  • 1. Data: 2003-12-25 00:00:16
    Temat: Obliczanie stóp procentowych
    Od: "MW" <w...@o...pl>

    Witam!
    Czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć wzory na obliczanie stóp procentowych? (w
    stosunku rocznym itp.

  • 2. Data: 2003-12-26 04:24:57
    Temat: Re: Obliczanie stóp procentowych
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@W...interia.pl>

    Użytkownik "MW" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć wzory na obliczanie stóp procentowych? (w
    > stosunku rocznym itp.

    Przecież to proste, nie wiem o co ci chodzi, bo nie przedstawiłes danych
    jakie posiadasz.
    Przykładowo masz oprocentowanie 5%. Kwota 5000 zł

    5000x5/100=250 [zł] i masz 250 zł procentu po roku.
    a jeśli interesuje Cię kwota po 1,2,3,4... miesiącach to wynik końcowy
    mnożysz przez ilośc miesięcy i dzielisz przez 12.

    czyli wzór ogólny: K x P/100 x M/12 = K x P x M/1200 = WYNIK

    gdzie: K = kwota lokaty M=ilość miesięcy P=stopa procentowa w skali roku
    WYNIK = odsetki po okresie od kwoty ulokowanej

    Elementarna wiedza ze szkoły podstawowej (czy gimnazjum po reformie). Wstyd
    !

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018

  • 3. Data: 2003-12-26 07:21:06
    Od: TreXerT <p...@p...pl>

    Dnia 12/25/2003 01:00 AM, Użytkownik MW napisał:
    > Witam!
    > Czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć wzory na obliczanie stóp procentowych? (w
    > stosunku rocznym itp.

    http://www.kpwig.gov.pl/f1g4.htm
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-12-26 19:12:56
    Od: "Pawel Filipiak" <p...@p...fm>

    "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy" <k...@W...interia.pl> wrote
    in message news:tKOGb.234769$dt3.131336@news.chello.at...

    [...]
    > Elementarna wiedza ze szkoły podstawowej (czy gimnazjum po reformie).
    Wstyd
    > !

    procent składany, o ile mnie pamięć nie myli, nie wchodzi w zakres nauczania
    matematyki w szkole podstawowej.

    --
    pozdrawiam,
    Paweł Filipiak, gg 2791867