków w standardowych oddziałach Banku będą Państwo informowani
    poprzez pocztę wewnętrzną."

    --
    Mihoo

  • 2. Data: 2003-12-25 11:20:31
    Temat: Re: [CBE Pekao SA - zmiany, zmiany, zmiany?] Nie - to koniec :-(
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Metto" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Mam eurokonto www - dostalem takie info z CBE we wtorek, ktos zna
    jakies
    > blizsze szczegoly i co to oznacza dokladniej dla posiadaczy eurokonta
    > www?

    Takie (tego rodzaju) zmiany zwykle oznaczają przede wszystkim to,
    że czas zmykać do innego banku.
    Sam w dawnym PBG SA, później w Pekao SA kilka takich zmian
    przetrwałem, oczywiście dzięki zmianom produktów, z których w tym banku
    korzystałem. Obecnie wygląda na to, że CBE Telepekao24 jest przeznaczone
    na wymarcie, zapewne nie śmiercią naturalną, a przez popychanie kijkiem
    z Telepekao24 i przyciąganie marchwką gdzie indziej (do marmurowego
    oddziału banku).
    Moim zdaniem Telepekao24 przestanie niedługo istnieć jako
    szczególny, integralny oddział wirtualny Pekao SA, a jego klienci
    zostaną (właśnie kijkiem i marchewką: zróznicowaniem prowizji,
    ograniczaniem funkcjonalności EK WWW i zwiększaniem funkcjonalności
    klasycznego rachunku z dostepem przez Internet) "zaproszeni" do wybrania
    sobie oddziału marmurowego jako prowadzącego (jeśli nie wybiorą, to
    pewnie po okreslonym terminie zostana przypisani do oddziału, który
    wybrali jako pośredniczący przy zakładaniu EK WWW) i w ten sposób
    zmuszeni do korzystania w większym zakresie z ludzkiej obsługi, przed
    czym przecież schronili się w oddziale witrualnym (przynajmniej część z
    nich).
    Przewiduję, że ta operacja może być przewidziana na pół roku -
    akurat chyba dość szczęśliwie dla banku zbiegnie się z terminem
    ostatecznego przejścia z obecnego na nowy system numeracji rachunków
    NRB. Nie zdziwiłbym się, gdyby klienci Telepekao24 nie mieli przyznanych
    numerów rachunków w nowym standardzie, a numer ten dostaliby dopiero po
    przeniesieniu rachunku do marmurka, z odpowiednim numerem oddziału.
    W związku m.in. ze zmianami TOiP, która zabrałaby mi w lutym 60 zł
    prowizji za kredyt odnawialny w kwocie 3000 zł (to chyba najdroższy
    kredyt odnawialny dla osób fizycznych), i tak zamierzam w styczniu
    zrezygnować z usług tego banku. Trochę żal, bo jestem jednym z
    pierwszych klientów Telepekao24 (wówczas jeszcze Oddziału
    Elektronicznego PBG SA), nikt z klientów polskich banków/oddziałów
    wirtualnych nie ma starszej umowy, niż moja (nawet sam Sebmal :-) co
    najwyżej może mieć niższy numer rachunku), ale za dużo tych zmian na
    gorsze, zbyt marna oferta banku na tle całej reszty, żeby sentymenty
    mogły przeważyć nad rozsądkiem.
    Mam nadzieję, że przytoczona w poprzednim poście wiadomość z poczty
    wewnętrznej EK WWW, mająca datę 23-12-2003 r., nie została pomyślana
    jako prezent świąteczny.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 3. Data: 2003-12-25 23:10:29
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 25 Dec 2003 12:20:31 +0100, Jarosław Lech
    <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> wrote:

    > Takie (tego rodzaju) zmiany zwykle oznaczają przede wszystkim to,
    >że czas zmykać do innego banku.

    Ciekawe co z firmowymi będzie...

> [...]
    >Elektronicznego PBG SA), nikt z klientów polskich banków/oddziałów
    >wirtualnych nie ma starszej umowy, niż moja (nawet sam Sebmal :-) co

    Ja nawet używałem tego systemu wcześniej niż Ty, ale sentyment zanikł
    parę tygodni temu i zamknąłem ostatni rachunek (firmowy właśnie,
    wcześniej miałem osobisty/E WWW) :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2003-12-28 14:13:32
    Temat: Re: [CBE Pekao SA - zmiany, zmiany, zmiany?] uciekac... ale gdzie?
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@g...net_!!!>

    Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mam nadzieję, że przytoczona w poprzednim poście wiadomość z poczty
    > wewnętrznej EK WWW, mająca datę 23-12-2003 r., nie została pomyślana

    a jesli mozna widziec to do jakiego banku sie teraz ucieka? ... bo sposrod
    oferty to ciezko cos wybrac (znaczy wybrac latwo, tylko potem sie okazuje,
    ze konto sie zaklada przez 2miesiace (mBank), albo ma jakas ukryta
    niefunkcjonalnosc (VW i wewnetrzne przelewy niekoniecznie online)...

    jesli ktos moglby cos doradzic to wymagania mam mniej wiecej takie
    (zaznaczam ze konto w mBank juz mam, ale zalozylem je glownie dla SFI i
    ekarty):
    - karta debetowa, najchetniej przeliczana przez E jesli bede kupowal za
    granica (wiec raczej nie Visa(?)),
    - dostep do konta przez net na poziomie conajmniej porownywalnym z CBE, oraz
    autentykacja przy uzyciu tokena (bo tak... ;) ),
    - mozliwosc przeniesienia kredytu w ROR na poziomie porownywalnym z CBE i na
    podstawie ich opinii (bo mam stale, wystarczajace dochody, ale niestety bez
    papieru z firmy (narazie...), a dodatkowo ciagle kategoria A1 i odroczony z
    powodu nauki (w PKO BP juz przy skladaniu podania o kredyt w ROR otrzymalem
    odpowiedz odmowna, ale sie uparlem i zlozylem, i dostalem oficjalna odmowe
    :/ pomimo ze wtedy mialem i umowe na czas nieokreslony, i odpowiednie
    dochody))
    - oplaty maksymalnie na poziomie 6pln/miesiecznie (hmm... to akurat chyba
    bedzie proste)...

    narazie rozpatrywalem pekao24 (czyli to gdzie mnie pewnie przeniosa), vwbank
    (btw. czy warto ew. doplacic (bo i tak teraz 6pln/mies) i wziac konto w
    opcji Silver?)...

    mBank nie chcial mi dac zadnej karty kredytowej (nawet mimo ze chcialem
    zrezygnowac z kredytu w ror, bo nie mam zdolnosci kredytowej wg ich
    kalkulatora...), a o kredyt w ROR juz mi sie nie chcialo pytac..., i jak
    wyglada sprawa kart kredytowych/kredytu w ROR w VW...

    pytania kieruje do was, bo mam srednie doswiadczenia z roznymi ...liniami
    ... i was pewnie tez juz nie raz w blad wprowadzono...

    --
    Tomek

    ---

  • 5. Data: 2003-12-28 15:19:37
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Tomasz Jaszowski" <t...@g...net_!!!> wrote in message
    > - karta debetowa, najchetniej przeliczana przez E jesli bede kupowal za
    > granica (wiec raczej nie Visa(?)),

    Nowe karty mBanku (Visa Electron) sa przelicznae przez Euro.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 6. Data: 2003-12-29 10:25:29
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Tomasz Jaszowski" <t...@g...net_!!!> napisał w
    wiadomości news:bsmohe$3hq$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > ze konto sie zaklada przez 2miesiace (mBank), albo ma jakas ukryta
    > niefunkcjonalnosc (VW i wewnetrzne przelewy niekoniecznie online)...

    Nie wiem, dokąd się teraz ucieka :-) bo sam uciekłemjuż w 2000 r. do
    mBanku i w ubiegłym roku do Multi i Lukasa (ten ostatni na razie służy
    mi za wypłatomat). Na razie po prostu żegnam się z jednym z 4 ROR-ów.

> [...]
    > dochody))
    > - oplaty maksymalnie na poziomie 6pln/miesiecznie (hmm... to akurat

    Z banków znanych mi, po wyłączeniu Pekao SA, żaden nie spełnia
    wymagań ze względu "bo tak..." :-) Nie wiem, jak w Lukasie, w czym tam
    rozliczają transakcje zagraniczne, za to poziom dostępu internetowego do
    konta jest mniejszy i bardziej toporny, choć z tokenem. Ale na Twoim
    miejscu poważnie zastanowiłbym się nad "bo tak...". Jak polubisz hasła
    jednorazowe, to oferta będzie o wiele większa.

> [...]
    jak
    > wyglada sprawa kart kredytowych/kredytu w ROR w VW...

    Przede wszystkim wszyscy mądrzy ludzie mówią, że gdzie karta
    kredytowa, tam w żadnym wypadku ROR i odwrotnie.

    > pytania kieruje do was, bo mam srednie doswiadczenia z roznymi
    ...liniami
    > ... i was pewnie tez juz nie raz w blad wprowadzono...

    Też nie lubię polegać wyłącznie na "...liniach" i na żywych ludziach
    w marmurowym oddziale, więc polegam głównie na internetowych serwisach
    informacyjnych. Tam przede wszystkim szukaj czegoś dla siebie. Nie wiem,
    jak jest z przenoszeniem, ale jeśli masz u siebie CUF Multibanku (żeby
    można go było wykorzystać zamiast poczty i w razie czego wpłacić gotówkę
    lub wypłacić większą gotówkę), to polecam Multibank. A kartę kredytową
    np. w BZ WBK.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 7. Data: 2004-01-03 20:57:44
    Od: Marek Pawłowski <m...@z...pl>

    > Przede wszystkim wszyscy mądrzy ludzie mówią, że gdzie karta
    > kredytowa, tam w żadnym wypadku ROR i odwrotnie.

    Czy można wiedzieć, na czym ta mądrość polega? Bo jak wiem, to:

    1. na karcie masz 50 parę dni kredytu nieoprocentowanego i na nią robisz
    zakupy.
    2. na koncie (ROR) leży twoja wypłata i procentuje albo
    2a. na koncie masz limit kredytowy oprocentowany znacznie niżej niż na
    karcie
    3. mija termin do spłaty kredytu i z konta (lub limitu w koncie)
    automatycznie kwota kredytu z karty jest przelana na spłatę karty

    Zysk:
    1. nie martwisz się o spłatę karty w określonym terminie i co za tym idzie,
    o uszczerbek w kieszeni na wysokich odsetkach
    2. używasz pieniędzy z karty i dopisywane są odsetki, albo
    2a. zamiast bardzo drogiego kredytu "karcianego" masz bardziej możliwy
    kredyt w koncie, oprocentowany dopiero od momentu zakończeniu okresu
    bezodsetkowego na karcie

    Strata:
    ... no właśnie, a co mądrzy ludzie mówią?

    Pozdrawiam
    Marek
    --
    exLibris www.zapraszam.pl

  • 8. Data: 2004-01-04 08:37:45
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Marek Pawłowski napisał:

    > Strata:
    > ... no właśnie, a co mądrzy ludzie mówią?

    Ktoś robi fraud na Twojej karcie. Ty reklamujesz, a bank reklamację
    odrzuca i pobiera kwotę z Twojego RORu. Kto skarży kogo i o co?

    pzdr

    Tomek