    From: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [CBE Pekao SA - zmiany, zmiany, zmiany?] uciekac... ale gdzie?
    Date: Mon, 29 Dec 2003 11:25:29 +0100

    Użytkownik "Tomasz Jaszowski" <t...@g...net_!!!> napisał w
    wiadomości news:bsmohe$3hq$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > a jesli mozna widziec to do jakiego banku sie teraz ucieka? ... bo
    sposrod
    > oferty to ciezko cos wybrac (znaczy wybrac latwo, tylko potem sie
    okazuje,
    > ze konto sie zaklada przez 2miesiace (mBank), albo ma jakas ukryta
    > niefunkcjonalnosc (VW i wewnetrzne przelewy niekoniecznie online)...

    Nie wiem, dokąd się teraz ucieka :-) bo sam uciekłemjuż w 2000 r. do
    mBanku i w ubiegłym roku do Multi i Lukasa (ten ostatni na razie służy
    mi za wypłatomat). Na razie po prostu żegnam się z jednym z 4 ROR-ów.

    > jesli ktos moglby cos doradzic to wymagania mam mniej wiecej takie
    > (zaznaczam ze konto w mBank juz mam, ale zalozylem je glownie dla SFI
    > ekarty):
    > - karta debetowa, najchetniej przeliczana przez E jesli bede kupowal
    za
    > granica (wiec raczej nie Visa(?)),
    > - dostep do konta przez net na poziomie conajmniej porownywalnym z
    CBE, oraz
    > autentykacja przy uzyciu tokena (bo tak... ;) ),
    > - mozliwosc przeniesienia kredytu w ROR na poziomie porownywalnym z
    CBE i na
    > podstawie ich opinii (bo mam stale, wystarczajace dochody, ale
    niestety bez
    > papieru z firmy (narazie...), a dodatkowo ciagle kategoria A1 i
    odroczony z
    > powodu nauki (w PKO BP juz przy skladaniu podania o kredyt w ROR
    otrzymalem
    > odpowiedz odmowna, ale sie uparlem i zlozylem, i dostalem oficjalna
    odmowe
    > :/ pomimo ze wtedy mialem i umowe na czas nieokreslony, i odpowiednie
    > dochody))
    > - oplaty maksymalnie na poziomie 6pln/miesiecznie (hmm... to akurat
> [...]

    Z banków znanych mi, po wyłączeniu Pekao SA, żaden nie spełnia
    wymagań ze względu "bo tak..." :-) Nie wiem, jak w Lukasie, w czym tam
    rozliczają transakcje zagraniczne, za to poziom dostępu internetowego do
    konta jest mniejszy i bardziej toporny, choć z tokenem. Ale na Twoim
    miejscu poważnie zastanowiłbym się nad "bo tak...". Jak polubisz hasła
    jednorazowe, to oferta będzie o wiele większa.

    > mBank nie chcial mi dac zadnej karty kredytowej (nawet mimo ze
    chcialem
    > zrezygnowac z kredytu w ror, bo nie mam zdolnosci kredytowej wg ich
    > kalkulatora...), a o kredyt w ROR juz mi sie nie chcialo pytac..., i
    jak
    > wyglada sprawa kart kredytowych/kredytu w ROR w VW...

    Przede wszystkim wszyscy mądrzy ludzie mówią, że gdzie karta
    kredytowa, tam w żadnym wypadku ROR i odwrotnie.

    > pytania kieruje do was, bo mam srednie doswiadczenia z roznymi
    ...liniami
    > ... i was pewnie tez juz nie raz w blad wprowadzono...

    Też nie lubię polegać wyłącznie na "...liniach" i na żywych ludziach
    w marmurowym oddziale, więc polegam głównie na internetowych serwisach
    informacyjnych. Tam przede wszystkim szukaj czegoś dla siebie. Nie wiem,
    jak jest z przenoszeniem, ale jeśli masz u siebie CUF Multibanku (żeby
    można go było wykorzystać zamiast poczty i w razie czego wpłacić gotówkę
    lub wypłacić większą gotówkę), to polecam Multibank. A kartę kredytową
    np. w BZ WBK.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl