  • 1. Data: 2012-06-30 10:59:20
    Temat: Być rentierem ... :)
    Od: "Gonzo" <g...@g...pl>

    Pytanie czysto teoretycznie. Ile trzeba mieć pieniędzy na koncie-lokatach
    żeby zostać rentierem. Zyć na normalnym poziomie i życ z odsetek.
    Grzegorz.

  • 2. Data: 2012-06-30 11:07:44
    Temat: Re: Być rentierem ... :)
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-30 10:59, Gonzo pisze:
    > Pytanie czysto teoretycznie. Ile trzeba mieć pieniędzy na koncie-lokatach
    > żeby zostać rentierem. Zyć na normalnym poziomie i życ z odsetek.

    Realny zysk z lokat to około 1% (po opodatkowaniu i uwzględnieniu
    inflacji), więc trzeba mieć 100 razy więcej pieniędzy niż wynoszą
    roczne wydatki.

  • 3. Data: 2012-06-30 11:09:54
    Od: "Gonzo" <g...@g...pl>

    Dajmy na to wydatki roczne ok 40 tyś, czyli 4 banki trza miec ?:) Chyba
    rentierami zostaja osoby ktora w totka walneły :)

  • 4. Data: 2012-06-30 11:10:20
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-06-30 10:59, Gonzo pisze:
    > Pytanie czysto teoretycznie. Ile trzeba mieć pieniędzy na koncie-lokatach
    > żeby zostać rentierem. Zyć na normalnym poziomie i życ z odsetek.
    > Grzegorz.

    Za dużo niewiadomych :)
    Ile chciałbyś mieć co miesiąc? Minimalną emeryturę, czy średnią płacę?
    Użyj Solvera, odejmij od % inflację (bo kapitał musi być odtwarzany).

    Mam inną zagadkę, łatwiejszą, na marginesie:
    Średnia składka miesięczna na ZUS: 600zł
    Średni czas aktywności zawodowej: 40 lat.
    Policzyć FV (% składny), od tego odsetki, odjąć inflację i zobaczyć ile
    wyjdzie miesięcznej renty. Zdziwisz się :)
    Bonus: po Twojej śmierci ktoś to odziedziczy.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 5. Data: 2012-06-30 11:19:29
    Od: "Gonzo" <g...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <_...@g...com> napisał w wiadomości

    > Za dużo niewiadomych :)
    > Ile chciałbyś mieć co miesiąc? Minimalną emeryturę, czy średnią płacę?

    Wystarczy ok 4 tys :) Mam 26 lat i zyc tak do 70 :)

  • 6. Data: 2012-06-30 11:47:38
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.06.2012 11:07, MarcinF pisze:

    > Realny zysk z lokat to około 1% (po opodatkowaniu i uwzględnieniu
    > inflacji), więc trzeba mieć 100 razy więcej pieniędzy niż wynoszą
    > roczne wydatki.

    No jeszcze można żyć z kapitału. Jeżeli założysz, że będziesz żyć 50
    lat, to masz jeszcze dodatkowy drugi 1% (w uproszczeniu i liczone "na
    oko", ale sądzę że wyszłoby coś koło tego).

    p. m.

  • 7. Data: 2012-06-30 13:44:54
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Gonzo <g...@g...pl> napisał(a):

    > Wystarczy ok 4 tys :) Mam 26 lat i zyc tak do 70 :)

    Przypuszczam, że jesli nie umiesz policzyć sobie tego sam, to niechybny znak,
    że nigdy tego nie osiągniesz ;-)

  • 8. Data: 2012-06-30 13:59:28
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    a...@N...gazeta.pl napisał(a) :

    > Przypuszczam, że jesli nie umiesz policzyć sobie tego sam, to niechybny znak,
    > że nigdy tego nie osiągniesz ;-)

    Ech, byłeś pierwszy.

    Chciałem mu napisać Gonzowi coś takiego:
    Dziwnym jest, że skoro posiadasz umiejętności i wiedzę, legitymującą
    Cię do oczekiwania emerytury w wysokości 4 000, nie posiadasz
    jednocześnie umiejętności do obliczeń matematycznych z zakresu
    pierwszych klas szkoły podstawowej.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 9. Data: 2012-06-30 15:43:55
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Cię do oczekiwania emerytury w wysokości 4 000, nie posiadasz
    > jednocześnie umiejętności do obliczeń matematycznych z zakresu

    Zwróć jednak uwagę na to, że to, co napisałeś, to nie to samo, co jest w moim
    zdanku. Powołałeś się na zakres szkoły podstawowej... Takich zadań, jak to, o
    jakim rozmawiamy, to chyba obecnie w programie szkoły podstawowej nie ma.
    Byłoby chyba nawet za ambitne na maturkę w zakresie podstawowym. Hint: w
    ramach nagłaśnianego przez rząd programu studiów zamawianych przewidziano
    przez pierwszy rok studiów zajęcia powtórkowe ze szkolnego materiału z majcy i
    fizy (!!!). A na tych studiach wszak studiuje przyszła pożal-się-boże elyta
    tego kraju....

  • 10. Data: 2012-06-30 16:06:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-30, SQLwiel <_...@g...com> wrote:

    [...]

    > Średnia składka miesięczna na ZUS: 600zł

    Emerytalna, czy ogólna?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl